• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Pleated Taffeta Wedding DressSå här ser den ut i ryggen.
    Skumboll: Det är det jag är rädd för att jag kommer breddas över axlarna, hmm modellen är liiiiite mindre än mig överallt faktiskt :) Men tror jag chansar i värsta (bästa?) fall får jag beställa en till o nu när jag ska börja på zumba o spinna så borde det ju gå som en dans
  • Skumboll

Öuhm, vad konstigt det blev. Första gången jag klickade iväg inlägget hängde sig hela skiten. Aja.

• Darling Daisy

Sommarbrud:
    O vad snygg den är! Den lägger jag i min inspirationsmapp också, om det är ok för dig!
    Jag ska faktiskt in till en butik och prova klänningar ieftermiddag. Det ska bli riktigt spännande att se vad jag kan ha och vad som blir clownvarning på!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 11:42:56 följande:
    Sommarbrud:
    O vad snygg den är! Den lägger jag i min inspirationsmapp också, om det är ok för dig!
    Jag ska faktiskt in till en butik och prova klänningar ieftermiddag. Det ska bli riktigt spännande att se vad jag kan ha och vad som blir clownvarning på!
    Men gr dert! Prova en sån här modell o säg hur den sitter på dig .) fast du ser säkert ut som henne på bilden. hmm tänk på en liten större tjej med breda axlar :) jag borde åka o prova men är inget stort fan av att prova i butik vet inte förut älskade jag det men efter w så är det mycket prova hemma :)
  • dobbenochister
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 11:09:24 följande:
    Pleated Taffeta Wedding DressÅh ja vet jag e jobbig, men tror ni man ser bredare ut över axlarna om man har de där banden?Jag e ganska bred äver axlarna o vill inte förhöja det så att säga :)
    Ja, jag tror att det finns en tendens att se bredare ut med vissa band. Jag själv ville gärna ha fina spetsband men insåg då jag provade att det inte såg klokt ut på mig Skrattande anledningen är att jag är för liten och fick inga som helst axlar kvar. Vissa band är avtagbara så att man kan prova sig fram, det inte dock om denna är den typen man kan ta av och på. Nu vet jag inte hur du ser ut, men fall jag var dig skulle jag gå på min magkänsla... men sedan är jag ganska så feg med att ta en massa rikser Flört Klänningen i sig är annars utläcker!
  • Darling Daisy

Ähurm, jag ser verligen inte ut som snyggingen på bilden! Är en betydligt rejälare modell, typ stl 46 med inte särskilt mycket midja.
    Så jag hoppas på trevlig o kunnig personal som kan hitta något som passar även en sån som mig!
    Jag gillar väl inte heller att prova i butik, men känner att jag är så lost i klänningsdjungeln att jag behöver lite proffshjälp. Sen kan jag ju leta vidare på nätet när jag åtminstone vet vilken sorts klänningar jag kan ha.

• Sommarbrud
    dobbenochister skrev 2011-02-18 11:52:49 följande:
    Ja, jag tror att det finns en tendens att se bredare ut med vissa band. Jag själv ville gärna ha fina spetsband men insåg då jag provade att det inte såg klokt ut på mig Skrattande anledningen är att jag är för liten och fick inga som helst axlar kvar. Vissa band är avtagbara så att man kan prova sig fram, det inte dock om denna är den typen man kan ta av och på. Nu vet jag inte hur du ser ut, men fall jag var dig skulle jag gå på min magkänsla... men sedan är jag ganska så feg med att ta en massa rikser Flört Klänningen i sig är annars utläcker!
    Ja jag vill nog gärna ha band, har en klänning här hemma utan o den gillar jag inte! Så band är nog bra, men kanske rakare band skulle varit bra men gillar klänningen väldigt mkt. Sen kanske de syr lite snett så jag får dem raka :) Hoppas!

Jag tror kanske jag har lite dålig självbild ibland så jag borde lyssna på andra o mina kompisar säger att jag kommer passa o de är brutalt ärliga .)
  • dobbenochister
    Skumboll skrev 2011-02-18 11:34:15 följande:
    Bra fråga, sitter de långt ut på axeln så kan det nog göra att man ser bredare ut. Modellen på bilden är ju inget bra exempel, hos är ju smal överallt....
    Lägg gärna in bild på baksidan, jag är också nyfiken!
    Fast man är smal överallt så kan det se inte klokt ut, jag är ett levande exempel på det Flört Fast modeller överhuvud taget ska man inte helt gå efter då det har speciella sätt att stå på som framhäver klänningarna i fotografier. Man känner oftast sin kropp bäst... den jag har bestämmt mig för hade jag inte en tanke på att jag skulle passa i innan jag fick på mig den Glad
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 21:15:45 följande:
    Så nu har jag kommit hem från gymmet har varit och kört ett Zumba pass! Så svårt kan jag säga men roligt, jag har inte så mkt kordinations förmåga tydligen... Men tänkte köra ett tag o se om jag gillar det :)

Tänkte eftersom vi pratade om Zumba förra veckan:)
    Va duktig du är. Jag vet det är lite trixigt i början, men snart är du proffs. :)
    Margris skrev 2011-02-17 21:16:18 följande:
    Darling Daisy: Nä jag blev överraskad jag med och när jag läser noggrannare står det within 28 days så det kan ju bli tidigare också...jag är riktigt pirrig faktiskt!
    Oj, det var snabbt. Till skillnad på mina 55 dagar. grr
  • Darling Daisy
    dobbenochister skrev 2011-02-18 11:56:32 följande:
    Fast modeller överhuvud taget ska man inte helt gå efter då det har speciella sätt att stå på som framhäver klänningarna i fotografier. Man känner oftast sin kropp bäst... den jag har bestämmt mig för hade jag inte en tanke på att jag skulle passa i innan jag fick på mig den Glad
    Ja, modellerna är ju alltid fantastiskt vackra i sina poser! Tycker att det är jättesvårt att veta hur en klänning skulle sitta på en vanlig människa i en vanlig miljö.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden