• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Sommarbrud; Du som bor i täby, vet du någon bra frissa som gör uppsättningar?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-17 15:46:17 följande:
    Sommarbrud; Du som bor i täby, vet du någon bra frissa som gör uppsättningar?
    Jag ska göra min hos en i näsbypark, salongen heter rum1. Har faktiskt aldrig varit där men en kompis gjorde sin frisyr o smink där och det blev helt fantastiskt! Så jag bokade:) Hon jag ska gå till verkar jätte trevlig, har en annan kompis som oxå gifter sig i sommar som oxå bokat henne :)

Hmm sen vet jag itne jag går nämligen o klipper mig inne i stan i vanliga fall. Men det ska ju finnas en riktigt bra salong i hägernäs vet jag kan kolla upp.

Vad vill du ha för frisyr ?
  • Sommarbrud
    lene81 skrev 2011-02-17 15:43:19 följande:
    Klänning från dressilyme
    Hejsan,
    Tänkte bara säga att jag nu fått min klänning från dressillyme.com. Jättefin i spets. Rätt mått. Tog några veckor. Inga fel har jag hittat hittills. Välgjorda sömmar o detaljer.
    Lycka till alla som är i beställartag eller väntar på klänning!
    Hej du kanske har lagt ut bilder på den redan men de har jag missat :( Har du några bilder :)

Spets är ju så fint!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 15:50:22 följande:
    Jag ska göra min hos en i näsbypark, salongen heter rum1. Har faktiskt aldrig varit där men en kompis gjorde sin frisyr o smink där och det blev helt fantastiskt! Så jag bokade:) Hon jag ska gå till verkar jätte trevlig, har en annan kompis som oxå gifter sig i sommar som oxå bokat henne :)

Hmm sen vet jag itne jag går nämligen o klipper mig inne i stan i vanliga fall. Men det ska ju finnas en riktigt bra salong i hägernäs vet jag kan kolla upp.

Vad vill du ha för frisyr ?
    Åh, du får väldigt gärna kolla upp! Det låter ju lovande med rum1, är det någon speciell person du bokat? Och får jag fråga vad du betalar?

Jag klipper mig egentligen på andra sidan stan, men det blir för stressigt just den dagen... vill gärna ha något närmre!

Jag vill ha någon typ av knut baktill, och jag har inte speciellt långt hår så det krävs nog lite fuskhår också.
  • Skumboll

Förresten, den i hägernäs, kan det vara mook eller chic?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-17 16:05:34 följande:
    Åh, du får väldigt gärna kolla upp! Det låter ju lovande med rum1, är det någon speciell person du bokat? Och får jag fråga vad du betalar?

Jag klipper mig egentligen på andra sidan stan, men det blir för stressigt just den dagen... vill gärna ha något närmre!

Jag vill ha någon typ av knut baktill, och jag har inte speciellt långt hår så det krävs nog lite fuskhår också.
    Anabela heter hon jag ska till. Det kostar 500 kr per timme räknar med runt 2000 eftersom jag ska sminka mig oxå. Jag ska oxå ha löshår hon kan sätta i det men jag ska gra det nästa vecka redan :)

Hon verkar jätte flexibel m tider fr hon har semester när jag ska dit men det var inga problem :)
    Sn ska jag dit innan o gra en provfrisyr o smink
  • dobbenochister
    sunsey skrev 2011-02-17 08:56:56 följande:
    Preggie: 40-45 dagar usch ,det är långt när man väntar på nåt..

Petterkvist: Vad kul! Fin klänning! vad sa dem att det skulle ta för dig att få hem den?? Och fraktkostnaden??

Nu har jag äntligen bestämt mg för vilken klänning. Har mailat Landy om de kunde göra den som jag ville ha samt vad kostnaderna skulle bli.. Har fått svar. 389 usd för klänningen plus 55 för frakten, totalt 444 usd. Jag tycker det lät mycket men det klart jag inte hade räknat med frakten när jag tittat på klänningarna... Ni som beställt från Landy, stämmer fraktpriset?.
    Sen skulle det ta 40-45 dagar att göra den + 5 dagar frakt.. PANIK.. det är ju nästan 2 månader.. Vad gör jag om den inte blir bra..?? När mitt bröllop är i juni..

Här kommer bild på min klänning:
    www.landybridal.com/pronovias-c47.aspx
    Fast jag vill ha den med detta tyg och färg:
    www.ubrides.com/product.php?productid=35901&c...
    Och sen denna skärningen i ryggen:
    www.landybridal.com/gorgeous-v-neck-bridal-go...

Vad tror ni??
    Jag tror att din klänning kommer att bli helt fantastisk och är glad att landy kommer att göra den exakt som du vill. Jag ska beställa min på söndag-måndag... det börjar bli brottom nu

Vi ses på lördag
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-17 16:06:32 följande:
    Förresten, den i hägernäs, kan det vara mook eller chic?
    Men åh vet inte vet bara att flera på jobbet pratar om den ska vara super bra, ska försöka ringa till jobbet när jag vet att min heltidare jobbar (hon har koll på det mesta :) )
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 16:12:03 följande:
    Men åh vet inte vet bara att flera på jobbet pratar om den ska vara super bra, ska försöka ringa till jobbet när jag vet att min heltidare jobbar (hon har koll på det mesta :) )
    Vore supersnällt om du ville kolla!
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 16:09:16 följande:
    Anabela heter hon jag ska till. Det kostar 500 kr per timme räknar med runt 2000 eftersom jag ska sminka mig oxå. Jag ska oxå ha löshår hon kan sätta i det men jag ska gra det nästa vecka redan :)

Hon verkar jätte flexibel m tider fr hon har semester när jag ska dit men det var inga problem :)
    Inte så farligt pris ändå! Ska skriva ner namnet och ringa runt lite sedan...
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-17 16:15:31 följande:
    Vore supersnällt om du ville kolla!
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 16:09:16 följande:

Inte så farligt pris ändå! Ska skriva ner namnet och ringa runt lite sedan...
    Kolla på ders hemsida där finns lite info:)

Ett tips är att kanske inte satsa på alla i centrum.. Utan kolla lite utanför så att säga :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden