• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer

Petterkvist: Wow vilken snygg klänning! Hoppas den blir precis som du vill ha den så du slipper leta en nyGlad

Sunsey: Vilken av pronoviasklänningarna var det du skulle ha? För jag såg ingen enskild, utan flera stycken när jag tryckte på länkenObestämd Men ryggen var skitsnygg!!!

• Sommarbrud
    sunsey skrev 2011-02-17 08:56:56 följande:
    Preggie: 40-45 dagar usch ,det är långt när man väntar på nåt..

Petterkvist: Vad kul! Fin klänning! vad sa dem att det skulle ta för dig att få hem den?? Och fraktkostnaden??

Nu har jag äntligen bestämt mg för vilken klänning. Har mailat Landy om de kunde göra den som jag ville ha samt vad kostnaderna skulle bli.. Har fått svar. 389 usd för klänningen plus 55 för frakten, totalt 444 usd. Jag tycker det lät mycket men det klart jag inte hade räknat med frakten när jag tittat på klänningarna... Ni som beställt från Landy, stämmer fraktpriset?.
    Sen skulle det ta 40-45 dagar att göra den + 5 dagar frakt.. PANIK.. det är ju nästan 2 månader.. Vad gör jag om den inte blir bra..?? När mitt bröllop är i juni..

Här kommer bild på min klänning:
    www.landybridal.com/pronovias-c47.aspx
    Fast jag vill ha den med detta tyg och färg:
    www.ubrides.com/product.php?productid=35901&c...
    Och sen denna skärningen i ryggen:
    www.landybridal.com/gorgeous-v-neck-bridal-go...

Vad tror ni??
    Är det jag som e knasig men vilken klänning är det ? Länken är ju med en hel sida :) Kan vara jag som ser fel oxå eller inte fattar....
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 08:08:48 följande:
    Fy -25 Brrrr! Här är det minus 5 känns som rena sommaren :)
    Eller hur.... nästan dags för shorts och linne....
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-17 07:12:54 följande:
    Sjukt trött jag med! Sitter med kaffet i handen och försöker vakna till.... Idag är det skolan hela dagen... Ugh!
    jennifaer skrev 2011-02-17 07:53:10 följande:
    Ja usch jag var också riktigt trött där vid klockan 6. Men -25 grader, fyra bussresor och en dagislämning senare känner jag att jag har piggnat tillFlört Som tur är har jag bara självstudiedag idag så det lär väl bli mycket hängande här inneSkrattande
    Fan, jag känner mig fortfarande som ett vrak. Inte ens kaffe hjälper!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-17 09:10:39 följande:
    Ja nu får det vara dags! Skulle inte vara helt fel att åka utomlands nu :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-17 09:13:40 följande:
    Ja nu får det vara dags! Skulle inte vara helt fel att åka utomlands nu :)
    Eller hur! Mina föräldrar åker till thailand nästa vecka.... inte alls avis....
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-16 19:03:24 följande:

@Skumboll; Jag mailade Bella idag så får vi se vad hon säger. Men har du inte kvar kvittot så att du kan maila det. Jag har inte angett mått eller önskat färgval än så jag hoppas att jag en del frågor att svara på snart.

Jo, visst har jag kvittot, men jag ville ändå få bekräftat att de fått betalningen så att de kan börja med klänningen. Får bara massa svävande svar eller så uteblir de helt.... känns sådär tryggt!
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-02-17 09:10:39 följande:
    Haha jag har faktiskt en hel del killkompisar som tycker att det bara är över  0 grader är det helt okej att glida runt i shorts, dock med en tjock tröja till men ändåFlört
    Skumboll skrev 2011-02-17 09:14:55 följande:
    Eller hur! Mina föräldrar åker till thailand nästa vecka.... inte alls avis....
    Åh suck nu blev jag också avis! haha men jag får hålla ut, här brukar ju inte all snö ha smält bort förrän mitten av maj någon gångObestämd
  • Petterkvist

Sunsey: Det skulle ta ca 30 dagar att få hem den och frakten blev 354 svenska kronor tror jag. Visst är det tråkigt att vänta länge på en brudklänning, men å andra sida kan det ju ta tre månader även om man beställer i svensk brudbutik. Men eftersom du ska gifta dig i Juni så förstår jag till fullo din panik.  

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden