• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-16 13:03:09 följande:
    MIN KLÄNNING HAR KOMMIT!!!!!!! Den är helt underbar!! har provat den som hastigast..väntar på att min sysyter ska komma o hjälpa mej lite :)...den är lite för lång men det kan nog min farmor fixa till!! Åh jag blir alldeles tårögd när jag ser den!!! LYCKA!!!
    ÅHH vad roligt!! Bilder i massor tack .)
  • Ocean Bride
    Farmall skrev 2011-02-16 13:22:14 följande:
    Det tänkte jag med 5cm alltså, men sen upptäckte jag att om den sitter på rätt ställe, under hälen och inte bakom, då funkar den på mina fötter. Iaf de svarta jag har hemma. Nu ska jag åka och hämta ut mina skor...
    Samma här!! Och gärna inte stillettklack för min del.. Men inte en "fyrkantig" heller..
    Lite mitt i mellan är bra;( i landet lagom) hahaha
    Sassabrassa skrev 2011-02-16 13:04:23 följande:
    Också funderat kring skor. Sambon är bara några centimenter längre än mig så jag tror att det blir ballerina. Vill inte känna mig lång och klumpig i jämförelse med honom. Och sen tror jag att det är grymt skönt med ballerina en hel dag :)
    Min sambo är också bara lite längre än mig, men hans frisyr är också lite lite högre vilket gör att han ser lite längre ut.. Men upp till 5 cm kan jag ha, sedan blir jag för lång...
    Tror också det hade varit skönt med ballerina, men jag tror jag kommer köra med varvat.. Frågan är bara så att inte klänningen blir för lång när man tar av sig de med klackar.... men men, det får man väl prova ut..
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-16 13:03:23 följande:
    Den finns inget bättre än Converse!! Men håller med, kanske inte superbra i kombination till en prålig spetsklännning (som min verkar bli..).. hahahahah
    Hade jag haft kort klänning hade det nog varit ett självklart val... Men som sagt, liten klack bättrar på hållningen..
    Ja jag kanske får fundera igen på ett par med liten klack kanske... Jag ska ta några kort med converse på faktiskt tyckte det skulle vara roligt :)
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 13:58:15 följande:
    Ja jag kanske får fundera igen på ett par med liten klack kanske... Jag ska ta några kort med converse på faktiskt tyckte det skulle vara roligt :)
    Det finns ju hur många olika färger som helst, kan ju matcha färgtemat.. Det har jag sett förr, det är ganska häfitgt!!
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-16 13:59:58 följande:
    Det finns ju hur många olika färger som helst, kan ju matcha färgtemat.. Det har jag sett förr, det är ganska häfitgt!!
    Ja o jag har 5 par ståendes så har lite färger... kommer bli kanon :)
  • IdaPierre

hihi..jag lovar att lägga ut bilder....min syster kommer kl 16 då ska ja prova den ordentligt. Så då tar vi lite bilder. Åh än sålänge är jag super nöjd. köpte klänningen en tiara och en slöja allt inkl. frakt betalade jag ca 1400 och allt är i toppskick! har varit så nervös över att de skulle vara dålig kvalité på grejerna men det är det verkligen inte..ser ut som ja varit på vilken bröllopsbutik som helst o köpt klänningen o slöjan.
    www.Landybridal.com kan jag verkligen rekomendera!!

Tror ja ska beställa tärnklänning därifrån oxå :) Om vi nu bestämmer oss för att ha en tärna..vi har inte bestämt oss än..hihi

• Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-16 14:20:21 följande:
    hihi..jag lovar att lägga ut bilder....min syster kommer kl 16 då ska ja prova den ordentligt. Så då tar vi lite bilder. Åh än sålänge är jag super nöjd. köpte klänningen en tiara och en slöja allt inkl. frakt betalade jag ca 1400 och allt är i toppskick! har varit så nervös över att de skulle vara dålig kvalité på grejerna men det är det verkligen inte..ser ut som ja varit på vilken bröllopsbutik som helst o köpt klänningen o slöjan.
    www.Landybridal.com kan jag verkligen rekomendera!!

Tror ja ska beställa tärnklänning därifrån oxå :) Om vi nu bestämmer oss för att ha en tärna..vi har inte bestämt oss än..hihi
    Super skoj! Klockan fyra perfekt då sover min son så då kan jag sitta som på nålar!

Jag satt just på landy o spanade lite... Jobbigt det här vill ju ha så mkt:)
  • IdaPierre
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 14:22:04 följande:
    Super skoj! Klockan fyra perfekt då sover min son så då kan jag sitta som på nålar!

Jag satt just på landy o spanade lite... Jobbigt det här vill ju ha så mkt:)
    haha kul att det är fler än ja som sitter på nålar ;)

ja jag är jätte nöjd med dom. De har svarat fort på mejl o allt har gått jätte fort och smärtfritt...visserligen så valde jag en storlek som redan fanns. Mätte alltså enligt deras storlekstabell. Så jag har inte haft så mycket frågor till dom men kvalitén på klänningen är super bra och fin och det har varit de som oroat mej mest.
  • IdaPierre
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 12:31:45 följande:
    Jag har en hemma som jag inte gillar jätte mkt längre :) Och jag gillar att ha flera alternativ :)

Längtar tills din klänning kommer så spännande !
    Kul med lite fler alternativ :) hihi...ja jag höll på att ångra mej oxå när ja har väntat på min klänning...när man ser allas bilder. Finns ju hur fina klänningar som helst..men idag när ja fick hem min klänning kände ja att detta är jag! den här ska jag gifta mej i! Åh vilken känsla...längtar så nu o det är så lång tid kvar..haha...ja jag vet..jag är ivrig som tusan nu :)
  • Farmall
    Ocean Bride skrev 2011-02-16 13:58:05 följande:
    Samma här!! Och gärna inte stillettklack för min del.. Men inte en "fyrkantig" heller..
    Lite mitt i mellan är bra;( i landet lagom) hahaha
    Sassabrassa skrev 2011-02-16 13:04:23 följande:
    Också funderat kring skor. Sambon är bara några centimenter längre än mig så jag tror att det blir ballerina. Vill inte känna mig lång och klumpig i jämförelse med honom. Och sen tror jag att det är grymt skönt med ballerina en hel dag :)
    Min sambo är också bara lite längre än mig, men hans frisyr är också lite lite högre vilket gör att han ser lite längre ut.. Men upp till 5 cm kan jag ha, sedan blir jag för lång...
    Tror också det hade varit skönt med ballerina, men jag tror jag kommer köra med varvat.. Frågan är bara så att inte klänningen blir för lång när man tar av sig de med klackar.... men men, det får man väl prova ut..
    Håller med. Skorna var som jag väntat mig förutom att jag kanar ner i dem och skaver där öppningen för tån är. Ska kolla om det inte finns något att lägga i så foten är still. Har för mig att det ska finnas.

Idapierre: Så roligt att höra att grejerna är så bra som du hoppats på, hoppas på att mina är det när de kommer också. Väntar nu på klänningen och slöjan.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden