• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Moster Stina skrev 2011-02-16 09:15:29 följande:
    Bara ett litet inlägg...

Jag har gått och jag har gått och jag har gått....
    Och jag är såååå trött på det!
    BARA kul om radion fungerar och batterierna är laddade.

När jag äntligen började jogga (med 106 kg tung kropp!) så blev det ju en befrielse. Man blev varm, svettig och alldeles slutkörd fort. kändes jättenyttigt.
    Och det går ju SÅ mycket fortare att bränna sina kalorier!
    Jag rekommenderar det VARMT! Och var inte rädda för att köra i intervaller! Kör för fullt ett tag, varva ner ett tag, för fullt ett tag, lågintensivt ett tag. Blir MYCKET roligare än att bara jogga på. Och så GÖR det ju inget om man är otränad med usel kondition heller. Bara man görs sitt yttersta då och då, som kanske är 10 meter i full fräs, så har man ju gjort BRA ifrån sig! Lycka till!
    I hop med daglig styrketräning också tappade jag 36 kg!
    Vad duktig du är! Jag gillar oxå att springa fr man blir så slut gillar det :)
  • jennifaer
    Preggie skrev 2011-02-15 23:23:29 följande:
    NU är den beställd! 45-49 dagar får jag vänta.
    Åhh vad spännande! Vilken klänning blev det och var beställde du ifrån?
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 10:41:39 följande:
    Crosstrainer riktigt skönt att ha hemma :)

Men man fick ju lite hopp om våren för ngn vecka sedan nu är det så väldigt mkt sn o kallt så inte riktigt lika kul att vara ute och gå :(
    Ja usch vintern är ingen rolig promenadperiod. Blir lätt att man hellre stannar inne när termometern visar -20. Jag vill också ha en crosstrainer! tyvärr ryms vi inte riktigt med det i vår pluttiga lägenhetDrömmer
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-16 11:02:06 följande:
    Ja usch vintern är ingen rolig promenadperiod. Blir lätt att man hellre stannar inne när termometern visar -20. Jag vill också ha en crosstrainer! tyvärr ryms vi inte riktigt med det i vår pluttiga lägenhetDrömmer
    Nej den tar ju lite plats! Inte speciellt snygg är den heller:(
  • IdaPierre
    Farmall skrev 2011-02-16 10:46:49 följande:
    Vart beställde du den?

Idapierre: Ut med hundarna nu så du är hemma tills dem kommer.... ;)
    Moster Stina skrev 2011-02-16 09:15:29 följande:
    Bara ett litet inlägg...

Jag har gått och jag har gått och jag har gått....
    Och jag är såååå trött på det!
    BARA kul om radion fungerar och batterierna är laddade.

När jag äntligen började jogga (med 106 kg tung kropp!) så blev det ju en befrielse. Man blev varm, svettig och alldeles slutkörd fort. kändes jättenyttigt.
    Och det går ju SÅ mycket fortare att bränna sina kalorier!
    Jag rekommenderar det VARMT! Och var inte rädda för att köra i intervaller! Kör för fullt ett tag, varva ner ett tag, för fullt ett tag, lågintensivt ett tag. Blir MYCKET roligare än att bara jogga på. Och så GÖR det ju inget om man är otränad med usel kondition heller. Bara man görs sitt yttersta då och då, som kanske är 10 meter i full fräs, så har man ju gjort BRA ifrån sig! Lycka till!
    I hop med daglig styrketräning också tappade jag 36 kg!
    Duktig du är, bravo!
    hahaha...ja jag får väl passa på nu :) Hahaha
    Hur går det för er andra med era klänningar???
  • Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-16 11:51:51 följande:
    hahaha...ja jag får väl passa på nu :) Hahaha
    Hur går det för er andra med era klänningar???
    Jag vill beställa en ny idag!! Men måste bestämma vilken...

Var det vid ett du skulle få klänningen ?
  • Farmall

Jag tror också det var vid ett klänningen skulle komma.

Mina skor har kommit idag. Ska iväg och hämta dem sen när jag hämtat dottern på dagis. Hoppas jag kan ha dem nu...

Någon som vet någon bra underklädesbutik i Jönköping?

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-16 12:16:20 följande:
    Jag tror också det var vid ett klänningen skulle komma.

Mina skor har kommit idag. Ska iväg och hämta dem sen när jag hämtat dottern på dagis. Hoppas jag kan ha dem nu...

Någon som vet någon bra underklädesbutik i Jönköping?
    Vad har du beställt för skor ? Jag funderar på att bara ha ett par ballerina men det kanske e snyggare med ett par med klack ?
  • IdaPierre
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 11:53:52 följande:
    Jag vill beställa en ny idag!! Men måste bestämma vilken...

Var det vid ett du skulle få klänningen ?
    jasså har du beställt en tidigare och ångrat dej?? ja hänger inte riktigt med här det skrivs ju så mycket :)

Ja hon ja pratade med igår på DHL sa runt 13.15 men det kan dröja lite oxå sa hon..så vi får väl se...Hundarna är rastade och nu sitter ja bara o väntar :)
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 12:21:15 följande:
    Vad har du beställt för skor ? Jag funderar på att bara ha ett par ballerina men det kanske e snyggare med ett par med klack ?
    7cm klack med öppen tå. Hoppas dem passar bara. Är inte så förtjust i klack annars, men man får ju fin hållning i klackar och så tänkte jag att jag måste ju kunna ha såna skor när alla andra kan...
    IdaPierre skrev 2011-02-16 12:25:33 följande:
    jasså har du beställt en tidigare och ångrat dej?? ja hänger inte riktigt med här det skrivs ju så mycket :)

Ja hon ja pratade med igår på DHL sa runt 13.15 men det kan dröja lite oxå sa hon..så vi får väl se...Hundarna är rastade och nu sitter ja bara o väntar :)
    Så bra. Då är det bara för oss att vänta och se nu då. :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden