• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-15 20:26:28 följande:
    SKUMBOLL förresten - hur kom det sig att det var så stor skillnad i leveranstid mellan dem? Sa de nåt skäl till det?
    Nix.... eller, jag har inte frågat. Men landy gör ju ingen testklänning och milly verkar över lag ha lång leveranstid just nu. Vet inte hur jag ska göra. 
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-02-15 20:28:54 följande:
    Här är några jag förälskat mig i:

www.allurebridals.com/index.php?id=3&product_...

www.allurebridals.com/index.php?id=3&product_...

Det är ju väldigt mycket "bös" på klänningarna... fixar de sådana klänningar också? 
    Jag skulle iaf våga chansa. Och JÄTTESNYGGA klänningar båda två!! Precis vad jag gillar! Bös ska det va...
    Skumboll skrev 2011-02-15 20:30:52 följande:
    Nix.... eller, jag har inte frågat. Men landy gör ju ingen testklänning och milly verkar över lag ha lång leveranstid just nu. Vet inte hur jag ska göra. 
    Ja, det går rätt trögt nu...
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-02-15 20:29:46 följande:
    Har du fått någon bekräftelse på att de fått betalningen och att de börjat med din klänning?
    Jag betalade idag, så det har inte kommit något än. Men jag tänkte maila på torsdag för att bekräfta att den kommit fram.
    När betalade du?

@Knopan; jag gillar den andra
  • Darling Daisy

Knopan, snygga fluffklänningar. Gillar de där fejkrosorna skarpt!

Visst är det svårt att välja en klänning när det finns så vansinnigt många vackra. Jag har suttit o skrollat igenom 30 av 150 sidor på Milanoo nu... Har väl hittat två som platsar på listan hittills:
     Inverted V Lace Satin Wedding Dress

Inverted V Lace Satin Wedding Dress

Champagne A-line Multi-layer Flower Spaghetti Taffeta Lace Wedding Dress

Champagne A-line Multi-layer Flower Spaghetti Taffeta Lace Wedding Dress

• Preggie
    1700tal skrev 2011-02-15 19:40:54 följande:
    Vad satte du för pris på den då? Har du bild på den som du ska sälja som du kan visa här?
    Nu har jag satt 1300 kr på den, det är den som finns i mitt galleri med one shoulder. Kanske man ska lägga in den på BT köp & Sälj istället?

Såg vad du skrev om din hemska mermaid-upplevelse! GAH! Mardröm! Hoppas min inte är sån så att man inte kan röra sig i den. De kallar den iofs för A-line och inte mermaid så det kanske inte är någon fara.
  • Sommarbrud

Nu har jag trampat på min crosstrainer helt slut!!

Så nu vill jag se alla era fina klänningar o bara prata med människor som gillar att köpa fler klänningar :) Så blir jag lite glad igen :)

• Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-15 21:00:31 följande:
    Nu har jag satt 1300 kr på den, det är den som finns i mitt galleri med one shoulder. Kanske man ska lägga in den på BT köp & Sälj istället?

Såg vad du skrev om din hemska mermaid-upplevelse! GAH! Mardröm! Hoppas min inte är sån så att man inte kan röra sig i den. De kallar den iofs för A-line och inte mermaid så det kanske inte är någon fara.
    Men åh den var ju super fin!!!!!!!
  • Farmall

Idapierre: Nu tycker jag verkligen synd om dig. Hade det varit jag så hade jag åkt dit och kräft att få hämta den.... :)

Har suttit och skummat igenom alla sidor idag, tur jag är mammaledig annars hade jag ALDRIG hunnit med er...

Jag håller på att titta på brudgummens kläder och vad är det egentligen för skillnad på plastrong och kravatt? Vissa säger att det inte är någon skillnad, men det finns ju olika ju. Jag vill att det ska vara så där rynkad och inte som typ flera slipsar. Vilken puckad beskrivning, men kanske någon fattar vad jag menar. :)

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 21:09:54 följande:
    Idapierre: Nu tycker jag verkligen synd om dig. Hade det varit jag så hade jag åkt dit och kräft att få hämta den.... :)

Har suttit och skummat igenom alla sidor idag, tur jag är mammaledig annars hade jag ALDRIG hunnit med er...

Jag håller på att titta på brudgummens kläder och vad är det egentligen för skillnad på plastrong och kravatt? Vissa säger att det inte är någon skillnad, men det finns ju olika ju. Jag vill att det ska vara så där rynkad och inte som typ flera slipsar. Vilken puckad beskrivning, men kanske någon fattar vad jag menar. :)
    Ja jag vill oxå ha en sån rynkad bra beskrivet tycker jag :)

O ja, man måste ju vara ledig för att hinna med men jag hinner inte med ändå w gillar inte datorn så när han sover försöker jag läsa ikapp.. men man hinner ju inte :(

Men väldigt roligt att många skriver här!
  • Sommarbrud

IdaPierre: Men åhhh jag som lämnade datorn idag och var helt nervös att jag skulle missa din klänning! Imorgon måste den komma annars ringer jag DHL!

Darlind daisy: Den första har jag på min lista också :) Super fin!

1700tal: Ja men nu när jag tittar på min klänning så är jag osäker på om jag vill ha släp.. Blev ju skitjobbigt, kanske lika bra att beställa hem två klänningar på en gång! Så jag har lite o välja på !

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden