• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Så här ser jag ut en tråkig tisdag i min klänning :) Är sådär nöjd blir ju helt klart en ny från kina ...

• 1700tal
    Knopan skrev 2011-02-15 19:50:09 följande:
    För att kunna stilla min nyfiken angående klänningarnas utseende (det kommer ta timmar att läsa alla sidor) kanske jag kan be snällt om att få se BILDER på de klänningar ni skickat bilder på och ska få uppsydda? Någon av er kanske har i sitt galleri?
    Jag har bilder på min första klänning (vars process jag blött och stött med alla trogna anhängare i tråden sedan sidan 5! ) i mitt galleri, gå gärna in och titta. Där finns även bilder på testklänningen gjord i Kina och bilder på hur klänningen såg ut när den kom (vilket jag inte var helt nöjd med) samt hur den ser ut nu. Håller du musen över bilderna har jag skrivit beskrivningar till varje bild.

Jag skickade dessa bilder till tillverkaren (den förstas underdel och den andra bildens enaxlade byst och blomma). Utöver det bad jag om längre släp och 6 extra lösa blommor som den på axeln (vilka nu sitter på axeln om du ser den i mitt galleri).

Picture of A-line Strapless Natural Waist Taffeta Chapel Train Beading Embroidery Wedding Dress KT5195
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 20:01:35 följande:
    Så här ser jag ut en tråkig tisdag i min klänning :) Är sådär nöjd blir ju helt klart en ny från kina ...
    Va, hade du tänkt lägga in en bild på dig i klänningen? Det lät så... Eller?
  • Sommarbrud

o här kommer bilden tryckte på fel knapp....
  • 1700tal

Åh, vad fin!! Inte för att jag vill hindra ytterligare ett kinaköp (för brudklänningar har man ju alltid nytta av... ) men oj vad söt den översta lilla ryschkanten vid bysten var. Var lät du göra den? Har du sagt det förut?

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 20:06:12 följande:
    Åh, vad fin!! Inte för att jag vill hindra ytterligare ett kinaköp (för brudklänningar har man ju alltid nytta av... ) men oj vad söt den översta lilla ryschkanten vid bysten var. Var lät du göra den? Har du sagt det förut?
    Men det här är en lilly klänning. Jag gillar den inte alls har jag kommit på! Ser super tjock ut! Gillar nog inte klänningar... :(

Men självklart ska jag beställa en ny herregud det är ju en investering!
  • Aylas

Knopan skrev 2011-02-15 19:50:09 följande:För att kunna stilla min nyfiken angående klänningarnas utseende (det kommer ta timmar att läsa alla sidor) kanske jag kan be snällt om att få se BILDER på de klänningar ni skickat bilder på och ska få uppsydda? Någon av er kanske har i sitt galleri?

@Knoppan; jag skickade dessa fyra bilder och förklarade att jag ville ha korsettrygg. Nu har jag inte sett resultatet än (heela 65 dagar till!) men känner mej ändå rätt trygg efter att ha läst alla sidor här Annars hade jag nog inte vågat betala innan.

Hihi, alltså så skyller jag på alla här om det går åt skogen...
  • Aylas

@Sommarbrud; Den var jättefin! Drapperingar och rysch-pysch är inte mina favoriter men jag gillade den övre delen!

• IdaPierre

Kom inget paket idag..åh ja blir galen. Ringde DHL.

Samtalet med DHL idag:

Jag: undrar vart mitt paket har tagit vägen. Berättar om igår och att chauffören skrivit en lapp där det står att han kommer imorgon ( läs idag)  med det igen. men det har inte kommit någon.

DHL: jaha det va konstigt för om man har missat paketet måste man ringa hit o begära en till utkörning. Så du vet ungefär vilken tid vi kommer med det så du är hemma.

Jag: jaha det va jävligt dåligt eftersom han skrev en lapp om att ni skulle komma idag ist..nu har ja ju suttit o väntat hela dagen på er.

DHL: ja det va verkligen dåligt av chauffören att säga så. Ska kolla för säkerhetsskull så det inte har blivit utkört....Nej det ligger kvar här på vårat lager. Men då bokar vi en utkörning till dej imorgon så imorgon runt 13.15 ska det komma en bil med paketet till dej.

Fan tror ni ja va irriterad lr?? Grrrr!!!!!
    Nu hoppas jag verkligen att det kommer imorgon...fan jag blir så irriterad!!!

• Agape

sommarbrud: tycker den ser fin ut!! vill ju se en bild framifrån ju... Och vilken ordning ni har på skorna

1700 tal: vilka fina detaljer med rosorna på axeln.

Aylas: åh vilken fin klänning!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden