• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aylas

Haha, ni är ju verkligen helt galna! Så många sidor att gå igenom, och det är inte ens 24 timmar jag var inne senast! Den här tråden är ett heltidsjobb

@1700-tal; Jag ÄLSKAR volangklänningen!

Hihi, är också en av dem som pluggar och har sambo som jobbar, bröllopsekonomin är iaf delad. Känns bra!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-15 18:11:59 följande:
    Jag har oxå ställt frågor till milly där svaret bara är att hon ska ge närmare svar imorg! Skrikandes Är det inte lättare att bara skriva rätt svar på en gång då?! Så sparar hon både min och hennes tid??

Men hur gör han om han ska köpa nåt då? Får han gå och be dig om pengar?
    Eller hur! Jag kontrade lite med att får jag inte vet aom de mottagit betalning och när de börjar med testklänningen tänker jag INTE beställa något mer hos dem. 

Haha, japp, det måste han! Njä, det är nog mer så att vi alltid kollar med varandra innan vi köper något. 
  • Knopan

Hallå alla brudar  

Här kommer en "kinaklännings-oskuld"! Upplys mig, jag vill veta allt.

Menar ni att ni man skickar en bild på en klänning man vill ha och att de sedan syr upp den? Vad är oddsen för att man blir nöjd? De flesta sidor i TS är inte svenska...hur blir det då med språk och annat grejs under kontakten?
    Jösses, tusen frågor!

Väldigt tacksam för svar    

• Preggie

ÅHÅ! NU såg jag att jag kan måttbeställa

1700-tal den volangklänningen är verkligen to die for!!

Just nu är jag inne på 2 klänningar, en i kyrkan och en på festen!

• 1700tal
    Knopan skrev 2011-02-15 19:06:26 följande:
    Hallå alla brudar  

Här kommer en "kinaklännings-oskuld"! Upplys mig, jag vill veta allt.

Menar ni att ni man skickar en bild på en klänning man vill ha och att de sedan syr upp den? Vad är oddsen för att man blir nöjd? De flesta sidor i TS är inte svenska...hur blir det då med språk och annat grejs under kontakten?
    Jösses, tusen frågor!

Väldigt tacksam för svar    
    Välkommen i tråden!

Först och främst, bläddra bakåt i tråden så långt du orkar. Där finns ALLT! Och så komplettera med frågor.

Ja, men kan skicka bilder och de syr upp. Majorieten blir väldigt nöjda, en del får möjligtvis justera storleken lite med oftast passar den perfekt. De flesta änvänder samma tyger och sytekniken som är i vilka klänningar som helst du köper i Sverige. De är ju oxå gjorda i Kina.

Alla talar engelska, mer eller mindre på samma nivå som den vanliga "svensson". När du kommunicerar med dem - var tydlig, visa mkt bilder, numrera/punkta frågor och önskemål och skriv inte lång sammanhängande text.
  • Preggie

Hur kopierar man in bilder i forumet?

• 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-15 19:12:12 följande:
    ÅHÅ! NU såg jag att jag kan måttbeställa

1700-tal den volangklänningen är verkligen to die for!!

Just nu är jag inne på 2 klänningar, en i kyrkan och en på festen!
    Vad bra, men då ska du kosta på måttbeställt va? Det är det väl värt?

Ok, ett poäng till noterat för volangklänningen!

Har förresten testvisat volangklänningen för mamma (anti-gräddbakelse-stenbocken... ) nu och responsen blev exakt "Jajemensan!" ...tystnad... "ojojoj"

Så nu har jag skickat iväg en quotation till MIlly på den oxå!
  • Preggie
    1700tal skrev 2011-02-15 19:19:50 följande:
    Vad bra, men då ska du kosta på måttbeställt va? Det är det väl värt?

Ok, ett poäng till noterat för volangklänningen!

Har förresten testvisat volangklänningen för mamma (anti-gräddbakelse-stenbocken... ) nu och responsen blev exakt "Jajemensan!" ...tystnad... "ojojoj"

Så nu har jag skickat iväg en quotation till MIlly på den oxå!
    Ja det ska jag absolut göra! Men jag hittar så många fina klänningar nu att jag inte vågar beställa alls... eller...!?
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-15 19:16:14 följande:
    Hur kopierar man in bilder i forumet?
    Antingen klickar du på "ladda upp en bild" här under (om du har bilden på datorn) eller så håller du musen på vilken bild (nästan) som helst på nätet, högerklickar och tar kopiera (eller ctrl C). Sen går du in i ditt inlägg, ställer musen där bilden ska vara och högerklick-klistra in (eller ctrl V). Sen kan du förminska bilderna i inlägget, lägga flera efter/bredvid varann osv...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden