• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 11:08:24 följande:
    Jag ligger nästan dubbelvikt av dina problem :) :) Åhh jobbigt fr dig tur jag har ingen slja så jag kan beställa den :)
    Som tidigare sagts - i-landproblem...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 11:15:39 följande:
    Som tidigare sagts - i-landproblem...
    Haha ja det är det verkligen men likväl ett problem :) Men så roligt att läsa! Jag själv sitter o frsöker lyssna på band till festen fortfarande svårt
  • Farmall

Agape: Jag röstar på nr:12. rad 6 hö.

1700-tal: den övre tror jag skulle passa dig och så axeln då som du sa... hihi det är du det.
    Den undre var vacker, men väldigt mycket krås.

Börjar tvivla på min klänning... Känns som jag satt på för mycket pärlor och grejer. Hoppas hoppas inte det. Man hinner tänka mycket under tiden de syr. :)

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-15 10:51:37 följande:
    Och så denna här som volang-mästerverket... (fast i ivory) Ju mer jag ser den desto mer förälskar jag mig i den här. Den här jag orsakat högst WOW hos mig hittills. Av de 34 458 420 klänningar jag blättrat mig igenom hittills...  

Det här är ju en såååååå vacker klänning! *dräggel*

Fast är inte modellen suspekt lång? Tycker det ser ut som om hon står på en liten pall under alla volanger!
  • 1700tal

Har kikat lite på "annorlunda" slöjor...

long veil kerudung panjang layah labuh

Men njaaa... Kanske måste jag skippa slöja helt och hållet om jag kör på volangklänningen. Och det blir ju ett nederlag för jag bara ÄLSKAR mantillorna, det är ju halva utstyrseln (i mina ögon)...

• Sommarbrud

1700tal: Ja din slöja är väldigt fin! Så skippa volangklänningen beställ hem någon/några andra och någon/några nya slöjor:)

Jag var helt säker på att jag inte skulle ha slöja men nu vill jag också ha en fast en kortare.. Men jag vill även ha grna blad i håret så jag kommer se ut som en julgran :)

Någon som förresten vet vart man kan beställa hem ett spetsparaply? Alla svenska sidor jag hittar verkar ha slut på dem :(

• Farmall

De var tuffa 1700-tal, gillar den i mitten speciellt.
    Fast jag har beställt en i armbågslängd med satinkant och swarowskikristaller överallt. Lite rädd för att det blir för mycket med allt bling bling.

Förresten så är jag bland er långa med mina 172cm och 63kg.

• Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 11:50:15 följande:
    1700tal: Ja din slöja är väldigt fin! Så skippa volangklänningen beställ hem någon/några andra och någon/några nya slöjor:)

Jag var helt säker på att jag inte skulle ha slöja men nu vill jag också ha en fast en kortare.. Men jag vill även ha grna blad i håret så jag kommer se ut som en julgran :)

Någon som förresten vet vart man kan beställa hem ett spetsparaply? Alla svenska sidor jag hittar verkar ha slut på dem :(
    Haha, göör roligt. Någon la precis ut ett i köpochsölj.
  • to die for
    1700tal skrev 2011-02-15 10:51:37 följande:
    Och så denna här som volang-mästerverket... (fast i ivory) Ju mer jag ser den desto mer förälskar jag mig i den här. Den här jag orsakat högst WOW hos mig hittills. Av de 34 458 420 klänningar jag blättrat mig igenom hittills...  

Den är fantastisk. Om den jag köpt inte funkar så är denna en riktigt seriös kandidat
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 11:57:04 följande:
    Haha, göör roligt. Någon la precis ut ett i köpochsölj.
    Ja jag såg det :) Tyvärr inte riktigt ett sådant jag var ute efter, ska försöka hitta en bild på det jag vill ha
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden