• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-14 22:02:14 följande:
    Det lite förvånande var väl kanske den rosa nyansen isf... Annars tyckte jag mest den var väldigt fin och fluffig. Är det inte för fluttinuttigt för dig då?

Annars borde du gilla typ... pelargoner. De är tåliga, härdiga, vattensnåla och ger valuta för vattendropparna!
    Pioner är nog de enda blommor jag kan tänka mig att ha i en brudbukett faktiskt.... trots att de är rosa och lite fluff och gull! Fast jag vill nog ha en nyans mer åt det gammelrosa hållet (och vita!), inte så babyrosa. 

Hahaha, I löööööv pelargoner! Det är typ de enda blommor jag köper hem om jag ska ha några!
  • jennifaer
    Jag tycker alltid det är snyggt med höga klackar oavsett hur lång man ärGlad Men man ska ju känna sig bekväm också och övning ger färdighetFlört men som sagt så länge det är vinter undviker jag det!
    Skumboll skrev 2011-02-14 22:01:29 följande:
    WOW! 13-14 cm? Du måste vara galen....
    vill man vara fin får man lida pinGlad
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-14 22:04:04 följande:
    Nej det är inte snörning bak utan knappar.... är verkligen i valet och kvalet. 42 eller större.... det är frågan.
    Men är det dragkedja under knapparna? När jag provade klänningar i butik klämde de in mig i en 36:a med dragkedja och det gick det oxå, bit för bit. Men det är klart, mer tveksam blir man ju när det inte är snörning. Då blir allt mer osäkert ju... Obestämd
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-02-14 22:07:42 följande:
    vill man vara fin får man lida pinGlad
    Jag kan inte gå i klackar what so ever... ser ut som jag går på styltor! Fattar inte vad jag tänker med när jag ska ha några centimeter klack på skorna till bröllopet.... 
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-14 21:58:50 följande:
    Mmm, faktiskt så jag resonerar för det mesta...
    jennifaer skrev 2011-02-14 21:53:50 följande:
    Jag är egentligen inte så lång (1,65) men ääälskar höga klackar och så fort det inte är snö och is på marken (typ i maj där jag bor alltså haha) spatserar jag runt i klackar som är minst 10 cm höga, gärna 13-14! Synd bara att mannen är så kort...Drömmer
    Åh, önskar jag vore lite kortare. Då hade jag oxå haft höga klackar oxå! Nu är visserligen sambon 10 cm längre än mig (han är SÅ stilig! Hjärta) men det hjälper ju knappt för jag måste ändå titta ner på resten av världen då.

Men jag har iaf 5-6 cm klackar numera när vi ska ut och klä upp oss, så mkt törs jag... Men 10 cm, och 13-14 cm, herregud jag skulle slå ihjäl mig!!  Som bambi på is! 
    jag har börjat våga mig på ca 5 cm klackar! Men sambon blir nästan lite kort då... det är avvägning på hög nivå!! Tungan ute
  • Sommarbrud

Nej nu ska jag hoppa i säng, Ni skriver så mkt svårt att lämna datorn. jag sitter även samtidigt o försöker hitta ett bra coverband i sthlm, ngn som känner itll ngt skrik till!

God Natt på er

• 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-14 22:07:42 följande:
    Jag tycker alltid det är snyggt med höga klackar oavsett hur lång man ärGlad Men man ska ju känna sig bekväm också och övning ger färdighetFlört men som sagt så länge det är vinter undviker jag det!
    Visst har du så rätt i det... Och jag tycker jag går riktigt ok i upp till 6-7 cm klackar men sen blir det jobbigt att sträcka ut benen liksom. Då blir det det där typiska, man går med högklackat med böjda knän. Ser så knäppt ut!

Sen är de ju så obekväma oxå men det får man väl stå ut med, åtminstone under korta perioder.
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-14 22:10:07 följande:
    Svårt att säga, vad tror du? www.milanoo.com/Anne-Queen-A-line-Beaded-Lace...
    Just det, det var den klänningen. Nja, skulle nog ta den större där eftersom det inte är en korsettmodell alls. Den är nog väldigt mjuk i överdelen och skulle nog skrynkla sig/korva sig om den var för liten. Dessutom är den så låg i ryggen att den nog "drar sig" om den är för tajt.

Men går det inte att måttsy hos Milanoo?
  • Preggie
    1700tal skrev 2011-02-14 22:16:35 följande:
    Just det, det var den klänningen. Nja, skulle nog ta den större där eftersom det inte är en korsettmodell alls. Den är nog väldigt mjuk i överdelen och skulle nog skrynkla sig/korva sig om den var för liten. Dessutom är den så låg i ryggen att den nog "drar sig" om den är för tajt.

Men går det inte att måttsy hos Milanoo?
    Nej det verkar inte som om just den går att måttsy... hmm jag ska sova på saken men det lutar åt en 44:a så får jag sy in den om jag går ner mer i vikt. Jag menar, klänningen kostar en knapp tusenlapp inkl frakt så jag kan ju kosta på den lite mer!

God natt!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden