• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    Agape skrev 2011-02-14 22:49:38 följande:
    Vad tror ni?! Ska väl tilläga, tänk vad som passar ett nyårs bröllop....
    Jag tycker det mesta funkar oavsett vinter eller annan årstid (vi har februari...)
    men det är ju frågan om du vill ha glittrigt - nyårs aftonaktigt?

Tycker rad 3 till vänster  och rad 6 till vänster är fantastiska!!!
  • Bullemor

1700-tal, om jag inte minns fel så skrev du tidigare i tråden att när du beställde klänningen med måtten av när du skulle gått ner 5-7 kg. Jag tänkte göra samma sak och undrar hur många cm tog du bort från nuvarande mått? hur räknade du?
    När klänningen passar perfekt, sitter snörningen väldigt nära varandra då eller är det en liten glipa? Förstår du vad jag menar? Så svårt att förklara :)

En annan sak som jag undrar om någon vet också. Jag ska beställa från landybridal och har hittat fyra olika klänningar att välja mellan men det är bara en bild och det visar inte riktigt hela klänningen på vissa. Kan man få se fler bilder tro?

• TheD
    Bullemor skrev 2011-02-15 02:51:41 följande:
    1700-tal, om jag inte minns fel så skrev du tidigare i tråden att när du beställde klänningen med måtten av när du skulle gått ner 5-7 kg. Jag tänkte göra samma sak och undrar hur många cm tog du bort från nuvarande mått? hur räknade du?
    När klänningen passar perfekt, sitter snörningen väldigt nära varandra då eller är det en liten glipa? Förstår du vad jag menar? Så svårt att förklara :)

En annan sak som jag undrar om någon vet också. Jag ska beställa från landybridal och har hittat fyra olika klänningar att välja mellan men det är bara en bild och det visar inte riktigt hela klänningen på vissa. Kan man få se fler bilder tro?
    Du kan ju googla namnet på klänningarna och se vilka bilder som kommer upp, eller maila och fråga efeter fler bilder. :)
  • lovvydovvy
    Skumboll skrev 2011-02-14 21:48:33 följande:
    Pion! 
    Älskar pioner, nån som vet när de är i säsong? Är de dyra? Annars är en favorit nejlikor, de kan man väl få tag på året runt va?
  • Ocean Bride
    lovvydovvy skrev 2011-02-15 07:11:52 följande:
    Älskar pioner, nån som vet när de är i säsong? Är de dyra? Annars är en favorit nejlikor, de kan man väl få tag på året runt va?
    JA de är superfina! Det är mest en senare vårblomma/tidig sommar tror jag.. Vet inte om det går att få tag i andra månader, fråga floristen där du bor, dom kan svara på när de kan få hem det... lycka till!
  • Skumboll
    lovvydovvy skrev 2011-02-15 07:11:52 följande:
    Jag gifter mig i mitten på augusti och floristen sa att det inte var några som helst problem att få tag på pioner då!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-15 07:30:38 följande:
    Jag gifter mig i mitten på augusti och floristen sa att det inte var några som helst problem att få tag på pioner då!
    Till mig sa de att de inte går att få tag i i Juli, ska fråga igen verkar flera som har fått svar att det går att få tag i dem i mitten på sommaren
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 07:36:39 följande:
    Till mig sa de att de inte går att få tag i i Juli, ska fråga igen verkar flera som har fått svar att det går att få tag i dem i mitten på sommaren
    Märkligt! Obestämd
    Det är en bekant till gubben som är florist och äger en butik så jag hoppas ju innerligt att hon vet vad hon pratar om! Kanske du kan fråga på fler ställen?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-15 07:38:58 följande:
    Märkligt! Obestämd
    Det är en bekant till gubben som är florist och äger en butik så jag hoppas ju innerligt att hon vet vad hon pratar om! Kanske du kan fråga på fler ställen?
    Ja det ska jag verkligen göra:)
  • Skumboll
    Agape skrev 2011-02-14 22:47:10 följande:

Här kommer mina nuvarande favvoriter....

...och så har jag ju inte scanat av den senaste upptäckten milanoo....

Vi har nog ganska lika smak du och jag, har flera av klänningarna i min bröllopsmapp!
    Men av de ovan så röstar jag på nr 5, 6 och 14. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden