• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer

idaPierre: Hoppas verkligen att den kommer nu då så att alla här inne (och du också så klart haha) slipper sitta på nålar så mycket längre:)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 12:54:19 följande:
    Men hem och leta med dig!
    Will do! Aj aj kapten!
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 12:58:04 följande:
    Jo men alltså.. ryggen kommer vara klädd i spets och därför syr de spetsen på tyllen som kommer ligga som ettt TUNNT lager över satinet på resten av klänningen...

Alltså volang klänningen är såååååååååååååååå grym!
    Har nog fått lite solsting (molnen skingrar sig här på Malta så därför svarar jag oregelbundet - jag springer mellan solstrålarna och datorn! ) men kan inte alls se vad du beskriver framför mig...

Lägg in en bild vettja och uppfriska mitt minne på vilken klänning du tänker på!

Ok, ett poäng ytterligare till volangklänningen... Obestämd Är myyycket frestad, gillar ju denna skarpt...
  • Ocean Bride
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 12:58:04 följande:
    Jo men alltså.. ryggen kommer vara klädd i spets och därför syr de spetsen på tyllen som kommer ligga som ettt TUNNT lager över satinet på resten av klänningen...

hahahahah nu ser jag själv vilken beskrivning jag gett.... herre vad jag är trött i huvudet! för mkt plugg idag! hahah det kan ju inte en vettig människa fatta vad jag menar med!!! Skäms

GAHHH nu bråkar datorn med mig och jag kan ju inte klippa in en enda bild! Åhhhh!!!! Återkommer när ja bråkat klart med datorn..

• Ocean Bride

HA!!! Nu gick det!
    Mig - Datorn 1 - 0!!

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 13:36:17 följande:
    HA!!! Nu gick det!
    Mig - Datorn 1 - 0!!

Ahaaa... Fniss, nu fattar jag!

Men tror du inte att de använder den tunna tyllen då (sån som i slöjor)? Jag (med superkänslig hy) skulle inte oroa mig för att det skaver, dvs grundlagret under spetsen... Det kan iaf inte vara grovmaskig tyll för den skulle ju inte forma sig över huden på det viset. :-=
  • 1700tal
    IdaPierre skrev 2011-02-15 12:21:24 följande:
    bäst att hålla sej hemma idag så ja inte missar klänningen igen...hahaha..åh vad ja längtar nu tills dom ringer o säger att de är på väg hit med den :)
    Hur går det, kommer det ngt paket? Har du hört av dem?
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-15 13:46:07 följande:
    Ahaaa... Fniss, nu fattar jag!

Men tror du inte att de använder den tunna tyllen då (sån som i slöjor)? Jag (med superkänslig hy) skulle inte oroa mig för att det skaver, dvs grundlagret under spetsen... Det kan iaf inte vara grovmaskig tyll för den skulle ju inte forma sig över huden på det viset. :-=
    Ja, jag brukar vara disträ men idag är det ta mig tusan riktigt illa!!

Jo jag tror de använder den tunna, det borde de ju göra..
  • lovvydovvy

@1700tal: volangklänningen var "to die for", så fin! Ska ta med mig en bild på den när jag letar klänning på fredagSkrattande

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 13:48:37 följande:
    Ja, jag brukar vara disträ men idag är det ta mig tusan riktigt illa!!

Jo jag tror de använder den tunna, det borde de ju göra..
    Det är heeelt ok, jag gassar i medelhavssolen med ett (ok, två! ) glas vin så jag är inte helt med på noterna jag heller... 
    lovvydovvy skrev 2011-02-15 13:57:39 följande:
    @1700tal: volangklänningen var "to die for", så fin! Ska ta med mig en bild på den när jag letar klänning på fredagSkrattande
    Oh, nooo... Ett poäng till till volangklänningen... Obestämd Överväldigande majoritet för den andra klänningen faktiskt... Obestämd
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-02-15 12:42:42 följande:
    Vilken övre menar du? Spetsklänningen? Tror du menade den... Och jag som blivit så kär i "kråset"! Oh dear... Obestämd
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 11:41:53 följande:
    Det här är ju en såååååå vacker klänning! *dräggel*

Fast är inte modellen suspekt lång? Tycker det ser ut som om hon står på en liten pall under alla volanger!
    Men nu blir jag ju kluven! Är volangklänningen en hiss eller diss??

Jo, hon står säkert på en liten pall. Men det blir så samma effekt som när jag (långben) tar på mig ett par klackskor!
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 12:11:27 följande:
    Spetsparaply
    Så här ungefär vill jag att det ska se ut. så om ni ser det någonstans skrik till. Helst om ni ser två :)
    Nu har jag inte sett det i köp och sälj men jag har ett sånt nånstans i mammas källare... Inhandlat i venedig, inte för att det hjälper dig (såvida du inte ska dit en "runda" i vår) 

Skulle tro att det finns miljoner ställen att köpa det på över internet. Ska kolla... Hundarna får hålla sig! Spännande, vi väntar vi oxå!
    Ja tyvärr menade jag ju den, men välj nu den du känner starkast för, annars kanske det blir ytterliggare en ;)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden