• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Nee, fy va fuskigt att du får ligga där och bli brun, medans en annan jobbar ihjäl sig med att bära in ved i omgångar för att få varmt i huset åt min lilla sjukling. Får väl blunda och tänka mig bort till malta :)

Idapierre: Nu håller du dig hemma så vi kan sluta oroa oss över dig... :)

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-02-15 14:17:40 följande:
    Ja tyvärr menade jag ju den, men välj nu den du känner starkast för, annars kanske det blir ytterliggare en ;)
    Men det blir nog "en till" vad jag än beställer... Oops..
    Farmall skrev 2011-02-15 14:21:47 följande:
    Nee, fy va fuskigt att du får ligga där och bli brun, medans en annan jobbar ihjäl sig med att bära in ved i omgångar för att få varmt i huset åt min lilla sjukling. Får väl blunda och tänka mig bort till malta :)

Idapierre: Nu håller du dig hemma så vi kan sluta oroa oss över dig... :)
    Ja, visst är det fuskigt! Så fuskigt att jag kan tycka det är lite orättvist själv! Men drömmen om ett varmare och bättre liv är ju över imorgon... Då gäller det att lägga allt krut på att få sambon att fatta att detta är landet för oss! Vilket det ÄÄÄR!

Ja, tänk dig bort till Malta... Det går även om man bär ved, jodå! Korallrev, 17 grader i febr, gassig sol (i omgångar iaf... ), artiga, uppskattande och  uppmärksammande malteser (men hållåå, är ju nästan en respektabel och etablerad gift kvinna ) och blått haaav, haaav, haaav....

Ja, Idapierre - kommer det nåt paket nångång eller??
  • lovvydovvy

den här tycker jag är sagolikt vacker, lite nättare än andra spetsklänningar jag provat. Casablanca 1827. Tycker speciellt om den djupa ringningen i ryggen och sweetheartrigningen fram.

• Darling Daisy

1700-tal: du måste nästan beställa volangklänningen, om inte annat så för att vi andra ska få se hur den blir "på riktigt"!

Det är ju svårt att jobba när ni skriver så mycket här hela tiden...
    Ska försöka slänga in en klänning åt er att tycka till om, så att ni håller er sysselsatta!

• Darling Daisy
    Darling Daisy skrev 2011-02-12 22:46:10 följande:

Den här gillar jag riktigt mycket. Vad tycker ni? (Är en Maggie Sottero Allison Marie.)
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-15 14:39:27 följande:
    den här tycker jag är sagolikt vacker, lite nättare än andra spetsklänningar jag provat. Casablanca 1827. Tycker speciellt om den djupa ringningen i ryggen och sweetheartrigningen fram.

Oooohh, vad fin!!

Undrar dock hur den skulle bli om man lät ett kinaföretag göra den....

Men OH JA sagolik är precis vad den är!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 14:39:29 följande:

1700-tal: du måste nästan beställa volangklänningen, om inte annat så för att vi andra ska få se hur den blir "på riktigt"!

Det är ju svårt att jobba när ni skriver så mycket här hela tiden...
    Ska försöka slänga in en klänning åt er att tycka till om, så att ni håller er sysselsatta!

Tycker du det?? Ja, blir så faktiskt.. Känner trots allt att jag liksom inte KAN gå miste om den här klänningen...

Ska skicka ett mail till milly IDAG och fråga vad den går på... Och om jag har råd...Obestämd

Mmm, jag ska oxå föreställa jobba... Haha, as if! Men än är det lugnt inför trädgårdmässan så jag känner ingen nämnvärd stress. Jag fotar och fotar och fotar. Och samlar fröer från medelhavsväxter...
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 14:48:18 följande:
    Den här gillar jag riktigt mycket. Vad tycker ni? (Är en Maggie Sottero Allison Marie.)
    Är den kragen med i klänningen? Ska du ha den i den färgen?

Gillar klänning i stort...
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-15 14:49:23 följande:
    Oooohh, vad fin!!

Undrar dock hur den skulle bli om man lät ett kinaföretag göra den....

Men OH JA sagolik är precis vad den är!
    Funderade också om den är för avancerad för kina... Du är ju experten här så vad tror du?
  • Ocean Bride
    lovvydovvy skrev 2011-02-15 14:39:27 följande:

Älskar också många av deras klänningar!! Har du varit inne på http://www.oncewed.com/used-wedding-dresses/ ?? Det är begagnade brudklänningar där man kan söka på hur många olika designers och storlekar som helst! Vissa oanvända vissa använda....
    Långt under ursprungspriset!!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden