• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-15 17:30:45 följande:
    jennifaer skrev 2011-02-15 16:33:33 följande:

Haha jag älskar verkligen din mentalitet angående att köpa flera känningar för att hitta den perfekta, men det är ju väldigt smart! Själv tror jag att min sambo hade spärrat kortet för mig innan jag hade hunnit köpa min andraFlört
    Haha! Jo, men min sambo VET ju inte att jag har beställt en klänning till!!
    Hehe ibland önskar jag att vi hade det så men min sambo vaktar vårt bankkonto som en hökFlört
  • Malin24

Haha ojdå fel av mig..förlåt.

Får skylla på att jag skummat igenom tråden bitvisGlad

Hur lång tid från det att du betalade tog det tills du fick se några bilder på den första?Kan ju tänka mig att det tar lite tid nu när produktionen legat nere för nyår..

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 17:32:45 följande:
    Haha man ska aldrig berätta hur många klänningar man har beställt :)
    Eller hur! Och ännu mindre hur många man TÄNKTER beställa...
    jennifaer skrev 2011-02-15 17:33:11 följande:
    Hehe ibland önskar jag att vi hade det så men min sambo vaktar vårt bankkonto som en hökFlört
    Jo, men man får vara lite smart. Smussla undan lite i taget. Nejvars, bara skojar, vi har ett väldigt öppet förhållande och öppen gemensam ekonomi. Om jag säger att jag ska använda så och så mkt till nånting då gör jag det. Har ifrågasätter sällan ochvi diskuterar det mesta som rör ekonomin. Men i detta tror jag han anar att det rör en klänning och han vet hur jättebesviken jag blev av den förra så det unnar han mig. Men jag känner inget behov av att berätta om planerna med 4 klänningar... Än...
    Malin24 skrev 2011-02-15 17:34:04 följande:
    Haha ojdå fel av mig..förlåt.

Får skylla på att jag skummat igenom tråden bitvisGlad

Hur lång tid från det att du betalade tog det tills du fick se några bilder på den första?Kan ju tänka mig att det tar lite tid nu när produktionen legat nere för nyår..
    Jag bara skojade, jag fattar att ni antar att jag har en hel garderob med klänningar hemma vid det här laget som jag håller på!

Hm, på den första... Jaa, 1,5-2 månader kanske. Men nu höftar jag. Men nåt sånt. Det tog iaf lite över 3 mån för hela processen, från beställning till leverans.
  • Sommarbrud

1700tal: Ja gemensam ekonomi är ju fantastisk, men man ska vara lite smart med hur man lägger fram saker man köper :) Jag får allt o låta som att det är världens bästa köp!

• Malin24

1,5-2 månader ååh hjälp hur ska jag kunna vänta så länge?? Hoppas verkligen att jag väntar på ngt gottGlad

• jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 17:44:22 följande:
    1700tal: Ja gemensam ekonomi är ju fantastisk, men man ska vara lite smart med hur man lägger fram saker man köper :) Jag får allt o låta som att det är världens bästa köp!
    Gemensam ekonomi är guld när man pluggar och sambon jobbar haha! Och jag brukar köra på att vi VERKLIGEN behöver just den sakenGlad
  • Skumboll

Hello tjejer! Hemma efter en lååång dag och hade typ sju sidor att läsa igenom! 

Jag blir lite putt på Bella, jag vill veta om betalningen kommit fram men hon säger varenda dag att det får jag veta imorgon.... Demon

Vi har också gemensam ekonomi, fast det är bara jag som har tillgång till konton och kort. Jag tycker att gubben missbrukar pengar och köper "skit" om jag släpper lös honom med kortet. Men jag skulle inte klara av att inte säga till honom när jag köper något, inte ens en till klänning. Men jag vet å andra sidan hans svar "klart du ska ha en till älskling!". Hjärta 

Nu blir det middag! 

• Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-15 18:00:39 följande:
    Gemensam ekonomi är guld när man pluggar och sambon jobbar haha! Och jag brukar köra på att vi VERKLIGEN behöver just den sakenGlad
    Ja du har ju dragit vinst lotten :) Ja men det e mkt man behöver... :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 17:44:22 följande:
    Men det är fiskens stora livsuppdrag - att få allt att låta som världens bästa köp! 

Och som sagt, låta bli att berätta vissa saker. Selekterad information typ.
    Malin24 skrev 2011-02-15 17:45:03 följande:
    1,5-2 månader ååh hjälp hur ska jag kunna vänta så länge?? Hoppas verkligen att jag väntar på ngt gottGlad
    Visst är det jobbigt! Det är under den tiden man så lätt faller för nya favoriter... Förvånad
    jennifaer skrev 2011-02-15 18:00:39 följande:
    Men här är det tvärtom - jag jobbar och sambon pluggar! Och köper jag vad jag vill.. Nästan iaf..

Men det är väl klart att vi VERKLIGEN behöver en klänning till?! Ju...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-15 18:07:07 följande:
    Hello tjejer! Hemma efter en lååång dag och hade typ sju sidor att läsa igenom! 

Jag blir lite putt på Bella, jag vill veta om betalningen kommit fram men hon säger varenda dag att det får jag veta imorgon.... Demon

Vi har också gemensam ekonomi, fast det är bara jag som har tillgång till konton och kort. Jag tycker att gubben missbrukar pengar och köper "skit" om jag släpper lös honom med kortet. Men jag skulle inte klara av att inte säga till honom när jag köper något, inte ens en till klänning. Men jag vet å andra sidan hans svar "klart du ska ha en till älskling!". Hjärta 

Nu blir det middag! 
    Jag har oxå ställt frågor till milly där svaret bara är att hon ska ge närmare svar imorg! Skrikandes Är det inte lättare att bara skriva rätt svar på en gång då?! Så sparar hon både min och hennes tid??

Men hur gör han om han ska köpa nåt då? Får han gå och be dig om pengar?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden