• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-15 19:22:11 följande:
    Ja det ska jag absolut göra! Men jag hittar så många fina klänningar nu att jag inte vågar beställa alls... eller...!?
    Beställ två!
  • Ocean Bride
    Preggie skrev 2011-02-15 19:16:14 följande:
    Hur kopierar man in bilder i forumet?
    Ibalnd går det att bara trycka på kopiera med högra musknappen, men förut idag funkade det inte för mig,då fick jag spara ner bilden på datorn och sedan trycka på "ladda upp biöd" här nedanför och leta upp mappen jag slparat bilden i på datorn... Skrattande
  • Preggie
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 19:23:50 följande:
    Ibalnd går det att bara trycka på kopiera med högra musknappen, men förut idag funkade det inte för mig,då fick jag spara ner bilden på datorn och sedan trycka på "ladda upp biöd" här nedanför och leta upp mappen jag slparat bilden i på datorn... Skrattande
    Ahaa, din klänning var också jättefin i ryggen!!
    1700tal skrev 2011-02-15 19:23:49 följande:
    Beställ två!
    Hur visste du att jag tänkte göra det? Vill ju inte att den jag redan har ska hänga ensam i garderoben... Har ni förresten sålt någon klänning? Jag la ut min på Blocket med det går segt.
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-15 19:26:30 följande:
    Ahaa, din klänning var också jättefin i ryggen!!
    1700tal skrev 2011-02-15 19:23:49 följande:
    Beställ två!
    Hur visste du att jag tänkte göra det? Vill ju inte att den jag redan har ska hänga ensam i garderoben... Har ni förresten sålt någon klänning? Jag la ut min på Blocket med det går segt.
    Vad satte du för pris på den då? Har du bild på den som du ska sälja som du kan visa här?
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-02-15 19:16:04 följande:
    Välkommen i tråden!

Först och främst, bläddra bakåt i tråden så långt du orkar. Där finns ALLT! Och så komplettera med frågor.

Ja, men kan skicka bilder och de syr upp. Majorieten blir väldigt nöjda, en del får möjligtvis justera storleken lite med oftast passar den perfekt. De flesta änvänder samma tyger och sytekniken som är i vilka klänningar som helst du köper i Sverige. De är ju oxå gjorda i Kina.

Alla talar engelska, mer eller mindre på samma nivå som den vanliga "svensson". När du kommunicerar med dem - var tydlig, visa mkt bilder, numrera/punkta frågor och önskemål och skriv inte lång sammanhängande text.
    Tack för ditt svar  

162 sidor kinaklännings-snack. Jösses! Jag ska göra så gott jag kan    
  • Skumboll

Hm, milly ville ha 65 dagar att göra den andra klänningen, landy bara 30 dagar. Fan vad svårt det ska vara!

• Knopan

För att kunna stilla min nyfiken angående klänningarnas utseende (det kommer ta timmar att läsa alla sidor) kanske jag kan be snällt om att få se BILDER på de klänningar ni skickat bilder på och ska få uppsydda? Någon av er kanske har i sitt galleri?

• jennifaer
    Knopan skrev 2011-02-15 19:45:27 följande:
    Tack för ditt svar  

162 sidor kinaklännings-snack. Jösses! Jag ska göra så gott jag kan    
    Haha jag läste alla sidor innan jag började skriva och då var det väl 90 sidor skrivna, tog kanske 5 kvällar eller någotFlört men jag lärde mig mycket! och nu väntar jag bara på att jag ska hitta helt rätt klänning innan det blir beställningGlad
  • Agape

Hjälp vad ni skriver! Har inte alls hunnit gå igenom allt, får göra det när ungarna somnat... och gärna sambon också... Får smyga med bröllopstorget och alla klänningar då han som sagt tycker att det börjar stiga mig åt huvudet

Någon som har koll på vart man kan hitta snygga fuskpälsar som passar till bröllop?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden