• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-15 21:00:31 följande:
    Nu har jag satt 1300 kr på den, det är den som finns i mitt galleri med one shoulder. Kanske man ska lägga in den på BT köp & Sälj istället?

Såg vad du skrev om din hemska mermaid-upplevelse! GAH! Mardröm! Hoppas min inte är sån så att man inte kan röra sig i den. De kallar den iofs för A-line och inte mermaid så det kanske inte är någon fara.
    Vilken storlek är klänningen ?
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:11:34 följande:
    Ja jag vill oxå ha en sån rynkad bra beskrivet tycker jag :)

O ja, man måste ju vara ledig för att hinna med men jag hinner inte med ändå w gillar inte datorn så när han sover försöker jag läsa ikapp.. men man hinner ju inte :(

Men väldigt roligt att många skriver här!
    Javisst, det är ju jätteroligt att det händer saker i tråden och att den inte står still.

Va bra att du förstod min beskrivning.

Samma här, försöker också läsa när han sover.

Läste just i en annan tråd om att träna i kyrkan. Kommer ni träna på att gå i kyrkan? Hur ? Hur mycket? Med alla eller bara ni två?
    Jag skulle vilja träna flera gånger, men min m2b kommer nog bli tokig på mig med allt bröllopssnack. Vi ska iväg nästa helg bara vi två och bo på hotell två nätter och nu innan sa han att om vi ska prata bröllop då så blir det inget INGET! bröllopssnack veckan innan. Så nästa vecka får jag prata bröllop här i tråden... som om jag inte gör det nu. Hur ska det gå tro?
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 21:22:36 följande:
    Javisst, det är ju jätteroligt att det händer saker i tråden och att den inte står still.

Läste just i en annan tråd om att träna i kyrkan. Kommer ni träna på att gå i kyrkan? Hur ? Hur mycket? Med alla eller bara ni två?
    Jag skulle vilja träna flera gånger, men min m2b kommer nog bli tokig på mig med allt bröllopssnack. Vi ska iväg nästa helg bara vi två och bo på hotell två nätter och nu innan sa han att om vi ska prata bröllop då så blir det inget INGET! bröllopssnack veckan innan. Så nästa vecka får jag prata bröllop här i tråden... som om jag inte gör det nu. Hur ska det gå tro?
    Oj har inte ens tänkt på det. Samma här min sambo tycker det e skoj med planering men han vill åka o prova menyn när vi ska vara o sånt. Det tycker jag däremot e super tråkigt!

Men vad skönt vad avis jag blir vill oxå åka iväg o sova utan att W vill ngt :) Ha det toppen bra!
  • IdaPierre
    Farmall skrev 2011-02-15 21:09:54 följande:
    Idapierre: Nu tycker jag verkligen synd om dig. Hade det varit jag så hade jag åkt dit och kräft att få hämta den.... :)

Har suttit och skummat igenom alla sidor idag, tur jag är mammaledig annars hade jag ALDRIG hunnit med er...

Jag håller på att titta på brudgummens kläder och vad är det egentligen för skillnad på plastrong och kravatt? Vissa säger att det inte är någon skillnad, men det finns ju olika ju. Jag vill att det ska vara så där rynkad och inte som typ flera slipsar. Vilken puckad beskrivning, men kanske någon fattar vad jag menar. :)
    Ja hade det inte varit 20 mil dit hade ja åkt dit på en gång!! Åh man blir så¨besviken..här har ja suttit o väntat hela dagen.

Gulliga ni är som väntar med mej..hihi...men imorgon då jädrar ska den fan komma annars kommer ja fasen sätta mej i bilen o åka dit
  • Farmall
    Farmall skrev 2011-02-15 21:22:36 följande:

Vi provåt menyn i helgen som var. Vi är riktigt nöjda faktiskt, men några småjusteringar blev det.
  • Farmall
    IdaPierre skrev 2011-02-15 21:33:26 följande:
    Ja hade det inte varit 20 mil dit hade ja åkt dit på en gång!! Åh man blir så¨besviken..här har ja suttit o väntat hela dagen.

Gulliga ni är som väntar med mej..hihi...men imorgon då jädrar ska den fan komma annars kommer ja fasen sätta mej i bilen o åka dit
    Oj! Då förstår jag att du väntar hemma. Hur kan det vara så långt?
    Vi väntar ju bara för vi är så nyfikna....
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 21:34:19 följande:
    Vi provåt menyn i helgen som var. Vi är riktigt nöjda faktiskt, men några småjusteringar blev det.
    Okej, jag gillar inte ngn rolig mat så min sambo o min mamma ska åka iväg o prova jag ska följa med men jag vill ha ngt annat :) Kocken kommer älska mig NOT.

vad ska ni äta ?
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:19:23 följande:
    Darlind daisy: Den första har jag på min lista också :) Super fin!
    Ja, den är verkligen fin! Den ser lite lagom romantisk ut.
    Den andra är mer "vågad", även om jag gillar kombon mellan genomskinlig spets och volankjolen. Jag skulle dock inte kunna ha den ryggen - för det krävs nog en ganska vältränad kropp utan kärlekshandtag!  
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 21:42:27 följande:
    Ja, den är verkligen fin! Den ser lite lagom romantisk ut.
    Den andra är mer "vågad", även om jag gillar kombon mellan genomskinlig spets och volankjolen. Jag skulle dock inte kunna ha den ryggen - för det krävs nog en ganska vältränad kropp utan kärlekshandtag!  
    Haha jag skulle se ut som en kassler :)
  • Farmall

Vi ska äta: Förrätt-cheddarsoppa med antingen västerbottenflarn eller mini"matmuffins" som jag ska testa göra någon dag. Varmrätt-Potatisgratäng, porterstek i skivor, sparris, vitlöksstekta kantareller och svartvinbärssås. Efterrätt-chokladmousse (inte helt klart vilken än)

Är det för att du inte tål eller för att du inte gillar massa konstiga speciella rätter?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden