• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-16 12:25:33 följande:
    jasså har du beställt en tidigare och ångrat dej?? ja hänger inte riktigt med här det skrivs ju så mycket :)

Ja hon ja pratade med igår på DHL sa runt 13.15 men det kan dröja lite oxå sa hon..så vi får väl se...Hundarna är rastade och nu sitter ja bara o väntar :)
    Jag har en hemma som jag inte gillar jätte mkt längre :) Och jag gillar att ha flera alternativ :)

Längtar tills din klänning kommer så spännande !
  • Sommarbrud

Farmall: Men vad duktig du e med en sån klack:) Jag tycker det e super snyggt men kan inte gå så bra i klack ska nog börja öva för det är ju bra för hållningen..

• Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 12:32:44 följande:
    Farmall: Men vad duktig du e med en sån klack:) Jag tycker det e super snyggt men kan inte gå så bra i klack ska nog börja öva för det är ju bra för hållningen..
    Haha, ropa inte hej än bara. Har ju inte provat dem än. :)
    Har däremot ett par svarta här hemma som är ca7cm klack på och dem funkar bra. Men jag vet ju inte om dem här är lika.
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-16 12:38:19 följande:
    Haha, ropa inte hej än bara. Har ju inte provat dem än. :)
    Har däremot ett par svarta här hemma som är ca7cm klack på och dem funkar bra. Men jag vet ju inte om dem här är lika.
    Nej men jag har ju tagit beslutet att platta skor så du ligger ju före redan där :) I min garderob finns det knappt några skor med klack på så det är ju lite tråkigt.. Kan inte ens öva :( Mkt converse..kanske inte så snyggt till klänningen ?
  • Ocean Bride
    Farmall skrev 2011-02-16 12:30:11 följande:
    7cm klack med öppen tå. Hoppas dem passar bara. Är inte så förtjust i klack annars, men man får ju fin hållning i klackar och så tänkte jag att jag måste ju kunna ha såna skor när alla andra kan...
    Håller med! Man får mkt snyggare hållning med lite klack, egentligen inte mkt som behövs =)
    För mig är 5 cm max... Men hållningen blir såå mkt bättre.. Men det är nog bra att ha med ett par extra till festen om man får ont eller blir trött i fötter och rygg...
    Gå in skorna bra innan bara, kan inte "gås" in för mycket!! Obestämd Hmm, bra formulerat?! Men jag tor ni förstår vad jag menar?! hahahaha
  • IdaPierre

MIN KLÄNNING HAR KOMMIT!!!!!!! Den är helt underbar!! har provat den som hastigast..väntar på att min sysyter ska komma o hjälpa mej lite :)...den är lite för lång men det kan nog min farmor fixa till!! Åh jag blir alldeles tårögd när jag ser den!!! LYCKA!!!

• Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-16 13:01:06 följande:
    Nej men jag har ju tagit beslutet att platta skor så du ligger ju före redan där :) I min garderob finns det knappt några skor med klack på så det är ju lite tråkigt.. Kan inte ens öva :( Mkt converse..kanske inte så snyggt till klänningen ?
    Den finns inget bättre än Converse!! Men håller med, kanske inte superbra i kombination till en prålig spetsklännning (som min verkar bli..).. hahahahah
    Hade jag haft kort klänning hade det nog varit ett självklart val... Men som sagt, liten klack bättrar på hållningen..
  • Ocean Bride
    IdaPierre skrev 2011-02-16 13:03:09 följande:
    MIN KLÄNNING HAR KOMMIT!!!!!!! Den är helt underbar!! har provat den som hastigast..väntar på att min sysyter ska komma o hjälpa mej lite :)...den är lite för lång men det kan nog min farmor fixa till!! Åh jag blir alldeles tårögd när jag ser den!!! LYCKA!!!
    ÅÅååååååhhhhhhh UNDERBART!!! Nu längtar vi efter bild!!!
  • Sassabrassa
    Ocean Bride skrev 2011-02-16 13:01:42 följande:
    Håller med! Man får mkt snyggare hållning med lite klack, egentligen inte mkt som behövs =)
    För mig är 5 cm max... Men hållningen blir såå mkt bättre.. Men det är nog bra att ha med ett par extra till festen om man får ont eller blir trött i fötter och rygg...
    Gå in skorna bra innan bara, kan inte "gås" in för mycket!! Obestämd Hmm, bra formulerat?! Men jag tor ni förstår vad jag menar?! hahahaha
    Också funderat kring skor. Sambon är bara några centimenter längre än mig så jag tror att det blir ballerina. Vill inte känna mig lång och klumpig i jämförelse med honom. Och sen tror jag att det är grymt skönt med ballerina en hel dag :)
  • Farmall
    IdaPierre skrev 2011-02-16 13:03:09 följande:
    Å grattis! Roligt för dig. Glöm nu inte att ta kort när du provar den igen!
    Ocean Bride skrev 2011-02-16 13:01:42 följande:
    Det tänkte jag med 5cm alltså, men sen upptäckte jag att om den sitter på rätt ställe, under hälen och inte bakom, då funkar den på mina fötter. Iaf de svarta jag har hemma. Nu ska jag åka och hämta ut mina skor...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden