• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 21:45:25 följande:
    Vi ska äta: Förrätt-cheddarsoppa med antingen västerbottenflarn eller mini"matmuffins" som jag ska testa göra någon dag. Varmrätt-Potatisgratäng, porterstek i skivor, sparris, vitlöksstekta kantareller och svartvinbärssås. Efterrätt-chokladmousse (inte helt klart vilken än)

Är det för att du inte tål eller för att du inte gillar massa konstiga speciella rätter?
    Ska du laga maten själv?

Jag är verkänslig mot mjöl och mjlk och sen är jag världens tråkigaste när det gäller mat! Man ska aldrig gå ut och äta med mig är verkligen tråkig när det gäller mat :(
  • Darling Daisy

Och apropå vältränad, så hade vi ju några träningsproffs här i tråden!
    Hur mycket bör man promenera eller använda crosstrainer för att det ska göra nytta (alltså nytta för kroppens välbefinnande, inte för snygghets skull)? "Räcker" det med några gånger i veckan eller bör man gå/trampa varje dag osv? 

• Darling Daisy

Sommarbrud: 
    Ja, det känns väl som om just Kassler inte är det ordet man vill bli ihågkommen med på sin bröllopsdag!! hehe 

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 21:52:07 följande:
    Sommarbrud: 
    Ja, det känns väl som om just Kassler inte är det ordet man vill bli ihågkommen med på sin bröllopsdag!! hehe 
    Nej jag försker undvika det så långt det bara går faktiskt:)
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:47:11 följande:
    Ska du laga maten själv?

Jag är verkänslig mot mjöl och mjlk och sen är jag världens tråkigaste när det gäller mat! Man ska aldrig gå ut och äta med mig är verkligen tråkig när det gäller mat :(
    Lite gör  jag och jonas, lite mamma, det mesta gör nog de som ska vara i köket.

Jag är lite som du faktiskt, gillar inte det ena och det andra, men jag har bättrat mig otroligt mycket de senaste åren.
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 21:50:11 följande:
    Hur mycket bör man promenera eller använda crosstrainer för att det ska göra nytta (alltså nytta för kroppens välbefinnande, inte för snygghets skull)? "Räcker" det med några gånger i veckan eller bör man gå/trampa varje dag osv? 
    Beror ju på så mycket. Hur man äter och hur mycket man vill gå ner.....
    Beror nog på vad du tränar också.
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-15 21:57:23 följande:
    Lite gör  jag och jonas, lite mamma, det mesta gör nog de som ska vara i köket.

Jag är lite som du faktiskt, gillar inte det ena och det andra, men jag har bättrat mig otroligt mycket de senaste åren.
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 21:50:11 följande:
    Men oj vad duktiga ni är på att laga mat! Herregud jag kan steka blodpudding och är en mästare på att göra sallad.. Därfr lagar vi inte mat till vårt bröllop...

Men du  är ju hjärtligt välkommen hem till mig o laga mat vilken dag som hellst! :)
  • Preggie
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:22:10 följande:
    Vilken storlek är klänningen ?
    Den är sydd efter mina mått, jag har ca 42 i vanliga fall och klänningen är lite rymlig.
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-15 22:00:26 följande:
    Den är sydd efter mina mått, jag har ca 42 i vanliga fall och klänningen är lite rymlig.
    Men åhh säg inte så hade hoppats på att det var en 36a eller ngt.. Den var super fin verkligen ..Varför vill duinte ha den fina skapelsen??
  • Sommarbrud

Nu ska jag hoppa i säng

God natt på er :)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden