• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    Farmall skrev 2011-02-15 21:57:23 följande:
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 21:50:11 följande:
    Och apropå vältränad, så hade vi ju några träningsproffs här i tråden!
    Hur mycket bör man promenera eller använda crosstrainer för att det ska göra nytta (alltså nytta för kroppens välbefinnande, inte för snygghets skull)? "Räcker" det med några gånger i veckan eller bör man gå/trampa varje dag osv? 
    Beror ju på så mycket. Hur man äter och hur mycket man vill gå ner.....
    Beror nog på vad du tränar också.
    Jag tänkte mest på vanliga raska promenader och användning av crosstrainer. 
    Att gå ner i vikt är ju nice, men jag tänkte faktiskt mest på andra positiva effekter som kondition och glatt humör. Att det är bra att röra på sig vet jag ju, men jag undrade mest var gränsen går för att det ska ge effekt. Lite dåligt beskrivet kanske... 
  • Preggie
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 22:01:34 följande:
    Men åhh säg inte så hade hoppats på att det var en 36a eller ngt.. Den var super fin verkligen ..Varför vill duinte ha den fina skapelsen??
    Ja säg det..... den satt inte som en smäck som jag förväntade mig. Vill ha den fina spetsklänningen nu istället
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-15 22:14:32 följande:
    Ja säg det..... den satt inte som en smäck som jag förväntade mig. Vill ha den fina spetsklänningen nu istället
    svårt att slita mig...

Klänningen är super fin måste fundera ahh farligt det här!
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 22:14:03 följande:
    Att gå ner i vikt är ju nice, men jag tänkte faktiskt mest på andra positiva effekter som kondition och glatt humör. Att det är bra att röra på sig vet jag ju, men jag undrade mest var gränsen går för att det ska ge effekt. Lite dåligt beskrivet kanske... 
    Beskriver så bra så, förklarade bara det jag visste. Antar att vi vet ungefär lika mycket i den frågan.
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 21:59:13 följande:
    Men oj vad duktiga ni är på att laga mat! Herregud jag kan steka blodpudding och är en mästare på att göra sallad.. Därfr lagar vi inte mat till vårt bröllop...

Men du  är ju hjärtligt välkommen hem till mig o laga mat vilken dag som hellst! :)
    Haha, ne det är ju inte så svår mat ju. Göör enkelt. Soppan gick på en kvart att göra och efterrätten med. Bara köttet som ska koka i därmotta timmar, sen bara att skiva och lägga upp allt.

Gonatt allihop!
  • Agape

IdaPierre: så irriterande när man väntar på något!

darling daisy: den första har jag också kikat på och hittat den på annat ställe än milanoo (undra om det skiljer sig i pris på de olika ställena?).

farmall: håller också på göra min sambo galen av allt bröllopsnack.... Skulle vilja träna i kyrkan men vet ej om det är möjligt då vi gifter oss på annan ort. Jag är lite av ett kontrollfreak och vill gärna att det sitter innan det är dags på riktigt...

Har ännu inte hunnit kolla igenom vad ni skrivit, måste ju sätta mig ned med papper och penna för att se vilka klänningar ni gillade Tittar runt på miljöbilder av bröllop för att få en känsla av vilken klänning som skulle passa, så att jag lättare kan utesluta vissa klänningar Vi gifter oss som sagt vintertid i norrland och har tänkt oss lite "cottage wedding" stil, med liten träkyrka med mycket levande ljus då vigseln är på em och det är mörkt ute, naturmaterial i dukning och som genomgående tema och även där massor av levande ljus...

• Agape

farmall: vad duktiga ni är som fixar maten! Själv har jag insett mina begränsningar att försöka fixa mat till så många så jag gör nog bäst i att låta bli men det hade vart roligt att testa någon gång... Godnatt!

• Preggie

NU är den beställd! 45-49 dagar får jag vänta.

• sunsey

Spännande Preggie! Vilken blev det?? Vart beställde du den??

• jennifaer
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 22:14:03 följande:
    Vilken tur för dig att jag just nu läser kost och fysisk prestationFlört Nä men okej så här ser rekommendationerna ut: 30 minuter fysisk aktivitet i medelintensivt tempo (typ rask promenad, du ska bli varm och kanske lite svettig) varje dag är bra för hälsan. För viktens skull är det 1 timme på medelintensivt tempo som gäller. Men man kan dela upp det som om man går/cyklar till t.ex. arbete så räknas det in och så. Dessutom är det bra att t.ex. träna konditionen genom att springa någon gång ibland för att jobba upp konditionen (syreupptagningsförmågan och hjärtats slagvolym). Mer tid och högre intensitet ger mer hälsoeffekter enkelt uttrycktGlad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden