• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-15 20:40:57 följande:
    Jag betalade idag, så det har inte kommit något än. Men jag tänkte maila på torsdag för att bekräfta att den kommit fram.
    När betalade du?
    Jag betalade i slutet av januari och de vill inte bekräfta att de fått betalningen...
  • Darling Daisy
    jennifaer skrev 2011-02-16 07:07:11 följande:
    Vilken tur för dig att jag just nu läser kost och fysisk prestationFlört Nä men okej så här ser rekommendationerna ut: 30 minuter fysisk aktivitet i medelintensivt tempo (typ rask promenad, du ska bli varm och kanske lite svettig) varje dag är bra för hälsan. För viktens skull är det 1 timme på medelintensivt tempo som gäller. Men man kan dela upp det som om man går/cyklar till t.ex. arbete så räknas det in och så. Dessutom är det bra att t.ex. träna konditionen genom att springa någon gång ibland för att jobba upp konditionen (syreupptagningsförmågan och hjärtats slagvolym). Mer tid och högre intensitet ger mer hälsoeffekter enkelt uttrycktGlad
    Tack Jennifaer! Prexis det jag undrade. Då är det bara att promenera på, då.
    30 min känns överkomligt, det är ju "bara" att lämna den här tråden ett litet tag. Värre med en heeeel timme - tänk så mycket nya inlägg det hinner bli då!
  • jennifaer
    Darling Daisy skrev 2011-02-16 07:56:01 följande:
    Tack Jennifaer! Prexis det jag undrade. Då är det bara att promenera på, då.
    30 min känns överkomligt, det är ju "bara" att lämna den här tråden ett litet tag. Värre med en heeeel timme - tänk så mycket nya inlägg det hinner bli då!
    Haha ja men då är det ju så trevligt att om du springer en lika lång sträcka som du tänkt gå förbränner du lika mycket som om du hade gått den men på kortare tidFlört
  • jennifaer

Darling Daisy: jag måste också säga att jag håller med dig. Är man borta en timme från den här tråden blir det jobbigt att läsa ikapp. Jag sitter helt stressad på alla mina föreläsningar och bara väntar på paus så att jag inte hamnar allt för långt efter haha!

• 1700tal

Oj, vad ni skriver! Hinner inte med så mkt mer än detta inlägget för nu bär det av till det förbannade flygplatsen igen! Det är mkt värre åt det här hållet, nu MÅSTE jag ju flyga annars kommer jag ju inte hem igen... 

Håll tummarna för mig så hörs vi imorgon igen! Får se hur många sidor ni lyckas åstakomma på ett dygn!

• Moster Stina
    jennifaer skrev 2011-02-16 08:55:33 följande:
    Haha ja men då är det ju så trevligt att om du springer en lika lång sträcka som du tänkt gå förbränner du lika mycket som om du hade gått den men på kortare tidFlört
    Bara ett litet inlägg...

Jag har gått och jag har gått och jag har gått....
    Och jag är såååå trött på det!
    BARA kul om radion fungerar och batterierna är laddade.

När jag äntligen började jogga (med 106 kg tung kropp!) så blev det ju en befrielse. Man blev varm, svettig och alldeles slutkörd fort. kändes jättenyttigt.
    Och det går ju SÅ mycket fortare att bränna sina kalorier!
    Jag rekommenderar det VARMT! Och var inte rädda för att köra i intervaller! Kör för fullt ett tag, varva ner ett tag, för fullt ett tag, lågintensivt ett tag. Blir MYCKET roligare än att bara jogga på. Och så GÖR det ju inget om man är otränad med usel kondition heller. Bara man görs sitt yttersta då och då, som kanske är 10 meter i full fräs, så har man ju gjort BRA ifrån sig! Lycka till!
    I hop med daglig styrketräning också tappade jag 36 kg!
  • jennifaer
    Moster Stina skrev 2011-02-16 09:15:29 följande:
    Bara ett litet inlägg...

När jag äntligen började jogga (med 106 kg tung kropp!) så blev det ju en befrielse. Man blev varm, svettig och alldeles slutkörd fort. kändes jättenyttigt.
    Jag rekommenderar det VARMT! Och var inte rädda för att köra i intervaller! Kör för fullt ett tag, varva ner ett tag, för fullt ett tag, lågintensivt ett tag. Blir MYCKET roligare än att bara jogga på. Och så GÖR det ju inget om man är otränad med usel kondition heller. Bara man görs sitt yttersta då och då, som kanske är 10 meter i full fräs, så har man ju gjort BRA ifrån sig! Lycka till!
    Absolut det är jättebra att springa och det är jättebra att varva det med att promenera för de allra flesta. Men sen gäller det att hitta det som fungerar bäst för den enskilda personen också. Det som fungerade jättebra för dig är inte helt säkert att det fungerar för alla. Bara man gör något tycker jag och att springa är alltid bra (förutom om man lider av någon sjukdom förståsFlört)
  • Darling Daisy

Moster Stina, jag förstår vad du menar med att det är tråkigt att gå. Håller med till viss del, speciellt när det är vinter, kallt och mörkt!!! Om man då, som jag, bor mitt ute på landet är det verkligen kolsvart.  Och halt!

Fast om man då, som jag, har en crosstrainer i huset har man ingen ursäkt att inte röra på sig!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-16 10:05:42 följande:

Moster Stina, jag förstår vad du menar med att det är tråkigt att gå. Håller med till viss del, speciellt när det är vinter, kallt och mörkt!!! Om man då, som jag, bor mitt ute på landet är det verkligen kolsvart.  Och halt!

Fast om man då, som jag, har en crosstrainer i huset har man ingen ursäkt att inte röra på sig!

Crosstrainer riktigt skönt att ha hemma :)

Men man fick ju lite hopp om våren för ngn vecka sedan nu är det så väldigt mkt sn o kallt så inte riktigt lika kul att vara ute och gå :(
  • Farmall
    Preggie skrev 2011-02-15 23:23:29 följande:
    NU är den beställd! 45-49 dagar får jag vänta.
    Vart beställde du den?

Idapierre: Ut med hundarna nu så du är hemma tills dem kommer.... ;)
    Moster Stina skrev 2011-02-16 09:15:29 följande:
    Bara ett litet inlägg...

Duktig du är, bravo!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden