• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Spetsparaply
    Så här ungefär vill jag att det ska se ut. så om ni ser det någonstans skrik till. Helst om ni ser två :)
  • IdaPierre

bäst att hålla sej hemma idag så ja inte missar klänningen igen...hahaha..åh vad ja längtar nu tills dom ringer o säger att de är på väg hit med den :)

• Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-15 12:21:24 följande:
    bäst att hålla sej hemma idag så ja inte missar klänningen igen...hahaha..åh vad ja längtar nu tills dom ringer o säger att de är på väg hit med den :)
    Såg att du skrivit trodde du fått klänningen! Så håll dig hemma nu :)
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-02-15 11:33:56 följande:
    Agape: Jag röstar på nr:12. rad 6 hö.

1700-tal: den övre tror jag skulle passa dig och så axeln då som du sa... hihi det är du det.
    Den undre var vacker, men väldigt mycket krås.

Börjar tvivla på min klänning... Känns som jag satt på för mycket pärlor och grejer. Hoppas hoppas inte det. Man hinner tänka mycket under tiden de syr. :)
    Vilken övre menar du? Spetsklänningen? Tror du menade den... Och jag som blivit så kär i "kråset"! Oh dear... Obestämd
    Darling Daisy skrev 2011-02-15 11:41:53 följande:
    Det här är ju en såååååå vacker klänning! *dräggel*

Fast är inte modellen suspekt lång? Tycker det ser ut som om hon står på en liten pall under alla volanger!
    Men nu blir jag ju kluven! Är volangklänningen en hiss eller diss??

Jo, hon står säkert på en liten pall. Men det blir så samma effekt som när jag (långben) tar på mig ett par klackskor!
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 12:11:27 följande:
    Spetsparaply
    Så här ungefär vill jag att det ska se ut. så om ni ser det någonstans skrik till. Helst om ni ser två :)
    Nu har jag inte sett det i köp och sälj men jag har ett sånt nånstans i mammas källare... Inhandlat i venedig, inte för att det hjälper dig (såvida du inte ska dit en "runda" i vår) 

Skulle tro att det finns miljoner ställen att köpa det på över internet. Ska kolla...
    IdaPierre skrev 2011-02-15 12:21:24 följande:
    Hundarna får hålla sig! Spännande, vi väntar vi oxå!
  • Sommarbrud

1700tal: Ja men då kanske din mamma kommer ha inbrott inom en snar framtid.. :) Skojja bara. Nej men spana åt mig tror det kan bli fint på kort om det är sol. Annars har jag köpt hem två vita med svarta handtag och funderar på svarta oxå

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 12:45:09 följande:
    1700tal: Ja men då kanske din mamma kommer ha inbrott inom en snar framtid.. :) Skojja bara. Nej men spana åt mig tror det kan bli fint på kort om det är sol. Annars har jag köpt hem två vita med svarta handtag och funderar på svarta oxå
    Jo, men jag tänkte den tanken (inte på inbrott alltså men på det övergivna parasollet i källaren...)

Jag ska leta upp det och kolla hur helt och rent det är. Om det är gångbart får du gärna låna det/köpa det. Men jag lovar inget förrän jag har undersökt det, det ska ju vara i bra nog skick för att vara med på ett bröllop...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 12:49:20 följande:
    Jo, men jag tänkte den tanken (inte på inbrott alltså men på det övergivna parasollet i källaren...)

Jag ska leta upp det och kolla hur helt och rent det är. Om det är gångbart får du gärna låna det/köpa det. Men jag lovar inget förrän jag har undersökt det, det ska ju vara i bra nog skick för att vara med på ett bröllop...
    Men det skulle vara jätte snällt!
  • 1700tal

Det här är EXAKT mitt parasoll som jag har hemma:

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 12:52:08 följande:
    Det här är EXAKT mitt parasoll som jag har hemma:

Men hem och leta med dig!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-15 10:43:30 följande:
    Hm, ja grov tyll (sån som är i underkjolar och balett-tutus) kan nog skava. Men måste du ta tyll på överdelen? Kan du inte ta chiffong istället? Men tror de flesta använder jättetunn tyll (Lills brudklänningar har de bl a om du vill känna på den tunna tyllen i nån affär) och den tror jag inte skaver. Sen är ju alla klänningar fodrade.

Men den grovmaskade tyllen i underkjolarna är fruktansvärd mot benen! Den skulle inte att funka mot min hud på överkroppen. Obestämd

Funderar skarpt på denna modell. Här är det ju redan chiffong över bysten och under armarna på sidorna där det skaver som mest. Sen skulle jag göra den i light champange, tycker spets ser lyxigast som lite mörkare. Och under förutsättning att milly går med på det och det funkar att sy på - så vill jag ha champangefärgade pärlor, ja, som ger lite bling men helt utan paljetter. Och så en axel förstås... Behöver jag väl knappt tillägga längre!
    Jo men alltså.. ryggen kommer vara klädd i spets och därför syr de spetsen på tyllen som kommer ligga som ettt TUNNT lager över satinet på resten av klänningen...

Alltså volang klänningen är såååååååååååååååå grym!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden