• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

Jag inser att jag måste öva på att gå i klackskor innan bröllopet om jag ska klara mig utan vingel i kyrkan. Har bara praktiska tråkiga skor för tillfället

Nähä, nu är det sovdags här också. 

• Skumboll
    Jodå, det står ju "custom-made +14.99" under storlek på just den klänningen Preggie, så visst kan de måttsy!
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-14 22:10:37 följande:
    jag har börjat våga mig på ca 5 cm klackar! Men sambon blir nästan lite kort då... det är avvägning på hög nivå!! Tungan ute
    Heja! Vi får stå på oss och våga klackar vi långa. Du får väl gå ner till 4 cm klackar då? En kompremiss.

Men vad säger din sambo då? Tycker han det är pinsamt?
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 22:11:07 följande:
    Nej nu ska jag hoppa i säng, Ni skriver så mkt svårt att lämna datorn. jag sitter även samtidigt o försöker hitta ett bra coverband i sthlm, ngn som känner itll ngt skrik till!

God Natt på er
    Jag oxå, jag märker det på att jag börjar göra stav- och grammatiska fel. Då gör ögonen i kors... Bäst att knyta sig. Är exra trött dessutom, jagade en mygga halva natten! Minns ni såna sommarrelaterade sommerdilemman där borta i minusgraderna?! Eller har ni (som jag) förträngt alla sommarens irriterande moment och minns bara de bra?

Vinkevink och godnatt på er allihop! Höres imorgon!

Ps, och sen är det bara en dag kvar så åker jag hem och får mysa med min lille plutt igen... Nu är det ganska olidligt faktiskt... Gråter Alla hjärtans dag och allt... Han hade tom köpt en alla-hjärtans-dag-present till mig och slagit in men den fick inte plats i resväskan... Gråter
  • Agape

1700 talet: tackar!

sommarbrud: klänning nr4 gillade jag!

Hade skrivit ett långt inlägg och så dog batterierna... Lite kort, har beslutsångest då jag hittar massor av fina klänningar och kan inte alls bestämma mig. fattar verkligen inte hur folk lyckas?!

Här i bloggen under klänningar har jag ett antal favoriter + i tidigare inlägg http://blivandefru.wordpress.com/2011/02/14/annu-mer-beslutsangest/

ska se om jag lyckas få in dem här också, fungerade inte med klipp och klistra...

• Agape

Jamen jisses fanns ju ännu mer fina klänningar på den där milanoo sidan FörvånadGråter Min karl kommer gömma datorn, ipad och diverse elektronik snart, håller ju på bli ett surfa-och leta-brudklännings-knarkare...

• 1700tal
    Agape skrev 2011-02-14 22:32:45 följande:
    Jamen jisses fanns ju ännu mer fina klänningar på den där milanoo sidan FörvånadGråter Min karl kommer gömma datorn, ipad och diverse elektronik snart, håller ju på bli ett surfa-och leta-brudklännings-knarkare...
    Hahaha, eller hur! Välkommen i knarkträsket! Vi kommer alla få gå på klänningsrehab efter våra bröllop!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-14 22:20:40 följande:
    Jodå, det står ju "custom-made +14.99" under storlek på just den klänningen Preggie, så visst kan de måttsy!
    Då ska du naturligtvis göra det, Preggie! Det sparar ju massa tid, pengar och nervositet. Ska du sy om den hemma måste du ju lägga ut mkt mer, $14.99 är ju ingenting i jämförelse. Och ta den då precis efter dina mått, varken mer eller mindre, till den modellen blir det säkert bäst om den sitter som gjuten men inte för tajt.
  • Agape

Här kommer mina nuvarande favvoriter....

...och så har jag ju inte scanat av den senaste upptäckten milanoo....

• Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-14 22:25:47 följande:
    Heja! Vi får stå på oss och våga klackar vi långa. Du får väl gå ner till 4 cm klackar då? En kompremiss.

Men vad säger din sambo då? Tycker han det är pinsamt?
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 22:11:07 följande:
    Nej nu ska jag hoppa i säng, Ni skriver så mkt svårt att lämna datorn. jag sitter även samtidigt o försöker hitta ett bra coverband i sthlm, ngn som känner itll ngt skrik till!

God Natt på er
    Jag oxå, jag märker det på att jag börjar göra stav- och grammatiska fel. Då gör ögonen i kors... Bäst att knyta sig. Är exra trött dessutom, jagade en mygga halva natten! Minns ni såna sommarrelaterade sommerdilemman där borta i minusgraderna?! Eller har ni (som jag) förträngt alla sommarens irriterande moment och minns bara de bra?

Vinkevink och godnatt på er allihop! Höres imorgon!

Ps, och sen är det bara en dag kvar så åker jag hem och får mysa med min lille plutt igen... Nu är det ganska olidligt faktiskt... Gråter Alla hjärtans dag och allt... Han hade tom köpt en alla-hjärtans-dag-present till mig och slagit in men den fick inte plats i resväskan... Gråter
    Nä han har inga problem med om jag blir längre, det är nog snarare jag som har det.. men när vi blir lika långa eller jag en cm över så gör det inte så mkt..

Lite semester är bra för kärleken, även om det är jobbigt just när man är borta - förstår att du längtar! Skrattande
    Hoppas du slipper jaga myggor inatt Tungan ute och får sova!!

Nä nu ska jag också knoppa! Natti!
  • Agape

Vad tror ni?! Ska väl tilläga, tänk vad som passar ett nyårs bröllop....

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden