• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 10:02:13 följande:
    Ja men se där du jobbar på! Ja det är livsfarligt, nästa fredag ska det beställas här :)
    Ja, livsfarligt! Tur att sambon är ett öppet hav bort! Nu kan jag surfa klänningar hur mkt jag vill!

Problemet är bara att de spetsklänningar jag har fallit för och lutar åt kostar dubbelt så mkt som de flesta andra klänningar hos milly... Men OM jag ska ha spets då vill jag att milly gör den... Och det här inte långt ifrån den hemska spets som var på min första.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 10:10:28 följande:
    Ja, livsfarligt! Tur att sambon är ett öppet hav bort! Nu kan jag surfa klänningar hur mkt jag vill!

Problemet är bara att de spetsklänningar jag har fallit för och lutar åt kostar dubbelt så mkt som de flesta andra klänningar hos milly... Men OM jag ska ha spets då vill jag att milly gör den... Och det här inte långt ifrån den hemska spets som var på min första.
    Om jag var dig skulle jag inte komma hem så kallt! Usch! Och jag gillar då vintern ska jag säga men nu e det dags för vå :)

Hmm ja men du behöver ju verkligen en spetsklänning... man vill ju kunna prova en av varje Skrattande ..

Mina kompisar är jätte glada att jag har flera klänningar för då kan de bara komma hem hit när de ska gifta sig o låna :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 10:13:30 följande:
    Om jag var dig skulle jag inte komma hem så kallt! Usch! Och jag gillar då vintern ska jag säga men nu e det dags för vå :)

Hmm ja men du behöver ju verkligen en spetsklänning... man vill ju kunna prova en av varje Skrattande ..

Mina kompisar är jätte glada att jag har flera klänningar för då kan de bara komma hem hit när de ska gifta sig o låna :)
    Håller med - vill inte åka hem. Vill att sambon kommer HIT!

Eller hur, klat jag behöver en spetsklänning! Känner dessutom att jag dissade spetsen på min förra så till den grad att jag nu inser att jag är skyldig spetsklänning en ny chans. Utan paljetter denna gång, så jag inte blodar ner klänningen! Klart jag måste ha en av varje... Men tänker inte delge mina planer för sambon. De pengarna får bara gliiiida iväg in i ovetskapen....

Ja men då har du ju nu ett legitimt skäl att behålla klänningarna! Du får hyra ut dem till dina kompisar - kan ju bli riktigt lönsamt!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-15 10:02:39 följande:
    Då vet vi precis hur den andre ser ut då!

Hur har du tänkt med måtten då? Beställde du som du är eller drog du av några cm på väl valda ställen? Hade du snörning i din klänning (för du har väl redan fått din?)Obestämd
    haha ja eller hur!!

Den kommer bli måttsydd.. Jag kommer inte ha snörning i min, har inte beställt än.. Vill testa fler modeller först, velar lite mellan några..

Vet ju hur det är med andra klänningar man ser på bild och vill ha men när man väl provar så är det sällan det funkar som det gjorde i huvudet.. Därför tänkte jag testa lite olika modeller...
    Men tror ändå att det blir en tajtare modell hela vägen - som släpper lite vid höfterna...

Men är också lite orolig över den klänningen som hägrar att tyllen kommer skava, den kommer ju delvis ligga direkt mot huden och spetsen kommer sys på den.. Tänk om det är super obekvämt?!
    Testade en klänning (iof typ 50 år gammal men ändå..) där det var tyll rakt mot huden, det var som att ha på sig en ullkofta - kli och stickigt blev det Obestämd
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-15 10:24:11 följande:
    Håller med - vill inte åka hem. Vill att sambon kommer HIT!

Eller hur, klat jag behöver en spetsklänning! Känner dessutom att jag dissade spetsen på min förra så till den grad att jag nu inser att jag är skyldig spetsklänning en ny chans. Utan paljetter denna gång, så jag inte blodar ner klänningen! Klart jag måste ha en av varje... Men tänker inte delge mina planer för sambon. De pengarna får bara gliiiida iväg in i ovetskapen....

Ja men då har du ju nu ett legitimt skäl att behålla klänningarna! Du får hyra ut dem till dina kompisar - kan ju bli riktigt lönsamt!
    hur ska du göra på den med spets.. UTAN paljetter och skav förstår jag, men ska du välja att ha pärlor(?) som "glittrar" till lite?
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-15 10:26:58 följande:
    hur ska du göra på den med spets.. UTAN paljetter och skav förstår jag, men ska du välja att ha pärlor(?) som "glittrar" till lite?
    Hm, ja grov tyll (sån som är i underkjolar och balett-tutus) kan nog skava. Men måste du ta tyll på överdelen? Kan du inte ta chiffong istället? Men tror de flesta använder jättetunn tyll (Lills brudklänningar har de bl a om du vill känna på den tunna tyllen i nån affär) och den tror jag inte skaver. Sen är ju alla klänningar fodrade.

Men den grovmaskade tyllen i underkjolarna är fruktansvärd mot benen! Den skulle inte att funka mot min hud på överkroppen. Obestämd

Funderar skarpt på denna modell. Här är det ju redan chiffong över bysten och under armarna på sidorna där det skaver som mest. Sen skulle jag göra den i light champange, tycker spets ser lyxigast som lite mörkare. Och under förutsättning att milly går med på det och det funkar att sy på - så vill jag ha champangefärgade pärlor, ja, som ger lite bling men helt utan paljetter. Och så en axel förstås... Behöver jag väl knappt tillägga längre!

• 1700tal

Och så denna här som volang-mästerverket... (fast i ivory) Ju mer jag ser den desto mer förälskar jag mig i den här. Den här jag orsakat högst WOW hos mig hittills. Av de 34 458 420 klänningar jag blättrat mig igenom hittills...  

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 10:51:37 följande:
    Och så denna här som volang-mästerverket... (fast i ivory) Ju mer jag ser den desto mer förälskar jag mig i den här. Den här jag orsakat högst WOW hos mig hittills. Av de 34 458 420 klänningar jag blättrat mig igenom hittills...  
    Super fin! den vill jag ha bara hängandes i garderoben :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-15 10:57:39 följande:
    Super fin! den vill jag ha bara hängandes i garderoben :)
    Ja, den är ett smycke i sig att bara njuta av..

Problemet är bara att jag inte tycker mantillaslöjarna passar alls till den här. Till denna skulle jag få hitta på en annan slöja. Obestämd
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-15 11:03:41 följande:
    Ja, den är ett smycke i sig att bara njuta av..

Problemet är bara att jag inte tycker mantillaslöjarna passar alls till den här. Till denna skulle jag få hitta på en annan slöja. Obestämd
    Jag ligger nästan dubbelvikt av dina problem :) :) Åhh jobbigt fr dig tur jag har ingen slja så jag kan beställa den :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden