1700tal skrev 2011-02-14 20:20:18 följande:
Men jag har väldigt goda nyheter för ditt förhållande (gud - jag låter ju som en spåtant, kanske skulle börja ta betalt

). En stenbock och en tvilling bör gå mkt bra ihop! Du är ganska pladdrig, social, pedantisk (fast inte så ordningsam som jordtecknena) och kan vända på en femöring. Du är en kameliont du oxå. Man brukar ta marilyn monroe som exempel (som var tvilling) och titta på de olika "roller" hon antog utan att ens tänka på det. Det finns familjebilder av henne (som den madonnalika modernsgestalten då hon inte vet att hon blir filmad) där det inte finns ett uns att den sexikon hon var för resten av världen som fascinerar många. Hon gjorde sig inte på, hon antog alla roller för att hon VAR alla rollerna. En tvilling behöver aldrig förställa sig, de är alltihop av bara farten.
Din stenbock är förmodligen precis så (ovanligt) ordningssam och prydlig som du vill och förmodligen har han rättat sig ganska mkt efter dina krav i hemmet och på den sociala banan. Kanske är han lite för butter och inåtvänd för dig ibland och förmodligen blir du då och då frustrerad över att han inte kommunicerar. Om du kritiserar en stenbocksman kan han bli ganska sur och gå och tjura mkt längre än vad du tycker är nödvändigt. Han är ekonomiskt lagt och den egenskapen gillar du nog hos honom snarare än irriterar dig på. Kanske tycker du ibland att han är liiite för snål. Stenbockar gillar att hålla i pengarna och även om du oxå gillar pengar på banken så är du bättre på att spendera dem än vad han nånsin kommer att bli...
Nå? Väntar med spänning på att nån ska säga att jag har HELT fel i allt! Känner att jag drog det lite längre hos tvillingen... Hoppas du tar det med en nypa salt!

Av min tvillingkompis "sociala lista" har hon säkert majoriteten på sin sida och de flesta tycker hon är fantastisk och hängiven sina kompisar!

Tycker inte att min gubbe är varken social, pladdrig eller pedantisk. Snarare tvärtom! Eller ja, lite social men inte alls överdrivet. Pladdrig och pedantisk? Knappast!
Han hatar diskussioner, lägger sig på en gång så fort jag yttrar något.

Han har svårt att prata känslor har svårt att släppa folk nära inpå.
Han är rastlös och påbörjar massor med projekt han aldrig avslutar!
Det där om pengar stämmer mycket bra! Gubben bränner pengarna så fort de kommit in på kontot - därför tar jag pengarna innan han har hunnit se dem.

Jag är en riktig spara, jag älskar att hålla på med aktier/fonder och allt som kan få pengarna att växa men jag lägger aldrig pengar på något onödigt! Därför tar det nog emot lite extra att beställa en andra klänning, för det känns ju onödigt när jag redan beställt en. Samma visa när jag ska shoppa, jag får sån rå-ångest att jag bara vill åka hem. Gubben däremot hatar att fönstershoppa och vill helst köpa något i varje butik bara för att göra av med pengar.