jennifaer skrev 2011-02-14 15:17:23 följande:
Och förresten tycker jag inte riktigt att vi ska klanka ner på oss (mig) som är smala för jag kvalar in på 47 kg på 1,65m . Så ni kanske förstår varför jag behöver specialbeställa en klänning, jag ser ut som en liten pinne haha!
Nej då, vi ska inte klanka ner på er "smalisar", jag lovar!

Aylas skrev 2011-02-14 15:25:42 följande:
Jag kan också tänka mig att vara med på ett hörn i viktminskningen. 57 kg och 163, eftersom jag inte välsignats med en naturlig midja så krävs det ett par kg mindre för att den ska framträda. kanske kan jag bistå med tips och ideér, vikt, träning och hälsa är trots allt snart mitt yrke

Ja, var det! Och vad bra med nån som vet vad de pratar om.

Vad exakt är det du jobbar med då om man får vara nyfiken? PT, dietist...? Låter intressant iaf.
Skumboll skrev 2011-02-14 15:33:20 följande:
Hahaha, jag kan se det framför mig...
Men skulle jag ta med gubben in på toaletten och han får se mig i den kommer han ju garva ihjäl sig... stackars människa som behöver se mig i en kroppsstrumpa. Såntdär skulle jag nog vilja fixa på egen hand men kanske får inse att man behöver hjälp ändå...
(en viss stenbock gillar också noa noa, trots allt gulligull!

)
1700tal skrev 2011-02-14 14:55:14 följande:
Oj, vägde du 47 kg? Då måste du sett ut som en fågelunge...

57 kg låter ju lagom för din längd. Hur vill du omfördela/jämnfördela vikten då? Hur tänker du?
Men att du är enda stenbocken har sin logiska förklaring... Du är ju stenbock!

Du är praktisk, logist och organiserad... Gillar INTE pluttplutt, lullilull, gulligull och sockersött fnuttifnutt i någon form. Det är ju bara fånigt (och lite patetiskt) i dina ögon. Därför vänder nog de flesta stenbockar faktiskt på klacken och går när de gläntar på dörren till BT. Särskilt när de läser lite i alla "det är MIIIN dag och jag vill ha allas ögon på MIIIIG"-trådar... Då ryser stenbockar och fnyser på näsan åt sånt "trams"...

En massa låtsaskristaller, favors, balonger med hjärtan, små gulliga berättelser i festhäftet, såpbubbelflaskor med rosetter på osv osv är förmodligen urfjantigt i dina ögon, eller hur? Nästan lite pinsamt...
Min mamma är oxå stenbock och hon är väldigt svår att få med på noterna. Dagens "överdrivna" och dyra bröllop är bara ett "ståhej" i hennes mening. Att gifta sig innebär stabilitet och trygghet för henne, inget annat....

Haha, jag har vägt ännu mindre men då var jag sjukligt smal. Inte ett endaste gram fastnade på mig hur mycket jag än åt - annat blev det efter man fick barn!
Om några kilon hade fastnat lite längre upp hade ingen vart gladare än jag. Allt har satt sig på mitten typ...
HAHAHA. Praktisk, logist och organiserad är typ så alla skulle beskriva mig, ja! (exakt de orden står faktiskt i mitt cv när jag söker jobb....). Jag är sjukt principfast, hatar oordning, extremt envis....och vad vore livet utan listor?
Hur vi bestämde oss för att gifta oss berättar nog ganska mycket om hur jag är. Vi har varit förlovade i ett antal år och har ju en son tillsammans och jag kände mig lite orolig för det juridiska så jag ställde helt enkelt ett ultimatum till gubben - antingen skriver vi papper och skiter i att gifta oss eller så gifter vi oss NU. Och skulle vi gifta oss skulle det vara praktiskt att gifta oss på vår förlovningsdag, inga fler konstiga datum att hålla reda på. Inga alternativ.

Jag kan nog lätt säga att det är jag som styr hemma.... jag är inte det minsta romantisk!
Sant, jag gillar inte så värst mycket putinuttigt. Blir inga festhäften (vad fyller det för syfte egentligen?), inga ballonger och inga såpbubblor (hallå, vi är väl inte småbarn?). Däremot tänker jag faktiskt ha både favors och lådsasdiamanter och jag tycker nästan att jag svävar ut lite väl.
Och jag fullkomligen hatar alla trådar om allt som bruden orar sig för. Herre gud, det är väl bara styra upp? (förlåt om jag trampar någon på tårna...)
Hm, när jag tänker efter gillar faktiskt mamma oxå Noa Noa! Trots att hon är stenbock...

Fast vad jag har fattat så är inte stenbockar alls av princip emot att vara kvinnlig och feminin (drottningen är tex stenbock) utan det är lull-lullet som tar emot.
Men alltså, det är ju så hysteriskt kul (och oerhört tillfredsställande!) att höra dig komplettera med en personlig beskrivning som är som tagen ur stenbockens kapitel ur en atrologibok!

Vet du att jag faktiskt skrev just precis det där om att stenbocken mest gifter sig för det juridiska och inte det romantiska men raderade det för jag var rädd att du skulle ta illa upp och att det lät lite FÖR brutalt!

Kan ju tillägga att mamma gifte sig i hemlighet med 2 vittnen (ett halvår efter att jag "dök upp") i mörka byxor och skjorta, borgligt i rådhuset. Inte ens en middag efteråt.

Need I say more?!
Och det där med listorna är ju oxå jättekul. Min mamma är KÄND för sina listor! Hon skriver listor om ALLT!

Och det tog långt tid för henne att fatta (och
acceptera, vilket är ju en helt annan sak från att
konstatera för en stenbock) att hennes fiskdotter dukar under av blotta användandet av de hemskaste orden som finns; organisera, planera och strukturera... Nu som först har hon fattat att fiskarna ledord är; filosofera, drömma, söka, fantisera... Dryga 20 år tog det - SÅ principfast och övertygad är en stenbock!!