• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 22:19:09 följande:
    Den såg ju bättre ut.. Men kom på att man MÅSTE ju använda hm, "hålet" i plagget därnere och inte använda trosor under för hur 17 skulle man annars få av den?? Och nu menar jag inte pga spanxen utan pga klänningen. Det tar ju typ 30 min att snöra på klänningen som sitter jättetajt i överdelen, det går ju bara inte på en lång fest med skumpa så man får spring titt som tätt. Hm, tror du det skulle funka att använda "omlottbitarna"/öppningen? Och ursäkta den väldigt ofina frågan men vid ev behov av nr 2 då? Rodnar och fnissar... Då måste väl ändå hela rasket av?? Skäms Flört
    Hahaha! Jadu, jag har inget bra svar på den frågan.... har varken testat det ena eller det andra!
    Men jag håller med dig, det blir ju klart ett problem om man har snörning på klänningen och den sitter väldigt tight.... blir ju inte lätt att få av den då!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 22:23:38 följande:
    Hahaha! Jadu, jag har inget bra svar på den frågan.... har varken testat det ena eller det andra!
    Men jag håller med dig, det blir ju klart ett problem om man har snörning på klänningen och den sitter väldigt tight.... blir ju inte lätt att få av den då!
    Ja kära nån... Tvättäkta i-landsproblem...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 22:28:33 följande:
    Eller hur! Jag får väl prova..... eller nått!

NU ska jag sova!
  • 1700tal

Och godnatt på er! Igen...

Och som i förnuft och känsla - please don't say anything important while I'm gone!

Vi höres imorg!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-13 22:28:33 följande:
    jag gick ner 12 kg på 4 veckor.. JA peppa varandra låter väldigt bra! Imorgon börjar vi på allvar! Nu ska jag oxå hoppa i säng

God natt på er
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 22:29:39 följande:
    Eller hur! Jag får väl prova..... eller nått!

NU ska jag sova!
    Ja, gör det!! Och rapportera! Hahaha!

Natti!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 22:32:45 följande:
    jag gick ner 12 kg på 4 veckor.. JA peppa varandra låter väldigt bra! Imorgon börjar vi på allvar! Nu ska jag oxå hoppa i säng

God natt på er
    Jag återkommer om detta imorg somamrbrud (och andra som ska gå ner) för jag skulle verkligen vilja ha nån att följas åt med i nedgången, det skulle vara guld värt!

Påminn mig om det imorg om jag glömmer det...

• Farmall

1700tal: Tack för astrologin. Superkul tycker jag. :)

Ni är sanslösa, min son har varit sjuk eller är och jag har lagt mycket tid på honom + att vi har testat bröllopsmaten i helgen och har inte hunnit in här och vips så har sidorna rasslat på. Får ju springa ikapp er.

Ang toabesöken så har jag fått tips iaf att använda stayups och INTE strumpbyxor om man ska kunna sätta sig på toan.

Sommarbrud: Verkar som jag missat omröstningen, men jag skulle valt 2:an helt klart. Tycker den är super fin!

Gonatt, hoppas jag hinner med er imorgon.

• Wintercandles
    1700tal skrev 2011-02-12 18:49:30 följande:
    Ja, då minns jag. Mkt häftig klänning...

Men va, varför skulle inte light champagne finnas?? Förvånad Jag har precis fått förfrågan om jag ville ha även underlagret i light champagne (vilket jag inte ville men det har ju inte med saken att göra).

Men när du skriver duchess, menar du äkta duchess-siden eller brudsatin (som även kallas duchess ibland)? Kanske finns inte sidentygerna i samma färgskala? Obestämd Om du har valt din klänning i äkta siden, får jag fråga vad du fick ge för den isf?

Jo, känner igen problemet med kommunikationen (eller bristen på den...). Väldigt frustrerande.

Hmm då förstår jag, kanske hon menade att det äkta duchess sidentyget inte finns i den kulören. För det är det jag helst vill ha. (Har sett en klänning i det tyget från Jim Hjelm & fastande verkligen för den matta kvaliteten.) Om det inte blir TOKDYRT ;) Har inte fått något pris ännu. Jag hoppas på svar imorgon måndag.  

Får se om jag får en chock & väljer det andra tyget.

• Luxuz
    Skumboll skrev 2011-02-12 22:42:20 följande:
    Nu blir jag lite orolig vad gäller längdmåttet när jag läser det 1700tal skrivit....

Jag har bestämt för mig att man skulle skriva in sin längd utan klackar men hollow-hem måttet skulle vara med klackhöjd. 
    Snälla, säg att det är rätt annars får jag panik! Obestämd

Luxuz: Bra fråga, min klänning jag beställt är en chiffongvariant. Under det använder de elastic satin, jag frågade milly varför de använder det istället för vanlig satin och fick detta svar;
    "Because elastic satin is lighter than duchess satin and your original dress is very flowing,so we select this fabric."
    Jag låter det vara så, jag hoppas de vet vad de gör....
    Jag skrev och frågade Bella om varför de tänkte använda elastic satin och då svarade hon: "Because the description of the original dress shows that it is made of soft satin,we can make it with that."
    Jag vet inte varför de inte ville göra det med den först, men det kanske är tillräcklgt likt men lite billigare eller nåt.

1700tal: Jag frågade hur mycket billigare det skulle bli utan släp och då drog de av 10 dollar. Tack för tipset!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden