• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-13 20:58:51 följande:
    Oja, det tror jag!
    svårt det här gillar ettan om man gör om bandet, gillar tvåan för jag tror den kan passa mig, gillar trean för det är axelband och fyran för den e super fin men är rädd att jag ser väldigt bred ut
  • Sommarbrud

Jag ska försöka lägga in bilder när jag provar min klänning jag redan har så ni ser hur den ser ut o sitter. Mamma ska komma hit o hjälpa mig, min sambo har inte sett den klänningen

• Preggie

Jag röstar också på nr 4! Har samma fundering som du angående om man ser bred ut upptill i en sån modell...

• Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-13 21:12:45 följande:
    Jag röstar också på nr 4! Har samma fundering som du angående om man ser bred ut upptill i en sån modell...
    Ja upptil sen e jag ganska bred ver hfterna eller har 42 i byxor om det kan ge er en bild :)
  • Preggie
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:15:48 följande:
    Ja upptil sen e jag ganska bred ver hfterna eller har 42 i byxor om det kan ge er en bild :)
    Samma här
  • 1700tal

Jag tror att 2:an sitter bäst och mest smickrande på men är 4:n är mest romantiskt. Spetsen är jättefin på den. Kommer du beställa den från Milanoo?

Preggie skrev 2011-02-13 20:46:40 följande:
    sunsay: Jag gillar båda dina klänningar, den första aningen bättre! 1700-tal: Japp, det är ryggen som är viktig på den modellen! Den enaxlade klänningen är den jag beställde först, jag skickade en bild till Milly som sydde upp den. Dessvärre är den redan för stor eftersom jag gått ner en del och sen är jag osäker på modellen överhuvudtaget. Nu är jag mer inne på spets så jag tänkte beställa en till
    AH, kul med en till som beställer mer än en klänning!
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-02-13 21:17:15 följande:
    Samma här

Ja och även om jag går massa så e jag bred ver höfterna sen e jag bred över axlarna hmm svårt det här

• Aylas

Jag röstar också på fyran, men med trean i tätt släptåg

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:19:08 följande:

Ja och även om jag går massa så e jag bred ver höfterna sen e jag bred över axlarna hmm svårt det här

Men har du markerad midja och hyfsad platt mage? Eller "valkar" kring magen? Ursäkta den ofina frågan men det är bara för att få en uppfattning om propotionerna.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden