lovvydovvy skrev 2011-02-12 20:43:18 följande:
Yes, ännu en fisk! Brukar beskriva mig själv som en kameleont, passar in överallt. Är väldigt lyhörd för vad andra känner och vill och slår gärna knut på mig själv för att göra alla nöjda och glada, är det typiska fiskegenskaper?
Älskar spetsklänningen och rodnar av berömmet, jobbar hårt på gymmet just nu men alla klänningar som sitter åt i midja och höfter men gömmer allt vad lår heter brukar sitta bra...
Älskade den klänningen, enda problemet var att den blev så stor när man "hyskade upp" släpet, kändes som att jag skäpade runt på en extra klänning där bak! Vill ju kunna dansa och ha roligt på festen och vill inte ta av mig min klänning en sekund för tidigt till förmån för en festklänning som en del gör.
Har för mig att den var en San Patrick men lyckas inte hitta den nu, ska leta vidare.
Är väldigt sugen på att prova en klänning med volanger nästa gång, har sett så många fina klänningar med vackra volanger.
Är så roligt att vara ute och prova men är så jobbigt att veta att jag måste välja bara EN klänning, vill ju ha en massa och välja den som känns bäst på bröllopsdagen! Ska ju bara göra detta en gång och vill ha min drömklänning, så svårt!
Hur många klänningar har du beställt vid detta lagen 1700tal? Tråden har rört sig så snabbt det sista så det har varit svårt att hänga med!
Haha, du låter som en tvättäkta och klockren fisk! På gott och ont. Jag är precis likadan. Vi fiskar bör passa oss så folk inte trampar på oss dock. Vi måste lära oss att stå på oss och våga säga ifrån. Ibland iaf...

Det är inte för inte som fiskar är lärare, vårdpersonal (dock inte läkare för det är för ambitiöst för oss, vi lockas till det vårdande, inte inkomst eller titlar), präster och finns överrepresenterade i ALLA serviceyrken.
Jaså, blev den så bulsig när du fäste upp den? Den såg ju ganska nätt ut. Jämfört med min gräddbakelser (order maräng i dessa sammanhand är ju bannlyst, kallar min lik vispad grädde istället...

) Kanske fungerar bättre med klänningar som redan har draperingar därbak, kan tänka mig att släpet "smälter in" bättre då.
På min andra klänning ska de sy på såna handtag att haka upp släpet med. Hur nu det ska gå med ett 1,5 m långt jättedraperat släp (har tydligen fått totalt storhetsvansinne i klänning 2

)!
Jo, jag har beställt och betalat 2 klänningar varav jag har fått den ena än så länge (finns i mitt galleri och i typ 700 bildinlägg i tråden

). Sen har jag köpt och fått en ivory mantillaslöja (finns i galleri) och beställt (igår) en liknade (men längre och med pärlbroderier på spetsen) slöja i light champagne med mörkare champagnefärgade pärlor. Men den var ju en kompettering så har inte hunnit betala den än. Inte lätt att hänga med i mina svängar ju!
Ska jag vara krass och ärlig (och erkänna att jag är lite knäpp) så tror jag att jag kommer beställa 2 klänningar till. En helt i spets, så långt ifrån maräng man kan komma. Nåt i stil med din. Och en med fladdriga chiffongvågor/volanger/tyll och nån tuff krage. En av dessa kommer nog vara en mermaid. Sen tänkte jag suga på dessa 4 karameller fram till bröllopet, spara den jag gifter mig i och sälja de andra 3 på blocket eller här i köp och sälj.