• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-13 10:31:26 följande:
    @Luxus och Skumboll; Min klänning vill de använda duchess satin i (190 g/kvadrat m) där jag antar att ni fått elastic satin. Men jag tycker (hoppas) ju att min klänning är "flowing". Nu blev jag också nervös...

Just det, det var ju den fina cymbeline-klänningen! 
    Alltså, man undrar ju HUR de väljer material egentligen....
  • sunsey
    Preggie skrev 2011-02-13 07:36:58 följande:
    1700-tal, vart kommer den fantastiska plisserade one shoulder-klänningen från? Den skulle sitta som en smäck på min tärna!

Har någon beställt från Milanoo? Jag har förälskat mig i den här klänningen och hittade den superbilligt på Milanoo. www.milanoo.com/Anne-Queen-A-line-Beaded-Lace...

Såvitt jag kan se är det samma klänning som jag har i mitt galleri. Den är från Matildas fest och kostar 4500 kr.

Tror ni att det är samma? Jag bara älskar ryggen på den!

Är också inne på min andra klänning... Lägger in bild på klänning nr 1 i galleriet om någon vill tycka till
    Jättefin spetsklänning, ryggen är ju bäst. Älskar såna klänningar.. Jag har inte beställt från milanoo så jag har tyvärr ingen aning.. Jag har inte bestämt mig än för vilken klänning.

Mina favoriter som det står emellan är:
    http://www.allurebridals.com/index.php?id=3&product_id=523

Vilken tycker ni?? Den första klänningen blir ju svårt hur man ska göra med bh.. och jag kan tycka att uringningen är lite väl..

Tack 1700tal för ditt svar!! Du verkar va så kunnig på det mesta i den här tråden.
  • IdaPierre

Wiihoooo har fått ett mejl från landybridal och min klänning är skickad :) Gick in på DHL o kollade vart den var och igår va den i tyskland..jisses vad fort det gåt..den blev skickad från kina den 10. Åh nu är det nära!! Längtar så tills jag får hem den och prova den..jag hoppas den är lika underbar som den ser ut på bilden. Jag hann aldrig få någon bild på den för de hade redan hunnit skicka den. Men men nu är den ju snart här :)

• Ocean Bride
    IdaPierre skrev 2011-02-13 12:18:56 följande:
    Wiihoooo har fått ett mejl från landybridal och min klänning är skickad :) Gick in på DHL o kollade vart den var och igår va den i tyskland..jisses vad fort det gåt..den blev skickad från kina den 10. Åh nu är det nära!! Längtar så tills jag får hem den och prova den..jag hoppas den är lika underbar som den ser ut på bilden. Jag hann aldrig få någon bild på den för de hade redan hunnit skicka den. Men men nu är den ju snart här :)
    Åhhh vad spännande!!
  • Skumboll
    Åh, håll oss uppdaterade!

Är i valet och kvalet om jag ska beställa även den andra klänningen från milly eller om jag ska chansa på landy istället... 
  • 1700tal
    Agape skrev 2011-02-13 00:55:41 följande:
    Hej alla blivande brudar, kikar in här då jag funderar på att beställa en Kina klänning. Dels för priset men också för att jag inte tillhör standardmåtten har hittat massor av fint från e-bay där de säljer kinaklänningar men vet dock inte vart jag hittar vilket kinaföretag som de köper av. Vet ej om jag vågar mig på ebay, känns ju redan lite risky att beställa från Kina.... Ni som fått era klänningar, är det som ni förväntat er i material, fall, kvalité osv?
    Hej och välkommen till tråden! Har ingen erfarehet av ebay men hoppas du får får svar av andra med matnyttig info.
    Preggie skrev 2011-02-13 07:36:58 följande:
    1700-tal, vart kommer den fantastiska plisserade one shoulder-klänningen från? Den skulle sitta som en smäck på min tärna!

Har någon beställt från Milanoo? Jag har förälskat mig i den här klänningen och hittade den superbilligt på Milanoo. www.milanoo.com/Anne-Queen-A-line-Beaded-Lace...

Såvitt jag kan se är det samma klänning som jag har i mitt galleri. Den är från Matildas fest och kostar 4500 kr.

Tror ni att det är samma? Jag bara älskar ryggen på den!

Är också inne på min andra klänning... Lägger in bild på klänning nr 1 i galleriet om någon vill tycka till
    Jättefin rygg, den gillade jag oxå. Ser ju onekligen ut som samma klänning. Åtminstone ruggdetaljerna och de är väl nästan de viktigaste..

Och den plisserade enaxlade klänningen från monsoon. (.co.uk tror jag?)

Du har ju en oxå en fin enaxlad i ditt galleri, var kommer den ifrån?
    Aylas skrev 2011-02-13 10:31:26 följande:
    @1700-tal hihi, snacka om att du ger en exakt beskrivning av mej med städryck och skräpskåp! Jag måste också fråga; jag är född fiskens sista dag och har fått för mig att jag också har en del vädursegenskaper.  Kan det sämma?
    Kul att det stämde på dig oxå! Och japp, då har du ett klart vädursdrag i dig. Du är hetsigare, otåligare och liite mer egencentrerad än den "vanliga" fisken. Precis som jag ligger på gränsen till vattumannen och har lite "jag vet bäst"-drag (tycker särskilt min sambo! ) än den vanliga fisken.

Inget stjärntecken är statiskt, vi är påverkade av så mkt mer än så. Men kan vi acceptera att smärta försvinner av att ta ett "piller" (det tycker JAG är obegripligt...) så bör man kunna acceptera att världen och rymden är lite större än vi förstår och därmed vara öppna för dennes påverkan på oss... Det jag har skrivit i denna tråd är bara att skrapa på ytan.. Och glöm inte att astrologi är mer vetenskapligt bevisat och accepterat än fenomenet bakom depressioner, adhd m.m. DET är flum-flum...
    Hvidbrud skrev 2011-02-13 12:07:50 följande:
    Paljetter skaver/skär, pärlor blir mjukare.
    Hear, hear!
    Oj, vad spännande! Ser fram emot att se den (du tar väl kort?) och höra vad du tycker om dem...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 15:15:36 följande:
    Åh, håll oss uppdaterade!

Är i valet och kvalet om jag ska beställa även den andra klänningen från milly eller om jag ska chansa på landy istället... 
    Tycker du ska ta från Landy! Dessutom verkar de ha många modeller i såna svävande modeller så de vet nog vad de gör. Har du fått pris från båda? Skillnad?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 17:45:15 följande:
    Tycker du ska ta från Landy! Dessutom verkar de ha många modeller i såna svävande modeller så de vet nog vad de gör. Har du fått pris från båda? Skillnad?
    Har inte fått pris från någon av dem ännu, men på de klänningar jag tidigare frågat pris på så är landy något billigare!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden