• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Wintercandles skrev 2011-02-12 17:34:17 följande:
    Jag hade nog allt beställt för den större storleken för att vara på den säkra sidan. Du kan ju alltid gå till sömmerska här hemma sen & få den insydd om det skulle bli för stort när det närmar sig :)

Uhh själv är jag så ivrig att få svar från Milly, men dom verkar ha fullt upp. Tar ju hur lång tid som helst att få svar på ett mail. Jag & Bella håller på att diskutera tyget i min klänning. Nervöst när vi inte förstår varandra riktigt hur slutresultatet kommer se ut :?
    Och jag hade beställt den mindre storleken. Vilket jag ju har gjort och den passar ändå. Men det förutsätter ju snörning förstås. Knepigt det där med storlekar..

De har säkert massor att göra, typ 1000 mail i inkorgen! Är oxå otålig som 17, vill ha min andra klänning. Men eftersom jag kunde ändra på färgtyget får jag anta att de inte ens börjat... Rynkar på näsan

Vad diskuterar ni då, undrar den nyfikna? Vilka tyger är de du vill ha? Du skulle ha en spektakulär mermaid väl? Kommer ihåg att jag tänkte wow när du visade den. Vad tycker Bella, håller hon inte med?
  • Wintercandles
    1700tal skrev 2011-02-12 18:02:17 följande:
    De har säkert massor att göra, typ 1000 mail i inkorgen! Är oxå otålig som 17, vill ha min andra klänning. Men eftersom jag kunde ändra på färgtyget får jag anta att de inte ens börjat... Rynkar på näsan

Vad diskuterar ni då, undrar den nyfikna? Vilka tyger är de du vill ha? Du skulle ha en spektakulär mermaid väl? Kommer ihåg att jag tänkte wow när du visade den. Vad tycker Bella, håller hon inte med?
    Ja precis du minns rätt vilken klänning det var :)

Jag vill ha klänningen i light champagne, men då skriver hon att det inte går att få tag på??? Fattar ingenting för jag har ju fått hem tygprov på det precis det tyget. Jag mailde & dubbelkollade så vi inte missförstått varandra eftersom det är två tyger i min klänning. Duchess i hela & sedan ett lager organza nertill ovanpå. Lite trixigt när hon skriver lite skumt grammatiskt & jag kanske inte är den bästa på det heller. Uppfattar det som att hon bara svarar på vissa frågor i mina mail, då blir det ju fler mail eftersom jag får fråga samma sak två gånger.
    Tur att bilder säger mycket :)
  • lovvydovvy

Tänkte jag skulle presentera mig, har änna smugit omkring här i tråden ett tag nuSkrattande
    jag och sambon ska gifta oss den 3:e September i år och jag letar febrilt efter "min" klänning. Ska ut och prova med mamma ännu en gång på fredag nästa vecka. Hoppas hitta min klänning i affär för att sedan beställa från kina. Hade varit så skönt att få ha provat den och inte bara gå efter en bild men är svårt!

• S2011
    1700tal skrev 2011-02-12 17:55:13 följande:
    Hm, glöm inte att räkna med "snörningsmånen", den är underskattad. Jag beställde ju efter att de syr exakt de mått man säger och det gör de ju. Men då var det inte medräknat att dra i snörningen alls. Om du förstår vad jag menar... Alltså de mått man anger var utan att man drog nåt i snörningen. Å andra sidan om man har mkt "mjukdelar" vid viss övervikt som är fördelade så man är mjuk över ryggen där klänningen slutar upptll, ja då vill man ju inte dra så hårt eftersom det pöser över. Obestämd Jag kände lite så när jag provade min första ggn (med då 10 kg för mkt och 10 cm för mkt i omkrets att det GICK jättebra att snöra och det såg bra ut framtill men inte perfekt bak. Men att snöra ihop från en 42 till 40 är en baggis. Om det nu är 5 cm mellan strl som du säger, då snörade jag alltså in 2 strl och det var fullt gångbart. En strl däremot är nog lagom. Läste dessutom på en mätsida att när man mäter midjan till nåt med snörning ska man dra åt måttbandet när man mäter. Det ska man dock inte runt höften eller bysten.

Vad gäller vågen får jag återkomma med någon annans stulna ord. Vågar har liksom gått mig förbi, känner inte ens några konstigt nog... Men kräftan kan du iaf skatta dig lycklig för, håll i honom (inte för att han kommer gå nånstans, det brukar vara tvärtom - de kan kännas lite efterhängsna om något vilket ju bara är trevligt i en äkta make ) för du kommer aldrig träffa någon som sätter familjen och DIG före allt annat!
    tack Glad
    så himla skönt med såna lysande rådSkrattande

överlagt med sambon också - till löning i februari skall jag beställa klänningen.
    han lär nog ligga på om det, så om jag vill slippa tjat är det bara beställa, hahaGlad 
  • lovvydovvy

Såg förresten precis att David´s Bridal har ett samarbete med Vera Wang, underbara klänningar!

• 1700tal
    Wintercandles skrev 2011-02-12 18:16:35 följande:
    Ja precis du minns rätt vilken klänning det var :)

Jag vill ha klänningen i light champagne, men då skriver hon att det inte går att få tag på??? Fattar ingenting för jag har ju fått hem tygprov på det precis det tyget. Jag mailde & dubbelkollade så vi inte missförstått varandra eftersom det är två tyger i min klänning. Duchess i hela & sedan ett lager organza nertill ovanpå. Lite trixigt när hon skriver lite skumt grammatiskt & jag kanske inte är den bästa på det heller. Uppfattar det som att hon bara svarar på vissa frågor i mina mail, då blir det ju fler mail eftersom jag får fråga samma sak två gånger.
    Tur att bilder säger mycket :)
    Ja, då minns jag. Mkt häftig klänning...

Men va, varför skulle inte light champagne finnas?? Förvånad Jag har precis fått förfrågan om jag ville ha även underlagret i light champagne (vilket jag inte ville men det har ju inte med saken att göra).

Men när du skriver duchess, menar du äkta duchess-siden eller brudsatin (som även kallas duchess ibland)? Kanske finns inte sidentygerna i samma färgskala? Obestämd Om du har valt din klänning i äkta siden, får jag fråga vad du fick ge för den isf?

Jo, känner igen problemet med kommunikationen (eller bristen på den...). Väldigt frustrerande.
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 18:23:41 följande:
    Tänkte jag skulle presentera mig, har änna smugit omkring här i tråden ett tag nuSkrattande
    jag och sambon ska gifta oss den 3:e September i år och jag letar febrilt efter "min" klänning. Ska ut och prova med mamma ännu en gång på fredag nästa vecka. Hoppas hitta min klänning i affär för att sedan beställa från kina. Hade varit så skönt att få ha provat den och inte bara gå efter en bild men är svårt!
    Hej, hej, hjärtligt välkommen in i tråden!

Men då vill vi ju se bilder på klänningar som du gillar och har tänkt prova ju... Hör till inträdesreglerna i denna tråd, haha. Bilder vill vi se!

Vad har du tänkt för stil på ett ungefär, modell, form, färg....?

Men att prova lite olika stilar var nyttigt. Då vet man vad man passar i, vilka modeller mn bör satsa på osv. Så det är ju en jättebra idé att prova lite i butik.
    S2011 skrev 2011-02-12 18:35:05 följande:
    tack Glad
    så himla skönt med såna lysande rådSkrattande

överlagt med sambon också - till löning i februari skall jag beställa klänningen.
    han lär nog ligga på om det, så om jag vill slippa tjat är det bara beställa, hahaGlad 
    Vad spännande!
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-12 18:49:30 följande:
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 18:23:41 följande:
    Hej, hej, hjärtligt välkommen in i tråden!

Men då vill vi ju se bilder på klänningar som du gillar och har tänkt prova ju... Hör till inträdesreglerna i denna tråd, haha. Bilder vill vi se!

Vad har du tänkt för stil på ett ungefär, modell, form, färg....?

Men att prova lite olika stilar var nyttigt. Då vet man vad man passar i, vilka modeller mn bör satsa på osv. Så det är ju en jättebra idé att prova lite i butik. Vad spännande!
    He he, självklart ska jag det! Vill ju komma in i tråden på korrekt sätt, är jag en typisk fisk som vill följa regler?

Detta är den senaste av alla klänningar jag hittat bilder på och förälskat mig lite i. Det är Magdalena Grafsklänning av Lars Wallin. Äskar ryggen på denna men inte framsidan...

En av favoriterna jag provat

En verklig favorit men så jobbig att röra sig i på dansgolvet...

Men älskar den bakifrån... ( De fick för övrigt sprätta mig ur denna klänning då dragkedjan gick sönder när de skulle ta av den... oooops!)

Har gått från att vilja ha maffig spetsklänning eller vacker i chiffong till att inte riktigt veta vad jag vill ha. Hoppas finna lite klarhet efter nästa fredags provningGlad
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 19:38:00 följande:
    He he, självklart ska jag det! Vill ju komma in i tråden på korrekt sätt, är jag en typisk fisk som vill följa regler?

Detta är den senaste av alla klänningar jag hittat bilder på och förälskat mig lite i. Det är Magdalena Grafsklänning av Lars Wallin. Äskar ryggen på denna men inte framsidan...

En av favoriterna jag provat

En verklig favorit men så jobbig att röra sig i på dansgolvet..
    Men älskar den bakifrån... ( De fick för övrigt sprätta mig ur denna klänning då dragkedjan gick sönder när de skulle ta av den... oooops!)

Har gått från att vilja ha maffig spetsklänning eller vacker i chiffong till att inte riktigt veta vad jag vill ha. Hoppas finna lite klarhet efter nästa fredags provningGlad
    Är du oxå fisk? Allvarligt?! Förvånad Tycker mig se en mkt tydligt "teckentrend" här i tråden...... Intressant....

Och ja, fiskar följer sociala regler nästan slaviskt... Åtminstone sånt som rör hur andra människor ser oss. Vilket följaktligen gör att omvärlden finner oss ganska flexibla och lätta att jobba med och umgås med. 

Gillade den sista spetsklänningen! Den var ju som gjord på dig, så smickrande och vacker! Och vilken fin figur du har, du lär ju passa i de flesta klänningar du provar.  Vilket märke var den sista, pris?  
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-12 20:09:00 följande:
    Är du oxå fisk? Allvarligt?! Förvånad Tycker mig se en mkt tydligt "teckentrend" här i tråden...... Intressant....

Och ja, fiskar följer sociala regler nästan slaviskt... Åtminstone sånt som rör hur andra människor ser oss. Vilket följaktligen gör att omvärlden finner oss ganska flexibla och lätta att jobba med och umgås med. 

Gillade den sista spetsklänningen! Den var ju som gjord på dig, så smickrande och vacker! Och vilken fin figur du har, du lär ju passa i de flesta klänningar du provar.  Vilket märke var den sista, pris?  
    Yes, ännu en fisk! Brukar beskriva mig själv som en kameleont, passar in överallt. Är väldigt lyhörd för vad andra känner och vill och slår gärna knut på mig själv för att göra alla nöjda och glada, är det typiska fiskegenskaper?

Älskar spetsklänningen och rodnar av berömmet, jobbar hårt på gymmet just nu men alla klänningar som sitter åt i midja och höfter men gömmer allt vad lår heter brukar sitta bra...
    Älskade den klänningen, enda problemet var att den blev så stor när man "hyskade upp" släpet, kändes som att jag skäpade runt på en extra klänning där bak! Vill ju kunna dansa och ha roligt på festen och vill inte ta av mig min klänning en sekund för tidigt till förmån för en festklänning som en del gör.
    Har för mig att den var en San Patrick men lyckas inte hitta den nu, ska leta vidare.

Är väldigt sugen på att prova en klänning med volanger nästa gång, har sett så många fina klänningar med vackra volanger.

Är så roligt att vara ute och prova men är så jobbigt att veta att jag måste välja bara EN klänning, vill ju ha en massa och välja den som känns bäst på bröllopsdagen! Ska ju bara göra detta en gång och vill ha min drömklänning, så svårt!

Hur många klänningar har du beställt vid detta lagen 1700tal? Tråden har rört sig så snabbt det sista så det har varit svårt att hänga med!
  • lovvydovvy

Eller så var det en pronovias kanske... hmm

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden