Wintercandles skrev 2011-02-12 18:16:35 följande:
Ja precis du minns rätt vilken klänning det var :)
Jag vill ha klänningen i light champagne, men då skriver hon att det inte går att få tag på??? Fattar ingenting för jag har ju fått hem tygprov på det precis det tyget. Jag mailde & dubbelkollade så vi inte missförstått varandra eftersom det är två tyger i min klänning. Duchess i hela & sedan ett lager organza nertill ovanpå. Lite trixigt när hon skriver lite skumt grammatiskt & jag kanske inte är den bästa på det heller. Uppfattar det som att hon bara svarar på vissa frågor i mina mail, då blir det ju fler mail eftersom jag får fråga samma sak två gånger.
Tur att bilder säger mycket :)
Ja, då minns jag. Mkt häftig klänning...
Men va, varför skulle inte light champagne finnas??

Jag har precis fått förfrågan om jag ville ha även underlagret i light champagne (vilket jag inte ville men det har ju inte med saken att göra).
Men när du skriver duchess, menar du äkta duchess-siden eller brudsatin (som även kallas duchess ibland)? Kanske finns inte sidentygerna i samma färgskala?

Om du har valt din klänning i äkta siden, får jag fråga vad du fick ge för den isf?
Jo, känner igen problemet med kommunikationen (eller bristen på den...). Väldigt frustrerande.
lovvydovvy skrev 2011-02-12 18:23:41 följande:
Tänkte jag skulle presentera mig, har änna smugit omkring här i tråden ett tag nu

jag och sambon ska gifta oss den 3:e September i år och jag letar febrilt efter "min" klänning. Ska ut och prova med mamma ännu en gång på fredag nästa vecka. Hoppas hitta min klänning i affär för att sedan beställa från kina. Hade varit så skönt att få ha provat den och inte bara gå efter en bild men är svårt!
Hej, hej, hjärtligt välkommen in i tråden!
Men då vill vi ju se bilder på klänningar som du gillar och har tänkt prova ju... Hör till inträdesreglerna i denna tråd, haha.

Bilder vill vi se!
Vad har du tänkt för stil på ett ungefär, modell, form, färg....?
Men att prova lite olika stilar var nyttigt. Då vet man vad man passar i, vilka modeller mn bör satsa på osv. Så det är ju en jättebra idé att prova lite i butik.

S2011 skrev 2011-02-12 18:35:05 följande:
tack

så himla skönt med såna lysande råd
överlagt med sambon också - till löning i februari skall jag beställa klänningen.
han lär nog ligga på om det, så om jag vill slippa tjat är det bara beställa, haha
Vad spännande!