• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aylas

Det måste vara underbart att vara hemma med sitt/sina barn. Önskar jag också har möjligheten till det den dagen då det finns små mini Aylas  

Jag finns i gnällbältet

• Darling Daisy

O jag håller till i Småland.

• Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-11 22:26:00 följande:
    Det måste vara underbart att vara hemma med sitt/sina barn. Önskar jag också har möjligheten till det den dagen då det finns små mini Aylas  

Jag finns i gnällbältet
    Oja! Det är värt mycket att kunna vara hemma med barnen. Men det är bra skönt att lämna på dagis ibland, åka hem och göra ingenting.
  • Farmall
    Aylas skrev 2011-02-11 22:26:00 följande:

Jag finns i gnällbältet
    Okej gnällbältet?
    Skumboll skrev 2011-02-11 22:29:09 följande:
    Oja! Det är värt mycket att kunna vara hemma med barnen. Men det är bra skönt att lämna på dagis ibland, åka hem och göra ingenting.
    Ja visst är det härligt, men väldigt jobbigt också emellanåt. Skönt för oss alla att stora tjejen får åka på dagis ibland.
  • sunsey

På 3h händer det mycket på BT ser jag Flört

Får passa på att gratulera de blivande brudar som fyller år de närmaste dagarna och veckorna!

Härligt att vara på Malta 1700-tal. Det är mycket fint där! Hur pass varmt har du det?? Här hemma är det minus för många grader...

Jag är 27, blir 28 efter vårt bröllop, så jag är en kräfta... Det stämmer bra att vi älskar vårt hem och våra närmaste men när det gäller stressen... så är jag riktig stressad just nu.  Måste bestämma klänning och beställa den.. Ni brudar som börjar ett år innan är väldigt smarta.

Håller oxå på att träna inför bröllopet, vill ha en fin form o hållning så klart.. Men när ni har beställt era klänningar hur har ni gjort med måtten, jag menar hade ni era brudskor på er?? Hoppas ni förstår lilla mig.

Ni visar så fina klänningar hela tiden. Tummen upp för dem!!!!
    Skål

• Aylas
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 22:27:28 följande:
    O jag håller till i Småland.
    Småland är en favorit och vårt "vigsellandskap" (kan man säga så?) Jag gillar djupa skogar och stugor med röda knutar...
  • Skumboll
    Farmall skrev 2011-02-11 22:32:10 följande:
    Okej gnällbältet?
    Skumboll skrev 2011-02-11 22:29:09 följande:
    Ja visst är det härligt, men väldigt jobbigt också emellanåt. Skönt för oss alla att stora tjejen får åka på dagis ibland.
    Lite som att pendla mellan himmel och helvete.... Sonen är dessutom funktionshindrad så vår vardag är ytterst inrutad. Har glömt hur det är att vara spontan, haha! Dagis är wunderbart.
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-02-11 22:35:04 följande:
    Lite som att pendla mellan himmel och helvete.... Sonen är dessutom funktionshindrad så vår vardag är ytterst inrutad. Har glömt hur det är att vara spontan, haha! Dagis är wunderbart.
    Okej, då är det visst inte så lyxigt.

Vart går bröllopsresan? Vi funderar fram och tillbaka, kanske blir en sista minuten till vad som finns då....vill ha äventyr iaf. Det är väl det enda vi vet.
  • Skumboll
    Farmall skrev 2011-02-11 22:43:55 följande:
    Okej, då är det visst inte så lyxigt.

Vart går bröllopsresan? Vi funderar fram och tillbaka, kanske blir en sista minuten till vad som finns då....vill ha äventyr iaf. Det är väl det enda vi vet.
    Njae, lyx för mig när jag får göra något själv.

Har ni någon idé alls om vart ni vill åka? Varmt eller kallt? Stränder eller storstad?
    Här blir ingen resa alls, får nöja mig med en hotellnatt. Buhu. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden