Farmall skrev 2011-02-11 20:50:05 följande:
Oj, nu var det tomt här helt plötsligt, lets dance förstår jag. Ser med ett öga....
Ser att ni presenterat er lite. Jag är 29, 30 i augusti. Lejon blandat med er fiskar. Mammaledig med en snart 9 månaders och har även en 3,5åring.
Måste bara berätta. Min dotters klänning och bolero kom idag. Den är såå vacker, helt underbar. Kan inte förstå hur den kunde vara så billig. Den ser så dyr ut ju. Dessutom fick hon med en present. Ett diadem med hellokitty som är hennes favorit, så perfekt.
Nu kommer jag inte kunna slita mig ifrån ebay ju, precis som om jag kunnat det innan. :)
Ok, ett lejon bland hermelinerna, vad spännande!

Och din sambo var jungfru eller hur? (det inlägget låg på en annan sida med har för mig att det var så..)
Ok, here we go... Om vi börjar med att säga att du är ett eldtecken (som även väduren och skytten är). Och att en överväldigande majoritet av artister som står på scen är något av dessa tecken, i synnerhet lejonet. Alla lejon gillar att stå i centrum och ÄÄLSKAR uppmärksamhet i mindre eller större former. Nu är det ju så att i sverige är det sättet att vara inte så "fint", vi med jantelagen osv. Allt ska vara så lagom... Lejonet är inte lagom, har aldrig varit och kommer aldrig vara. Sen kan ett lejon (särskilt kvinnliga sådana som tidigt får lära sig att flickor inte ska kräva uppmärksamhet och vara bäst hela tiden) lära sig att tona ner teaterapan i sig men den lurar alltid bakom hörnet. Lejon, vädurar och skyttar är de som sträcker lite extra på sig i en folksamling för att synas, inte sänker axlarna för att INTE synas. De pratar liiite högre än alla andra och är stolta och rakryggade. Lejon har kort stubin och exploderar ofta och högt. Men det går över lika fort igen och de är inte långsynta. Du är alltid 100% bakom din familj och du är TOTALT lojal mot de dina. Du ger dig inte i några frågor och du är beredd att slåss till sista blodsdroppen för det du tror på. De flesta lejon upplevs som älskvärda, lojala men sanslöst hetsiga. De kan skrämma slag fullständigt på t ex fiskar och kräftor som är konflikträdda, det är inte du.

Inte ett dugg, tvärtom, du gillar att "riva av" ibland och rensa luften.. Nu får du komma ihåg att det är en fisk (med viss självinsikt) som beskriver lejonet, alltså får du läsa om lejonet ur en fisks perspektiv... Och ni är liiite läskiga, tycker vi fiskar. Bara lite...

Samtidigt är ni sociala, charmiga och underhållanden så till den grad att inga tecken kan låta bli att bli fängslade.
Turligen är din jungfru till sambo inte heller konflikträdd men han är inte alls lika hetsig som du. Förmodligen är det du som kokar över och han som väntar ut dig. De flesta jungfrur är diplomatiska till sättet, ekonomiskt lagda (sparar hellre än slösar) och tänker efter innan beslut ska tas. Ett lejon tycker mer om "lyx", vackra saker och skönhet än vad en jungfru gör. En jungfru är praktisk, ut i fingerspetsarna.