• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-12 11:32:14 följande:

@Skumboll; vi kommer troligast inte att bo på hotell på natten. Känns trist att betala 2500 för att sova de få timmarna. Så vi har spanat in en gammal jaktstuga som är ombonad. Några släktingar äger den så kusinerna får bona om den. kan gå hur som helst .

Vad våghalsiga ni är... säger som farmall, skulle aldrig våga låta någon av våra släktingar bona övernattningsstället. Men det låter jättemysigt!

Känns lite slöseri med pengar ja, men det är första natten utan sonen och vi har lyckats få hjälp av en utomstående som tar honom hela helgen så det känns som man får passa på!
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-02-12 13:25:12 följande:
    Vad våghalsiga ni är... säger som farmall, skulle aldrig våga låta någon av våra släktingar bona övernattningsstället. Men det låter jättemysigt!

Känns lite slöseri med pengar ja, men det är första natten utan sonen och vi har lyckats få hjälp av en utomstående som tar honom hela helgen så det känns som man får passa på!
    Ja, då får man verkligen passa på. Vi ska åka bort två nätter om två veckor, det ska bli riktigt skönt, men samtidigt kommer man väl att sakna barna så man blir tokig. Hoppas man kan koppla av och mysa tillsammans. Skulle finnas en spaavdelning också....
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-12 10:43:20 följande:
    Just det, jag ska ju ha dragkedja bak i klänningen och knappar längs med dragkedjan. Nu undrar Bella (milly) hur långt ner jag vill att knapparna ska gå..... euhm?! Någon som har en idé?
    Skulle ta ner till svanken. Mät...
    to die for skrev 2011-02-12 11:24:24 följande:
    Nu har jag slagit till och beställt klänning och underkjol från lightinthebox. Bara att hålla tummarna för att allt fungerar som det ska.
    Vad blev det då? Bild? Är lite hackigt aktiv nu när jag är på Malta, du kanske har skrivit det redan...
    Skumboll skrev 2011-02-12 13:19:54 följande:
    Oooooops, nu har jag skickat ytterligare en prisförfrågan till Milly....
    Hihi, vilka bilder skickade du då?
    Farmall skrev 2011-02-12 12:21:22 följande:
    Ja så kul. Vi röstar så gärna så...
    Ja, let's vote! Vad kul!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 21:10:26 följande:
    Här är det verkligen full fart så fort man har en datorfri dag!

Det är väldigt fina klänningar till "dagen efter" ni har hittat. Gillade din enaxlade chiffongaktiga, 1700tal! Självklart att du gillar den för övrigt, den är ju enaxlad!

Om jag lyckas gå ner så mycket i vikt som jag tänker, så har jag en känsla av att jag kommer att frossa i vackra kläder till sommaren/vigseln! Lite tråkigt bara att det är sån leveranstid från de flesta Kina-företagen, svårt att beställa nu när jag inte har en aning om vilken storlek jag kommer att ha när klänningen/arna ska bäras. (fast om man ska se det krasst ekonomiskt så är det nog toppen att jag inte vet vilken storlek jag ska ha, för annars skulle jag säkert redan ha beställt några klänningar!)

Lite om mig: jag är 34 (i övermorgon!), bor på gård på landet med sambon, vår dotter (född dec 08), hundar, katter och hästar. Är vattuman, min sambo är fisk. (vill otroligt gärna ha en analys av hur jag är, 1700-tal!) Jobbar som lärare, älskar djur, glad och positiv.

Ja, visst var den snygg den modellen. Och enaxlad som sagt...

Hur mkt har du tänkt att gå ner i vikt då?

Vattuman - hehe, mitt ex var vattuman så lite inside info har jag allt. Vattumannens motto är "jag vet" och det är precis vad du gör... Om allt... Till vissas förtret ibland. Du har åsikter om allt (sk dock inte blandas ihop med negativa åsikter), älskar att debattera, ventilera, fundera, diskutera och komma fram till saker. Du är dock godhjärtad och är förmodligen en stark förespråkare av jämlikhet. Av din och din fisksambo är det du som står för handlingsförmågan, värderingarna och avgör "hur det ska vara".

Du kan ibland uppfatta din sambo som lite "flummig", disträ och stundom nästan irriterande oförmögen på att ta initiativ. Mellan vattuman och fisk brukar man säga att vattumannen är "läraren" och fisken är "eleven" och bara om båda parter accepterar dessa roller fungerar förhållandet riktigt bra. Den svåra uppgiften är för vattumannen att öppna sig för fiskens djup och ibland bara låta saker och ämnen vara som fisken vill, dvs outforskade och obestämda och för fisken att låta vattumannen ha "rätt" ibland och gå på djupet i diskussioner som fisken egentligen aldrig vill ta. Vattumannen är rak på sak och fisken slingrar sig... 
    Farmall skrev 2011-02-11 21:16:45 följande:
    Kanske är tur ändå då att du inte kan beställa någon klänning ännu...
    Haha, det trodde du ja! Har just beställt min champagne-färgade spets och pärlbroderade lååånga mantillaslöja (nr 2) härifrån Malta!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-12 16:05:18 följande:
    Hihi, vilka bilder skickade du då?

Denna, fast med snörning i ryggen och eventuellt tunna axelband. 

• TheD

Åhhh, ska det vara så långt till slutet på denna månad och början på mars!!!! Jag vill ha min klänniing nuuuuu!!!

Själv sitter jag och se på "Brudens Far" :)

• Sassabrassa
    1700tal skrev 2011-02-12 16:22:12 följande:
    Ja, visst var den snygg den modellen. Och enaxlad som sagt...

Hur mkt har du tänkt att gå ner i vikt då?

Vattuman - hehe, mitt ex var vattuman så lite inside info har jag allt. Vattumannens motto är "jag vet" och det är precis vad du gör... Om allt... Till vissas förtret ibland. Du har åsikter om allt (sk dock inte blandas ihop med negativa åsikter), älskar att debattera, ventilera, fundera, diskutera och komma fram till saker. Du är dock godhjärtad och är förmodligen en stark förespråkare av jämlikhet. Av din och din fisksambo är det du som står för handlingsförmågan, värderingarna och avgör "hur det ska vara".

Du kan ibland uppfatta din sambo som lite "flummig", disträ och stundom nästan irriterande oförmögen på att ta initiativ. Mellan vattuman och fisk brukar man säga att vattumannen är "läraren" och fisken är "eleven" och bara om båda parter accepterar dessa roller fungerar förhållandet riktigt bra. Den svåra uppgiften är för vattumannen att öppna sig för fiskens djup och ibland bara låta saker och ämnen vara som fisken vill, dvs outforskade och obestämda och för fisken att låta vattumannen ha "rätt" ibland och gå på djupet i diskussioner som fisken egentligen aldrig vill ta. Vattumannen är rak på sak och fisken slingrar sig... 
    Farmall skrev 2011-02-11 21:16:45 följande:
    Kanske är tur ändå då att du inte kan beställa någon klänning ännu...
    Haha, det trodde du ja! Har just beställt min champagne-färgade spets och pärlbroderade lååånga mantillaslöja (nr 2) härifrån Malta!
    Intressant med astrologi. Jag är fisk och min sambo är också fisk.. Vad kan du säga om den kombinationen 1700-tal?
  • Sassabrassa
    TheD skrev 2011-02-12 16:30:13 följande:
    Åhhh, ska det vara så långt till slutet på denna månad och början på mars!!!! Jag vill ha min klänniing nuuuuu!!!

Själv sitter jag och se på "Brudens Far" :)
    Vill också ha min klänning...NU!!!!
  • to die for
    1700tal skrev 2011-02-12 16:05:18 följande:
    Vad blev det då? Bild? Är lite hackigt aktiv nu när jag är på Malta, du kanske har skrivit det redan...
    Det blev den här: http://www.lightinthebox.com/_p163827.html Glad
    Ska hålla er uppdaterade om hur det går.
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-02-11 20:50:05 följande:
    Oj, nu var det tomt här helt plötsligt, lets dance förstår jag. Ser med ett öga....

Ser att ni presenterat er lite. Jag är 29, 30 i augusti. Lejon blandat med er fiskar. Mammaledig med en snart 9 månaders och har även en 3,5åring.

Måste bara berätta. Min dotters klänning och bolero kom idag. Den är såå vacker, helt underbar. Kan inte förstå hur den kunde vara så billig. Den ser så dyr ut ju. Dessutom fick hon med en present. Ett diadem med hellokitty som är hennes favorit, så perfekt.
    Nu kommer jag inte kunna slita mig ifrån ebay ju, precis som om jag kunnat det innan.  :)
    Ok, ett lejon bland hermelinerna, vad spännande! Och din sambo var jungfru eller hur? (det inlägget låg på en annan sida med har för mig att det var så..)

Ok, here we go... Om vi börjar med att säga att du är ett eldtecken (som även väduren och skytten är). Och att en överväldigande majoritet av artister som står på scen är något av dessa tecken, i synnerhet lejonet. Alla lejon gillar att stå i centrum och ÄÄLSKAR uppmärksamhet i mindre eller större former. Nu är det ju så att  i sverige är det sättet att vara inte så "fint", vi med jantelagen osv. Allt ska vara så lagom... Lejonet är inte lagom, har aldrig varit och kommer aldrig vara. Sen kan ett lejon (särskilt kvinnliga sådana som tidigt får lära sig att flickor inte ska kräva uppmärksamhet och vara bäst hela tiden) lära sig att tona ner teaterapan i sig men den lurar alltid bakom hörnet. Lejon, vädurar och skyttar är de som sträcker lite extra på sig i en folksamling för att synas, inte sänker axlarna för att INTE synas. De pratar liiite högre än alla andra och är stolta och rakryggade. Lejon har kort stubin och exploderar ofta och högt. Men det går över lika fort igen och de är inte långsynta. Du är alltid 100% bakom din familj och du är TOTALT lojal mot de dina. Du ger dig inte i några frågor och du är beredd att slåss till sista blodsdroppen för det du tror på. De flesta lejon upplevs som älskvärda, lojala men sanslöst hetsiga. De kan skrämma slag fullständigt på t ex fiskar och kräftor som är konflikträdda, det är inte du. Inte ett dugg, tvärtom, du gillar att "riva av" ibland och rensa luften.. Nu får du komma ihåg att det är en fisk (med viss självinsikt) som beskriver lejonet, alltså får du läsa om lejonet ur en fisks perspektiv... Och ni är liiite läskiga, tycker vi fiskar. Bara lite... Samtidigt är ni sociala, charmiga och underhållanden så till den grad att inga tecken kan låta bli att bli fängslade.

Turligen är din jungfru till sambo inte heller konflikträdd men han är inte alls lika hetsig som du. Förmodligen är det du som kokar över och han som väntar ut dig. De flesta jungfrur är diplomatiska till sättet, ekonomiskt lagda (sparar hellre än slösar) och tänker efter innan beslut ska tas. Ett lejon tycker mer om "lyx", vackra saker och skönhet än vad en jungfru gör. En jungfru är praktisk, ut i fingerspetsarna.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden