• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Skönt att ha barna isäng, jag sitter här helt själv och det är så skönt för en gång skull att bara få sitta och slappa för mig själv...

Här är klänningen. Nej det är såå lätt att beställa därifrån. Ordna bara paypal och sen är det hur enkelt som hellst. Paypal är gratis dessutom. Jag trodde aldrig jag skulle klara det, men jag har tänkt mer och mer på det och nu har jag köpt tiara, slöja, strumpeband(heter det så,nee va), näbbklänningen och även diadem till brudnäbben. Väntar nu på slöjan och bandet att ha runt benet (vad det nu heter).

• Darling Daisy

Här är det verkligen full fart så fort man har en datorfri dag!

Det är väldigt fina klänningar till "dagen efter" ni har hittat. Gillade din enaxlade chiffongaktiga, 1700tal! Självklart att du gillar den för övrigt, den är ju enaxlad!

Om jag lyckas gå ner så mycket i vikt som jag tänker, så har jag en känsla av att jag kommer att frossa i vackra kläder till sommaren/vigseln! Lite tråkigt bara att det är sån leveranstid från de flesta Kina-företagen, svårt att beställa nu när jag inte har en aning om vilken storlek jag kommer att ha när klänningen/arna ska bäras. (fast om man ska se det krasst ekonomiskt så är det nog toppen att jag inte vet vilken storlek jag ska ha, för annars skulle jag säkert redan ha beställt några klänningar!)

Lite om mig: jag är 34 (i övermorgon!), bor på gård på landet med sambon, vår dotter (född dec 08), hundar, katter och hästar. Är vattuman, min sambo är fisk. (vill otroligt gärna ha en analys av hur jag är, 1700-tal!) Jobbar som lärare, älskar djur, glad och positiv.

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-11 21:05:11 följande:
    Skönt att ha barna isäng, jag sitter här helt själv och det är så skönt för en gång skull att bara få sitta och slappa för mig själv...

Här är klänningen. Nej det är såå lätt att beställa därifrån. Ordna bara paypal och sen är det hur enkelt som hellst. Paypal är gratis dessutom. Jag trodde aldrig jag skulle klara det, men jag har tänkt mer och mer på det och nu har jag köpt tiara, slöja, strumpeband(heter det så,nee va), näbbklänningen och även diadem till brudnäbben. Väntar nu på slöjan och bandet att ha runt benet (vad det nu heter).

Väldigt fin! Fin färg är det den ni ska ha ? Åhh hon kommer bli så fin! Jag har ngn vision om att våran son ska gå fram.. han e bara 1 då :)

Hmm ja fr jag satt o tittade på massa saker där förut men vågade inte, kommer fråga dig när det e dags :)
    Och vet inte heller vad det heter, men fattar vad du menar vilket är det viktigaste :)
    När är det dags ?
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 21:10:26 följande:

Det är väldigt fina klänningar till "dagen efter" ni har hittat. Gillade din enaxlade chiffongaktiga, 1700tal! Självklart att du gillar den för övrigt, den är ju enaxlad!

Om jag lyckas gå ner så mycket i vikt som jag tänker, så har jag en känsla av att jag kommer att frossa i vackra kläder till sommaren/vigseln! Lite tråkigt bara att det är sån leveranstid från de flesta Kina-företagen, svårt att beställa nu när jag inte har en aning om vilken storlek jag kommer att ha när klänningen/arna ska bäras. (fast om man ska se det krasst ekonomiskt så är det nog toppen att jag inte vet vilken storlek jag ska ha, för annars skulle jag säkert redan ha beställt några klänningar!)

Lite om mig: jag är 34 (i övermorgon!), bor på gård på landet med sambon, vår dotter (född dec 08), hundar, katter och hästar. Är vattuman, min sambo är fisk. (vill otroligt gärna ha en analys av hur jag är, 1700-tal!) Jobbar som lärare, älskar djur, glad och positiv.

Ha, jag bor också på landet och sambo har jag ju också så klart fast jag glömde honom.... ops! Min sambo blir 30 en vecka efter mig och är jungfru, ifall du känner att du har tid att analysera mera 1700-tal. Om du kan slita dig från den underbara omgivningen imorgon vill säga...

Kanske är tur ändå då att du inte kan beställa någon klänning ännu...
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 21:10:26 följande:

Grattis i förskott:) Om det skulle vara så att jag inte tittar in på söndag (troligt)
    Nej det e svårt med vikten jag beställer ändå.. Är inte känd för att göra de smartaste köpen men det är så roligt att handla sen tänker jag sy in ...
    Oj vad mkt djur ni har ser jag nu, hade häst när jag var yngre men nu e det bara en katt :)
  • Sommarbrud

Nu sitter jag och tittar på hemnet har tagit en paus från klänningarna.. Fast jag letar fortfarande efter en att ha dagen efter så om ni hittar lägg ut bilder :)

Men hemnet är fantastiskt! Nu har jag hittat ett hus i mora och ett i idre som jag vill ha.. Men det kanske blir svårt med jobb.. bor i sthlm... hmmm

• Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 21:11:13 följande:
    Väldigt fin! Fin färg är det den ni ska ha ? Åhh hon kommer bli så fin! Jag har ngn vision om att våran son ska gå fram.. han e bara 1 då :)

Hmm ja fr jag satt o tittade på massa saker där förut men vågade inte, kommer fråga dig när det e dags :)
    Och vet inte heller vad det heter, men fattar vad du menar vilket är det viktigaste :)
    När är det dags ?
    Ja det är precis den som vi nu köpt och fått hem. Vår son kommer vara 1år och nästan 1mån och jag hoppas han kan gå med henne fram, får väl se hur det går... Bra att du förstod vad jag menade iaf.
    Vi gifter oss 11 Juni. :)
    Självklart får du fråga mig, men jag garanterar inte att jag kan alla svaren....
  • Darling Daisy

Näbbklänningen är jättefin, Farmall! 
    Behöver också  hitta något till vår dotter, men vill ha en klänning som är ganska kort (typ knälängd). De flesta jag sett är långa. Får nog hitta en bild och -häpp- beställa från Kina!

Jag har inte heller vågat köpa nåt från Ebay. Tycker att det finns väldigt mycket fint, även brudklänningar...
    Hur många var det nu man behövde, två? Tre?

• Ocean Bride

Sommarbrud och 1700-tal! Super fina klänningar!!
    Jag älskar ju 50 & 60 talare, även om de inte alltid är super smickrande så är de ju ara såå grymma!!

Idag kom mina tyg prover från kina Skrattande Blir ivory el light champange, har inte kollat ordentligt i bra ljus än, men det blir inte vit! BEställde den mest för att kunna jämföra med de andra...

Gissa vad, idag är det 1 år kvar till vi gifter oss!! GALET!
    Hmm, kul att höra lite om er andra och få veta vilka ni är Skrattande
    Jag är 26 år, våg och jobbar som sjuksköterska.. Spännande detta med 1700-tals utlägg "om oss" Skrattande heheheh
    Jag och mannen bor med vår knäppa katt, letar större boende och planerar då självklart bröllop Hjärta

• Sommarbrud

Farmall: du kan mer än mig :)
    Ja det skulle vara skoj om Wilton kan gå fram annars får den ena tärnan bära honom men han hatar att vara still så det blir spännande kanske får vara ute och leka :) Vad ska er son ha på sig ?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden