• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 18:01:51 följande:
    Hah det är inte att vara snåljåp, det kallas att vara smart!

Ja jag låter det vara de är nöjda och då är jag nöjd vi ska ju även köpa vår bestmans kläder så då blir det ju lika.

Några frslag på vad vi kan get ill toastmadame?
    Haha, det har du rätt i! 

Funderar också på vad man ska ge toastmadame.... 
  • Sommarbrud
    1 - ATLANTA BANDEAU Så här ser klänningen ut sen i ryggen är den jätte fin, det roliga är att jag inte ens är ett stort fan av blått :)
  • 1700tal

Ok, nu till det här med "going away-dress". Alltså till efter bröllopet, dvs brunchen. Gillar dessa men är alldeles, alldeles upp över öronen i den första:

Eccles DressGladys Dress

Fusion Siren DressJulia Dress

• Sommarbrud

Ja det är rätt smart att inte ha tärnor vet faktiskt inte varfr jag har de men men det e roligt att ngn har koll på mig :)

Hmmm vi åker till NY direkt efter, skulle man kunna köpa en present där ? Fr hon gör massor, fixar med askar med tryfflar till alla rummen, ser till så att min son kommer ut till kyrkan tar emot alla så hon gör mest kan man säga o vet att hon gillar att få saker .. :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 18:06:06 följande:
    Vad lustigt bilden visade sig, bara jag som ser det? Nere i hörnet?
  • Sommarbrud

Men all min text ser ju galen ut :(

Gillade oxå den frsta väldigt mkt!

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 18:11:51 följande:
    Ja det är rätt smart att inte ha tärnor vet faktiskt inte varfr jag har de men men det e roligt att ngn har koll på mig :)

Hmmm vi åker till NY direkt efter, skulle man kunna köpa en present där ? Fr hon gör massor, fixar med askar med tryfflar till alla rummen, ser till så att min son kommer ut till kyrkan tar emot alla så hon gör mest kan man säga o vet att hon gillar att få saker .. :)
    Ja, men det är väl en superidé att köpa henne nåt riktigt lyxigt och fint i NY!

Hade jag haft nån tjejbästis eller närstående systrar så hade jag säkert det. Men min absoluta "bästis" är en kille och även om han nu är kompis till oss båda så tror jag de 90-åriga farföräldrarna skulle trilla av kyrkbänken om jag hade en andra stilig man i kostym vid ANDRA sidan av mig. Skulle skapa total förvirring!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 18:14:09 följande:
    Men all min text ser ju galen ut :(

Gillade oxå den frsta väldigt mkt!
    Men GUD, vad hände! Har BT ändrat hela forumupplägget på en sekund?? Ser ni att från och med nu har citatinlägg (alltså när man svarar, som jag nu) hamnat längre till höger än ursprungsinlägget? Och hela den lila bakgrunden försvann! Är det BT som har åtgärdat klagomålet från folk ang bakgrundsfärgerna månn tro?Obestämd
  • Sommarbrud

1700tal: Ja det skulle nog bli lite galet i bänkarna :)
    Det är min syster och en gammal vän som ska vara tärnor, hoppas även att våran son ska kunna gå tills dess och hans kusin så de får vara med :)

Present i NY blir det!

• Sommarbrud

1700tal: Vart hittade du den frsta klänningen ?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden