• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Ok, gillar dessa oxå, fast i en helt annan färg förstås. Gillar 50-talsstuket på den första och väldigt smickrande för figuren. Och tänk er tvåan i millys underbara brudspets! Tänk att göra tvåan i pastellrosa tyg och champangefärgade spetsar...

Kelly DressSandy Shift Dress

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-11 19:15:17 följande:
    Ok, gillar dessa oxå, fast i en helt annan färg förstås. Gillar 50-talsstuket på den första och väldigt smickrande för figuren. Och tänk er tvåan i millys underbara brudspets! Tänk att göra tvåan i pastellrosa tyg och champangefärgade spetsar...
    Den första gillade jag massor fr den skulle sitta bra :) Den andra var fin men inte på mig jag skulle se ut som en limpa! Vilket inte är en dröm jag har
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 19:12:34 följande:
    ja det här e ju lite pinsamt men han e född 23 maj vad e man då?  *skäms*
    Hehe, inte så lätt att veta. Tvilling.. Ujuj, så är han ganska ombytlig va? Velig och har många sidor? Han kan lämna dig lite förvirrad ibland va? Men otroligt social och rolig. Full fart, många bollar i luften och mkt energi?
  • Sommarbrud

Velig är han herregud kan inte ta ett beslut! jag gillar ju när saker hände NU!

Min son e född 6 Juli vad e han ?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 19:16:27 följande:
    Den första gillade jag massor fr den skulle sitta bra :) Den andra var fin men inte på mig jag skulle se ut som en limpa! Vilket inte är en dröm jag har
    Vet du det var exakt vad jag tänkte oxå, den första skulle sitta som en smäck på mig. Har verkligen kropp för en sån modell. Nätt byst och smal midja som man framhäver och lite extra kilon kring höfterna som bara försvinner i en sån.

Tvåans modell är lite för mkt 60-tal och 60-talet var inte snällt mot figurer som min. Dår skulle man ju vara alldeles rak (a la 20-tal) och det säger ju sig självt i mitt fall... Obestämd Men spetsarna skulle bli så fina...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-11 19:21:30 följande:
    Vet du det var exakt vad jag tänkte oxå, den första skulle sitta som en smäck på mig. Har verkligen kropp för en sån modell. Nätt byst och smal midja som man framhäver och lite extra kilon kring höfterna som bara försvinner i en sån.

Tvåans modell är lite för mkt 60-tal och 60-talet var inte snällt mot figurer som min. Dår skulle man ju vara alldeles rak (a la 20-tal) och det säger ju sig självt i mitt fall... Obestämd Men spetsarna skulle bli så fina...
    Som ett smäck kanske jag inte ska använda :( Men tror nog att jag skulle komma undan med den :)

Ja många klänningar skulle vara fina men inte på mig .(
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 19:19:41 följande:

Velig är han herregud kan inte ta ett beslut! jag gillar ju när saker hände NU!

Min son e född 6 Juli vad e han ?

Åh, men då är han en liten kräfta... Som min blivande. Underbara varelser... Då kan du vara lugn, där är ingen stress, ingen onödig gråt, inga egoistiska vansinnesutbrott. Han kommer alltid sätta familjen före ALLT och alltid vara sansad, ambitiös och lite äregirig! Han kommer vara generös och öppen mot er som står honom nära och snål och reserverad mot de han inte känner. Ordet reserverad, det är framför allt det som styr er lilla pojks liv. Så till den grad att du ibland (eftersom du är fisk och därmed är intitiv av naturen, du behöver inte använda ord för att kommunicera, glöm inte det) kommer bli frustrerad. Men så länge han bor hemma är han mammas pojke ut i fingerspetsarna och han kommer älska allt du gör. Men den dag han flyttar hemifrån (vilket brukar vara mkt sent för kräftor) då håller han ändå fast vid er...

Finns massor jag skulle kunna skriva om kräftorna men nu ska mina föräldrar ha datorn (och det var SÅÅÅ bråttom) för att se på nyheterna...

Hörs imorgon!!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-11 19:29:45 följande:
    Åh, men då är han en liten kräfta... Som min blivande. Underbara varelser... Då kan du vara lugn, där är ingen stress, ingen onödig gråt, inga egoistiska vansinnesutbrott. Han kommer alltid sätta familjen före ALLT och alltid vara sansad, ambitiös och lite äregirig! Han kommer vara generös och öppen mot er som står honom nära och snål och reserverad mot de han inte känner. Ordet reserverad, det är framför allt det som styr er lilla pojks liv. Så till den grad att du ibland (eftersom du är fisk och därmed är intitiv av naturen, du behöver inte använda ord för att kommunicera, glöm inte det) kommer bli frustrerad. Men så länge han bor hemma är han mammas pojke ut i fingerspetsarna och han kommer älska allt du gör. Men den dag han flyttar hemifrån (vilket brukar vara mkt sent för kräftor) då håller han ändå fast vid er...

Finns massor jag skulle kunna skriva om kräftorna men nu ska mina föräldrar ha datorn (och det var SÅÅÅ bråttom) för att se på nyheterna...

Hörs imorgon!!
    Vad intressant det här var tack!

ja jag såg nyss nyheterna spännande idag!...

Hörs säkert imorgon!
  • Farmall

Oj, nu var det tomt här helt plötsligt, lets dance förstår jag. Ser med ett öga....

Ser att ni presenterat er lite. Jag är 29, 30 i augusti. Lejon blandat med er fiskar. Mammaledig med en snart 9 månaders och har även en 3,5åring.

Måste bara berätta. Min dotters klänning och bolero kom idag. Den är såå vacker, helt underbar. Kan inte förstå hur den kunde vara så billig. Den ser så dyr ut ju. Dessutom fick hon med en present. Ett diadem med hellokitty som är hennes favorit, så perfekt.
    Nu kommer jag inte kunna slita mig ifrån ebay ju, precis som om jag kunnat det innan.  :)

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-11 20:50:05 följande:
    Oj, nu var det tomt här helt plötsligt, lets dance förstår jag. Ser med ett öga....

Ser att ni presenterat er lite. Jag är 29, 30 i augusti. Lejon blandat med er fiskar. Mammaledig med en snart 9 månaders och har även en 3,5åring.

Måste bara berätta. Min dotters klänning och bolero kom idag. Den är såå vacker, helt underbar. Kan inte förstå hur den kunde vara så billig. Den ser så dyr ut ju. Dessutom fick hon med en present. Ett diadem med hellokitty som är hennes favorit, så perfekt.
    Nu kommer jag inte kunna slita mig ifrån ebay ju, precis som om jag kunnat det innan.  :)
    Hej
    Nu sover sonen :)
    Är det svårt att beställa från ebay? Finns massor men har aldrig vågat..

Kul att allt var bra har du ngn bild ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden