• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

Oj, det blir till att mäta ordentligt förstår jag! 
    Och de små kan ju också ändra storlek ganska fort... Tror att hon praktiskt taget hoppade över stl 92!

• Farmall

Men vad har hänt, tycker ni också att forumet beter sig konstigt?
    Ibland måste jag vänta flera minuter innan jag kan börja skriva
    och nu kapades mitt inlägg....
    Hittade iaf företaget på tradera, bara ett tips.

• Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 21:47:53 följande:
    Oj, det blir till att mäta ordentligt förstår jag! 
    Och de små kan ju också ändra storlek ganska fort... Tror att hon praktiskt taget hoppade över stl 92!
    ja det kan va så. Jag som tog till lite extra ifall hon växer lite innan bröllopet. Hoppas nu hon inte växer så mycket i vår här.... visst.
  • Skumboll

Allvarligt, ni är ju sanslösa! Här har man haft gäster några timmar och fyra jäkla sidor att plöja igenom....

En liten minipresentation; Jag är 25 år, bor med sambo och sonen på 3,5 i ett radhus. Jag är "lyxhustru" (haha, fast det är inte så mycket lyx) och ägnar mina dagar till att baka, dricka latte och sitta alldeles för mycket på BT. 

1700tal: Säg mig, hur är jag som är stenbock? Okej, jag vet ju hur jag är men rent generellt.... vore kul att se om det stämmer!  

• Farmall

Ja den här tråden är som en film som står på hela dagarna... svårt att hänga med i allt.
    Lyxigt hörrudu! Fast jag ska ju inte säga så mycket just nu, som är mammaledig....

• Aylas

Här går det undan Började plöja dagens inlägg, men hann inte innan m2b kom hem, nu när han sover på soffan tänkte jag göra ett nytt försök...

@Skumboll; de svarde direkt så nu är klänningen beställd. Ska ta måtten i morgon - dumt att göra det med magen full av potatisgratäng...

@1700-tal; älskade klänningen med en axel! var hittade du den??

@ Farmall; jag tycker BT har varit lite trött i ett par dagar snart  dumt när det är mycket spännande att läsa... 

En kort presentation; 27 och fisk (kände att det skulle med) blir examinerad som hälsopedagog/folkhälsovetare om ett par månader.

• Skumboll
    Farmall skrev 2011-02-11 22:02:48 följande:
    Ja den här tråden är som en film som står på hela dagarna... svårt att hänga med i allt.
    Lyxigt hörrudu! Fast jag ska ju inte säga så mycket just nu, som är mammaledig....
    Verkligen, man kan ju inte vara borta en timme ens...

Lyxigt vette tusan, hemmamamma kanske är en bättre benämning. Fungerar inte att jobba som det är nu tyvärr. 
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-02-11 22:10:04 följande:
    @Skumboll; de svarde direkt så nu är klänningen beställd. Ska ta måtten i morgon - dumt att göra det med magen full av potatisgratäng...
    Åh så bra!
    Nä, vore ju dumt att göra klänningen i magen-full-med-potatisgrantäng-size.
  • Farmall
    Aylas skrev 2011-02-11 22:10:04 följande:
    Här går det undan Började plöja dagens inlägg, men hann inte innan m2b kom hem, nu när han sover på soffan tänkte jag göra ett nytt försök...

@1700-tal; älskade klänningen med en axel! var hittade du den??

@ Farmall; jag tycker BT har varit lite trött i ett par dagar snart  dumt när det är mycket spännande att läsa... 

En kort presentation; 27 och fisk (kände att det skulle med) blir examinerad som hälsopedagog/folkhälsovetare om ett par månader.
    Så bra. Då är det inte min dator det är fel på då. Kul att du beställt klänningen nu. Håller med om att det kan vara lite tokigt att mäta när man är proppmätt, men samtidigt så lär man ju inte vara hungrig när bröllopsdagen går mot sitt slut.

Så tomt det kommer bli när vi väl har gift oss. Inget mer bröllopssnack, eller? Jag undrar jag. Man kanske är här då med och ger tips till de som ska gifta sig.
    Det är så skönt att få prata av sig här, alla i min närhet börjar tröttna på mitt bröllopsplanerande...
  • Farmall

Vart bor ni allihop? Kanske inte vill berätta? Ungefär kanske. Jag kan väl börja, skaraborg.
    Kul att se om vi bor långt ifrån varann.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden