• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-12 10:34:47 följande:
    Men då bor vi ju nära :)

Ja jag hoppas det är korta men alla har sagt att jag e galen som inte satt honom i kö, men men det brukar lösa sig :)

Ja jag har ju några klänningar att välja mellan har så många favoriter...
    Jag tror att täby har en bra "prognoslista" där man kan se om det finns lediga platser eller när det blir lediga platser. 
    Tja, har man inte så stora krav på att barnet måste börja en viss dag så brukar ju det lösa sig. Oavsett vad så måste de väl erbjuda en plats inom fyra månader. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-12 10:39:12 följande:
    Jag tror att täby har en bra "prognoslista" där man kan se om det finns lediga platser eller när det blir lediga platser. 
    Tja, har man inte så stora krav på att barnet måste börja en viss dag så brukar ju det lösa sig. Oavsett vad så måste de väl erbjuda en plats inom fyra månader. 
    Oj vad du kan :) Ja men dåså då ska jag pyssla lite med det i helgen eller nästa vecka.... Nej jag har sagt till mitt jobb att jag kommer vara hemma ett tag så jag är flexibel med dagistider och försker spara dagar så jag kan vara hemma. Lever fattigt :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-12 10:40:51 följande:
    Oj vad du kan :) Ja men dåså då ska jag pyssla lite med det i helgen eller nästa vecka.... Nej jag har sagt till mitt jobb att jag kommer vara hemma ett tag så jag är flexibel med dagistider och försker spara dagar så jag kan vara hemma. Lever fattigt :)
    Jag kan det mesta om dagis och skollagar osv. Allt onödigt vetande...

Tror det är värdefullt för både barn och föräldrar om man kan vara hemma ett tag. 
  • Skumboll

Just det, jag ska ju ha dragkedja bak i klänningen och knappar längs med dragkedjan. Nu undrar Bella (milly) hur långt ner jag vill att knapparna ska gå..... euhm?! Någon som har en idé?

• Sommarbrud

Skumboll: Oj svårt.. Kolla runt på lite bilder så du får lite ideer

• to die for

Nu har jag slagit till och beställt klänning och underkjol från lightinthebox. Bara att hålla tummarna för att allt fungerar som det ska.

• Aylas

@Farmall, gällbältet är det samma som Örebro i detta fall. Men jag har ursprunget i Småland

@Skumboll; vi kommer troligast inte att bo på hotell på natten. Känns trist att betala 2500 för att sova de få timmarna. Så vi har spanat in en gammal jaktstuga som är ombonad. Några släktingar äger den så kusinerna får bona om den. kan gå hur som helst .

• Farmall
    Aylas skrev 2011-02-12 11:32:14 följande:

@Farmall, gällbältet är det samma som Örebro i detta fall. Men jag har ursprunget i Småland

@Skumboll; vi kommer troligast inte att bo på hotell på natten. Känns trist att betala 2500 för att sova de få timmarna. Så vi har spanat in en gammal jaktstuga som är ombonad. Några släktingar äger den så kusinerna får bona om den. kan gå hur som helst .

Aha, örebro är inte så långt från mig..

Skulle ALDRIG låta någon annan bona om övernattningsstället på bröllopsdagen, men ni kanske är snälla av er i er släkt? Jag vet iaf att jag inte ska låna ut någon nyckel nu innan bröllopet för då får vi sova på socker el liknande....

Nu funkar det inte att skriva här, ser inte vart jag är. Blir tokig på sånt här krångel. Kommer nog se lite knepigt ut det här inlägget...

Då måste du hålla oss uppdaterade, jag funderade också på lightinthebox innan jag beställde min från milly. Jag har lite av överdelen från lightinthebox.
    to die for skrev 2011-02-12 11:24:24 följande:
    Nu har jag slagit till och beställt klänning och underkjol från lightinthebox. Bara att hålla tummarna för att allt fungerar som det ska.
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-12 10:21:04 följande:
    Jo men jag tror köerna e ganska långa, min kompis har satt sin dotter i kö o hon e 4 veckor.. Men han ska inte brja förräns han e 2 så lite är det ju kvar :)

Vem bodde jag nära ?

Jag frsker välja ut tre favorit klänningar så ska ni få rsta vilken jag ska köpa :)
    Ja så kul. Vi röstar så gärna så...
  • Skumboll

Oooooops, nu har jag skickat ytterligare en prisförfrågan till Milly....

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden