• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-12 22:41:34 följande:
    En klockren beskrivning av både mig o sambon!! Så häftigt att läsa om sig själv när det är en främling som skriver

Jag drar nog storlek 46 nu och vill självklart gå ner så mycket som möjligt! Har uteslutit kolhydrater en dryg månad nu och gått ner sex kilo. Om jag har tur och vikt nedgången fortsätter så kommer jag nog att komma i en storlek 40 när det är dags. Fast det är ju omöjligt att sia om, så frågan är ju hur jag gör med beställningen av klänning?

Jag har ju inte visat vad jag gillar för klänningar. Men eftersom sidan verkar lite mysko just nu (ser två omgångar tråd efter varandra liksom...), så kan jag nog inte ladda upp några bilder. Får återkomma senare.

Kul att det stämde!

Bra jobbat med de 6 kilona, inte dåligt på en månad! Nästan för bra för att vara sant faktiskt! Det är ju 1,5 kg i veckan...

Jag skulle nog vänta så länge det går med att beställa och från en tillverkare som har rush order för några 100-lappar extra. Skillnad med mig som gick upp massor fort under en kort tid och ska gå ner samma kilon igen. Jag vet ju liksom lättare var jag kommer hamna i både mått, vikt och storlek. Men du ska ta snörning va?
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 22:26:23 följande:
    Skumboll skrev 2011-02-12 21:43:57 följande:
    Lovvydovvy: Spetsklänningen var ju superfin på dig! Men jag tyckte även att chiffongvarianten var väldigt fin... 
    Tackar, har grav beslutsångest ang vilket håll jag ska gå åt, enkel eller maffig.
    Maffig, maffig, maffig!
  • 1700tal
    Luxuz skrev 2011-02-12 22:33:52 följande:
    Hej!
    Jag tänkte höra vilket material ska ni få på era klänning, ni som har beställt?
    Jag skickade ett mail till Bella (hos milly) och fick tillbaka en quotation. Där står det att tygerna som de ska sy upp klänningen är: Elastic satin, interlining, lining, beads and boning. Det jag undrar över är hur är elastic satin? Det känns som att man vill att en bröllopsklänning inte ska vara så elastisk, eller?

Sen så står det längs ner i mailet att click to order now. Är det då jag skriver in mått och färg? Klänning jag skickade in har släp, men det vill jag inte ha, möjligen bara litet. Ska jag maila och säga det nu? Och om jag behöver underkjol?
    Hoppas någon kan svara på mina frågor!
    Vi har pratat om detta med elastisk satin förut, Skumboll har oxå det i den hon beställt. Obestämd Tror inte nån har nåt bra svar på just den biten (hade iaf inte nån då) mer än att vi tyckte samma som du..

Du får ett formulär att fylla i efter att du betalt. Du skriver alltså inte i måtten när du beställer utan efteråt. Bella skickar mätinstruktionerna till dig. Och ja, säg det redan nu att du inte vill ha släp. Fråga även hur mkt lägre priset blir, utgå från att priset sjunker även om det kanske inte gör det.
    Skumboll skrev 2011-02-12 22:42:20 följande:
    Nu blir jag lite orolig vad gäller längdmåttet när jag läser det 1700tal skrivit....

Jag har bestämt för mig att man skulle skriva in sin längd utan klackar men hollow-hem måttet skulle vara med klackhöjd. 
    Snälla, säg att det är rätt annars får jag panik! Obestämd

Luxuz: Bra fråga, min klänning jag beställt är en chiffongvariant. Under det använder de elastic satin, jag frågade milly varför de använder det istället för vanlig satin och fick detta svar;
    "Because elastic satin is lighter than duchess satin and your original dress is very flowing,so we select this fabric."
    Jag låter det vara så, jag hoppas de vet vad de gör....

Ser ju att du redan svarat Luxuz. Ja men, där var ju svaret oxå från Bella, bra att veta.

Nej, du behöver inte oroa dig över om jag flummar till måtten här i tråden. Du har säkert gjort, det är ju jag som beställer från dem i ett annat system med helt andra mått. Konstigt nog. Som jag beställer är det mkt färre mått och inte samma. Ingen oro, ingen panik..
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-12 23:15:29 följande:
    Maffig, maffig, maffig!
    Ha ha, väntade mig inget annat svar från dig!
  • Agape

Hej alla blivande brudar, kikar in här då jag funderar på att beställa en Kina klänning. Dels för priset men också för att jag inte tillhör standardmåtten har hittat massor av fint från e-bay där de säljer kinaklänningar men vet dock inte vart jag hittar vilket kinaföretag som de köper av. Vet ej om jag vågar mig på ebay, känns ju redan lite risky att beställa från Kina.... Ni som fått era klänningar, är det som ni förväntat er i material, fall, kvalité osv?

• Preggie

1700-tal, vart kommer den fantastiska plisserade one shoulder-klänningen från? Den skulle sitta som en smäck på min tärna!

Har någon beställt från Milanoo? Jag har förälskat mig i den här klänningen och hittade den superbilligt på Milanoo. www.milanoo.com/Anne-Queen-A-line-Beaded-Lace-Satin-Wedding-Dress-p20449.html

Såvitt jag kan se är det samma klänning som jag har i mitt galleri. Den är från Matildas fest och kostar 4500 kr.

Tror ni att det är samma? Jag bara älskar ryggen på den!

Är också inne på min andra klänning... Lägger in bild på klänning nr 1 i galleriet om någon vill tycka till

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-12 23:25:04 följande:
    Ser ju att du redan svarat Luxuz. Ja men, där var ju svaret oxå från Bella, bra att veta.

Nej, du behöver inte oroa dig över om jag flummar till måtten här i tråden. Du har säkert gjort, det är ju jag som beställer från dem i ett annat system med helt andra mått. Konstigt nog. Som jag beställer är det mkt färre mått och inte samma. Ingen oro, ingen panik..
    Ja, det var bra att få ett svar från Bella på den frågan. 

Det var JAG som blandade ihop allt. Längdmåttet skulle tas med klackar och inget annat... Tur de har en chat-funktion!
  • Skumboll
    Luxuz skrev 2011-02-12 22:47:52 följande:
    Mmm... jag tycker inte att min klänning är så "flowing"...

www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=R1094

Men det är väl som du säger, de vet nog vad de gör...
    Njä, det var den ju verkligen inte.... Jag hade nog frågat dem ytterligare en gång för att vara på säkra sidan!
  • Hvidbrud

Jag tror att de syr den i det tunnare tyget för att undvika att den blir tjock, mad alla vackra veck!

• Aylas

@1700-tal hihi, snacka om att du ger en exakt beskrivning av mej med städryck och skräpskåp! Jag måste också fråga; jag är född fiskens sista dag och har fått för mig att jag också har en del vädursegenskaper.  Kan det sämma?

@Lovvdovvy; Älskar din andra klänning!

@Luxus och Skumboll; Min klänning vill de använda duchess satin i (190 g/kvadrat m) där jag antar att ni fått elastic satin. Men jag tycker (hoppas) ju att min klänning är "flowing". Nu blev jag också nervös...

Jag har också fått med att de vill ha pärlor i spetsen; vad det de som skavde eller var det paletterna?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden