Luxuz skrev 2011-02-12 22:33:52 följande:
Hej!
Jag tänkte höra vilket material ska ni få på era klänning, ni som har beställt?
Jag skickade ett mail till Bella (hos milly) och fick tillbaka en quotation. Där står det att tygerna som de ska sy upp klänningen är: Elastic satin, interlining, lining, beads and boning. Det jag undrar över är hur är elastic satin? Det känns som att man vill att en bröllopsklänning inte ska vara så elastisk, eller?
Sen så står det längs ner i mailet att click to order now. Är det då jag skriver in mått och färg? Klänning jag skickade in har släp, men det vill jag inte ha, möjligen bara litet. Ska jag maila och säga det nu? Och om jag behöver underkjol?
Hoppas någon kan svara på mina frågor!
Vi har pratat om detta med elastisk satin förut, Skumboll har oxå det i den hon beställt.

Tror inte nån har nåt bra svar på just den biten (hade iaf inte nån då) mer än att vi tyckte samma som du..
Du får ett formulär att fylla i efter att du betalt. Du skriver alltså inte i måtten när du beställer utan efteråt. Bella skickar mätinstruktionerna till dig. Och ja, säg det redan nu att du inte vill ha släp. Fråga även hur mkt lägre priset blir, utgå från att priset sjunker även om det kanske inte gör det.

Skumboll skrev 2011-02-12 22:42:20 följande:
Nu blir jag lite orolig vad gäller längdmåttet när jag läser det 1700tal skrivit....
Jag har bestämt för mig att man skulle skriva in sin längd utan klackar men hollow-hem måttet skulle vara med klackhöjd.
Snälla, säg att det är rätt annars får jag panik!
Luxuz: Bra fråga, min klänning jag beställt är en chiffongvariant. Under det använder de elastic satin, jag frågade milly varför de använder det istället för vanlig satin och fick detta svar;
"Because elastic satin is lighter than duchess satin and your original dress is very flowing,so we select this fabric."
Jag låter det vara så, jag hoppas de vet vad de gör....
Ser ju att du redan svarat Luxuz.

Ja men, där var ju svaret oxå från Bella, bra att veta.
Nej, du behöver inte oroa dig över om jag flummar till måtten här i tråden. Du har säkert gjort, det är ju jag som beställer från dem i ett annat system med helt andra mått. Konstigt nog. Som jag beställer är det mkt färre mått och inte samma. Ingen oro, ingen panik..