• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 19:06:07 följande:
    Men tror du verkligen att det behövs på dina klänningar? Eller kanske det gör eftersom du inte har underkjol med ringar som håller ut släpet (och allt annat tyg) från benen. Jag testvalsade lite i vardagsrummet med min första (den har ett halvmeter långt släp från golvet om man låter den först falla ner i en rak linje till ned når golvet. Om du förstår var jag menar. Alltså inte låter släpet falla i en diagonal linje så det blir så svårt att mäta då liksom.) och det gick bra. Men ska ni dansa så att du rör dig mkt under dansgolven då? Dansar man tryckare kan jag inte se hur släpet är i vägen så mkt. Det följer ju bara med som en liten "svans" och man får låta bli att gå rakt bakåt. Den andra klänningen har ett 1,5 m långt släp (dessutom med draperingar på till skillnad från den första) så vet inte om det överhuvudtaget går att fästa upp den. Funderar på att bara hålla den i handen under valsen. Fick storhetsvansinne när jag beställde tror jag. Denna klänning nr 2 blir vräkklänningen, helt klart...

Men om du ska fästa upp den, skule det gå att fästa upp den upp mot rumpan? Är inte släpet för kort för det?
    På den första klänningen blir släpet ungefär en meter, så den måste jag nog fästa upp på något sätt, annars kommer det inte funka. 
    Men den andra, det kanske du har rätt i, det kanske är så pass kort att det fungerar utan!

Blir nog illa tvungen att dansa vals med både gubben, pappa och svärfar. Och eftersom jag är så kass på att dansa vals skulle jag helst slippa tänka på att inte trassla in sig i ett släp också.... haha

Din andra klänning låter maffig, ska bli roligt att se den sedan!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 19:27:14 följande:
    På den första klänningen blir släpet ungefär en meter, så den måste jag nog fästa upp på något sätt, annars kommer det inte funka. 
    Men den andra, det kanske du har rätt i, det kanske är så pass kort att det fungerar utan!

Blir nog illa tvungen att dansa vals med både gubben, pappa och svärfar. Och eftersom jag är så kass på att dansa vals skulle jag helst slippa tänka på att inte trassla in sig i ett släp också.... haha

Din andra klänning låter maffig, ska bli roligt att se den sedan!
    Ja men just det, du hade ju lagt till släp på din första klänning väl? Visst var det så. Har bilden precis i huvudet men visst hade den bilden inget släp? Men släpet kommer ju bli jättefint med chiffong, tror den blir mkt finare så. Men nu får jag ombearbeta bilden av din klänning i huvudet.  Ska bli kul att se den oxå sen! Spännande!

Ja, jag hoppas ju att jag slipper dansa vals med fler än min make (hm, vad konstigt det känns att skriva så ). Har tänkt be den som styr musiken köra igång med en riktigt partylåt efter "vår" vals så ingen får för sig att bjuda upp mig. På så vis får vi förhoppningsvis igång folk på dansgolvet..

Ja, tycker oxå den ka bli spännande att se! Har inget begrepp om den alls känns det som just nu. Kan gå hur som! Men allt jag vet säkert är att den bör bli "MER" (av allt...) än den första. Cool
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 19:51:27 följande:
    Ja men just det, du hade ju lagt till släp på din första klänning väl? Visst var det så. Har bilden precis i huvudet men visst hade den bilden inget släp? Men släpet kommer ju bli jättefint med chiffong, tror den blir mkt finare så. Men nu får jag ombearbeta bilden av din klänning i huvudet.  Ska bli kul att se den oxå sen! Spännande!

Ja, jag hoppas ju att jag slipper dansa vals med fler än min make (hm, vad konstigt det känns att skriva så ). Har tänkt be den som styr musiken köra igång med en riktigt partylåt efter "vår" vals så ingen får för sig att bjuda upp mig. På så vis får vi förhoppningsvis igång folk på dansgolvet..

Ja, tycker oxå den ka bli spännande att se! Har inget begrepp om den alls känns det som just nu. Kan gå hur som! Men allt jag vet säkert är att den bör bli "MER" (av allt...) än den första. Cool
    Precis, det är inget släp på bilden utan det är något jag lagt till själv. Den är så enkel som den är så ett släp är ett måste! Ska verkligen bli intressant att se hur den blir...

Smart med musiken! Svärfar har sagt att jag inte är välkommen i familjen förrän jag har dansat vals med honom.... haha... nej nej, jag känner ingen press. Får nog gå en kurs eller något om jag ska ta mig igenom alla valser....

Haha, mer av allt.... kan ju bara bli bra då!  
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 20:05:36 följande:
    Precis, det är inget släp på bilden utan det är något jag lagt till själv. Den är så enkel som den är så ett släp är ett måste! Ska verkligen bli intressant att se hur den blir...

Smart med musiken! Svärfar har sagt att jag inte är välkommen i familjen förrän jag har dansat vals med honom.... haha... nej nej, jag känner ingen press. Får nog gå en kurs eller något om jag ska ta mig igenom alla valser....

Haha, mer av allt.... kan ju bara bli bra då!  
    Nej, då kommer du ju inte undan valsandet!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 20:19:44 följande:
    Nej, då kommer du ju inte undan valsandet!
    Tyvärr inte!
  • Preggie

sunsay: Jag gillar båda dina klänningar, den första aningen bättre! 1700-tal: Japp, det är ryggen som är viktig på den modellen! Den enaxlade klänningen är den jag beställde först, jag skickade en bild till Milly som sydde upp den. Dessvärre är den redan för stor eftersom jag gått ner en del och sen är jag osäker på modellen överhuvudtaget. Nu är jag mer inne på spets så jag tänkte beställa en till

• Skumboll

Sommarbrud: Jag röstar på nr 4. 

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-13 20:55:56 följande:
    Sommarbrud: Jag röstar på nr 4. 
    Tror du man kan ha den fast man inte e pinnsmal ?det är en favorit helt klart :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 20:57:47 följande:
    Tror du man kan ha den fast man inte e pinnsmal ?det är en favorit helt klart :)
    Oja, det tror jag!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden