• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer

Hej!
    Jag tänkte också hoppa in här eftersom jag funderar på att köpa en klänning från kina. Jag kommer nog ha lite svårt att hitta en brudklänning som sitter bra och därför känns det enklast att beställa en efter mina mått:)

Jag såg förresten att ni har diskuterat något att ha under men som inte har ben, kan det vara den här?
    http://www.evasunderklader.se/kjolar-klaenningar/klaenningar/korrigerande-tubklaenning/

• lovvydovvy

Välkommen jennifaer!

Ja gisses vilket tempo det har blivit på denna underbara tråd! Längtar till fredag när jag får ge mig ut och prova igen, hoppas verkligen hitta en klänning att bli totalt förälskad i.

Sommarbrud: tyckte tvåan var underbart vacker och fyran riktigt söt.

Angående stödplagg under klänningen: har själv provat en variant av dessa och tyckte den var sååå skön att ha på, gav stöd för hållningen och kändes som den skulle vara bra för min rygg som har en förmåga att värka efter en lång dag på fötterna. Att göra nummer ett var inga problem men nummer två vill jag inte ens tänka på hur man skulle lyckas med...
    En av de bästa sakerna med stödplagget tyckte jag var att klänningen jag hade på mig föll så otroligt mycket finare, en satinklänning så lite utslätande magi under var ett måste...

Vikt: är ännu en som kämpar för att tappa några kilon. Vill gå ner de kilon jag gått upp de senaste åren så jag kommer i alla kläder som ligger och skräpar i garderoben. Handlar om 5-7kg till så borde väl egentligen inte vara så svårt men det är de där berömda sista svåra kilona.
    Gick ner två kilon på en vecka för en månad sen när jag började kämpa för att få bort dem men sen kom ju självklart en dunderförkylning och i andra veckan av den tyckte jag riktigt synd om mig själv och då åkte glassen fram, hade ju ont i halsen... men nu har jag börjat träna igen efter förkylningen så nu är det dags att bli av med dem!

Ska bli så roligt att se alla klänningar som vi alla i tråden beställer och få följas åt från tankar till färdig klänning och bröllop!

• lovvydovvy

Ps. såg förresten att NK i Göteborg har börjat sälja Spanx nu, har letat tidigare och inte hittat någonstans i sverige.

• IdaPierre

åh nu är min klänning i sverige. snart hemma hos mig alltså!!!!

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-02-13 23:07:34 följande:
    1700tal: Tack för astrologin. Superkul tycker jag. :)

Ni är sanslösa, min son har varit sjuk eller är och jag har lagt mycket tid på honom + att vi har testat bröllopsmaten i helgen och har inte hunnit in här och vips så har sidorna rasslat på. Får ju springa ikapp er.

Ang toabesöken så har jag fått tips iaf att använda stayups och INTE strumpbyxor om man ska kunna sätta sig på toan.

Sommarbrud: Verkar som jag missat omröstningen, men jag skulle valt 2:an helt klart. Tycker den är super fin!

Gonatt, hoppas jag hinner med er imorgon.
    Varsågod! Lite OT är det ju men så skoj att det inte går att låta bli...

Jo, så har jag oxå resonerat, Strumpbyxor är uteslutet i vilket fall som helst för jag tycker de ser rätt fåniga ut och är bara obekväma... Men det förstås, en inhållande strumpa av något slag ser ju ännu fånigare ut!
    Wintercandles skrev 2011-02-13 23:15:50 följande:

Hmm då förstår jag, kanske hon menade att det äkta duchess sidentyget inte finns i den kulören. För det är det jag helst vill ha. (Har sett en klänning i det tyget från Jim Hjelm & fastande verkligen för den matta kvaliteten.) Om det inte blir TOKDYRT ;) Har inte fått något pris ännu. Jag hoppas på svar imorgon måndag.  

Får se om jag får en chock & väljer det andra tyget.

Hur mkt kostade din utsedda klänning i vanligt tyg då? Hur långt har du tänkt att sträcka dig till i pris för att få den i siden? Min kostade ungefär 4 ggr mer från millys så jag ville inte ta den risken utan att veta säkert att modellen var bra och jag verkligen kommer välja den. DÅ kommer jag överväga att låta göra en i siden om budgetet räcker till det då...
    Luxuz skrev 2011-02-14 07:27:10 följande:
    1700tal: Jag frågade hur mycket billigare det skulle bli utan släp och då drog de av 10 dollar. Tack för tipset!
    Vad bra, alltid något...
    jennifaer skrev 2011-02-14 08:06:43 följande:
    Hej!
    Jag tänkte också hoppa in här eftersom jag funderar på att köpa en klänning från kina. Jag kommer nog ha lite svårt att hitta en brudklänning som sitter bra och därför känns det enklast att beställa en efter mina mått:)

Jag såg förresten att ni har diskuterat något att ha under men som inte har ben, kan det vara den här?
    www.evasunderklader.se/kjolar-klaenningar/kla.../
    Hjärtligt välkommen till tråden!

Den var ju bättre nertill men jag ska nog inte ha en som går upp över bysten. Har så liten byst så jag vill inte platta till den, bara midjan...
  • 1700tal
    IdaPierre skrev 2011-02-14 09:47:41 följande:
    åh nu är min klänning i sverige. snart hemma hos mig alltså!!!!
    ÅÅHm vad spännande!! Kommer den idag då tror du eller imorg??
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 22:32:45 följande:
    jag gick ner 12 kg på 4 veckor.. JA peppa varandra låter väldigt bra! Imorgon börjar vi på allvar! Nu ska jag oxå hoppa i säng
    lovvydovvy skrev 2011-02-14 08:21:56 följande:
    klänningen jag hade på mig föll så otroligt mycket finare, en satinklänning så lite utslätande magi under var ett måste...

Vikt: är ännu en som kämpar för att tappa några kilon. Vill gå ner de kilon jag gått upp de senaste åren så jag kommer i alla kläder som ligger och skräpar i garderoben. Handlar om 5-7kg till så borde väl egentligen inte vara så svårt men det är de där berömda sista svåra kilona.
    Gick ner två kilon på en vecka för en månad sen när jag började kämpa för att få bort dem men sen kom ju självklart en dunderförkylning och i andra veckan av den tyckte jag riktigt synd om mig själv och då åkte glassen fram, hade ju ont i halsen... men nu har jag börjat träna igen efter förkylningen så nu är det dags att bli av med dem!
    Ok, men ska vi starta ett litet sidospår i denna tråd med viktnedgång då?? Det finns ju flera vikttrådar i det stora forumet men är så svårt att hänga med där och det är så många att man inte har koll på att följa de andra ändå. Här har vi koll på varann och är aktiva nästan varje dag... Vi skriver våra startvikter idag (om man vill) och så rapporterar vi varje måndag (det kommer jag ihåg att ha koll på för jag väger mig ändå varje mån och skriver upp det). Och så peppar vi varann under veckorna. Vilka vill vara med? De som redan har gått ner i vikt kan väl oxå gärna skriva det...

Jag kan börja:

1700tal:

Längd: 176 cm
    Vägt som mest (2009) - 82 kg
    Väger idag mån 14 feb 2011 - 73 kg
    Målvikt till bröllopet - 65 kg (men jag är helt nöjd med 67 kg oxå vilket var det jag vägde när jag träffade blivanden...)
  • Aniara4

Här är en tråd om underkläder:

www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3902832.html

Personligen tycker jag det är bättre att hålla en tråd till ett ämne, så att man lätt kan hitta information om just det man är intresserad av, men det kanske är en smaksak.

• 1700tal

Jaha, men då får vi väl göra det då, ursäkta att man störde trådämnet. Då får vi hålla oss till vikttrådarna istället, vilka inte är akuella för mig iaf. Men lycka till ändå ni kinaklänningstjejer som kämpar med vikten...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-14 09:57:29 följande:
    lovvydovvy skrev 2011-02-14 08:21:56 följande:
    klänningen jag hade på mig föll så otroligt mycket finare, en satinklänning så lite utslätande magi under var ett måste...

Ok, men ska vi starta ett litet sidospår i denna tråd med viktnedgång då?? Det finns ju flera vikttrådar i det stora forumet men är så svårt att hänga med där och det är så många att man inte har koll på att följa de andra ändå. Här har vi koll på varann och är aktiva nästan varje dag... Vi skriver våra startvikter idag (om man vill) och så rapporterar vi varje måndag (det kommer jag ihåg att ha koll på för jag väger mig ändå varje mån och skriver upp det). Och så peppar vi varann under veckorna. Vilka vill vara med? De som redan har gått ner i vikt kan väl oxå gärna skriva det...

Jag kan börja:

1700tal:

Längd: 176 cm
    Vägt som mest (2009) - 82 kg
    Väger idag mån 14 feb 2011 - 73 kg
    Målvikt till bröllopet - 65 kg (men jag är helt nöjd med 67 kg oxå vilket var det jag vägde när jag träffade blivanden...)
    jag är gärna med på ett sidorspår men om fler tycker det e jobbigt så struntar vi i det.
    Längd: 167
    Vikt: nu ahhh 80
    Mål: 65

Men som sagt om fler tycker det e jobbigt så struntar vi i det då kan 1700tal inboxa mig privat så kör vi! Jag behöver pepp o så jobbigt att hålla redapå fler trådar och personer :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden