• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-02-14 16:15:06 följande:
    det är bara att ösa på med frågor!
    vad ät det mest effektiva tränningssättet, vill bränna fett. Jag går ca 2 tim per dag, gymmet blir 1 el 2 ggr veckan då springer jag på band o kör maskiner. Men vad e bäst  ? Hinner inte vara på gymmet så mkt mer tyvärr vad kan man gra hemma ?
  • Miu

Åh, vad roligt 1700tal med en som kan så mycket om stjärntecken. Vad är typiskt för oss jungfruar och vädurar som min blivande är. Passar dom ihop? Tror kanske det eftersom vi har varit tillsammans snart 10 år utan några större problem.

Tror att Landy har börjat sy på min klänning, jag har valt färg och sedan har jag inte hört något alls.

Jag är också supersmal. Väger 41kg till mina 165cm. Jag har blivit smalare konstigt nog efter att våra barn kom. Men vikten kan vara så olika fördelat på alla. Jag ser inte sjukligt smal ut trots att jag väger som ett barn. Man ser att jag är naturligt smal eftersom jag är rund i ansiktet och har kinder. Så har man inte om man har bantat. Nog om det. Alla väger olika helt enkelt. Och visst kan man hitta klänningar i butik trots att man är smal. Jag har ju köpt en i butik som satt perfekt! Inget behövdes ändras.

• Ocean Bride
    Angående vikt inlägg och pepp: Bara kul som komplemen och då kan vi ju hjälpa varandra än mer med vad för slags klänningar/hur vi skulle kunna ändra dem i förhållande till hur vi ser ut =)
    Men mått kanske inte heller är fel för er som vill gå ner, ofta syns det mer där än på vågen. Speciellt om det läggs till muskler när fettet ska bort....

IdaPierre: Herre Vad spännande!! Hoppas den är allt du önskat!!!!

1700-tal: Den sista klänningen var bara grym!!!!!

Aylas: Intressant med folkhälosvetenskap!! Läser massor om folkhälsa just nu (dock inte på samma sätt som du förstår jag, men ändå..) Spännande!!
  • IdaPierre

kom ingen klänning...ja va ute med hundarna i max 10 min. på den lilla stunden hade DHL varit här o kunde inte lämna paketet eftersom de va tvugna att ha 78 kr...så jävla irriterande! Här har man suttit o väntat i 2 timmar på att dom ska komma. Aja...då får ja väl hålla hundarna inne imorgon så ja inte missar dom igen...Tycker det är dåligt at DHL att ringa o säga att vi kommer inom en halvtimme så kom dom efter 2 timmar!!

• Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 16:24:16 följande:
    vad ät det mest effektiva tränningssättet, vill bränna fett. Jag går ca 2 tim per dag, gymmet blir 1 el 2 ggr veckan då springer jag på band o kör maskiner. Men vad e bäst  ? Hinner inte vara på gymmet så mkt mer tyvärr vad kan man gra hemma ?
    Konditionsträning är det som förbränner mest, men ju mer muskler man har desto mer förbränner man. Därför bör man ha en balans, bygga muskler för att förbränna mer på lång sikt. Jag tycker det låter riktigt bra att gå 2 timmar om dagen. Om du går 5 km så förbränner du lika mycket som om du springer samma sträcka - det tar bara lite längre tid   men när du är på gymmet kan du kanske (utan att veta hur hårt du kör) köra lite hårdare på styrkan, kanske våga dig till fria vikterna, det involverar mer muskler och ger en mer funktionell styrka.

Är det snö hos dig är längsskidåkning oslagbart Du får med hela kroppen och massa frisk luft! Pilatesboll och hantlar är bra att ha hemma om man vill ha lite mer styrka utan att pallra sig till gymmet oftare.
  • Ocean Bride
    IdaPierre skrev 2011-02-14 16:31:08 följande:
    kom ingen klänning...ja va ute med hundarna i max 10 min. på den lilla stunden hade DHL varit här o kunde inte lämna paketet eftersom de va tvugna att ha 78 kr...så jävla irriterande! Här har man suttit o väntat i 2 timmar på att dom ska komma. Aja...då får ja väl hålla hundarna inne imorgon så ja inte missar dom igen...Tycker det är dåligt at DHL att ringa o säga att vi kommer inom en halvtimme så kom dom efter 2 timmar!!
    Nej men NEJ vad tråkigt!! Ja, det var verkligen konstigt, då får dom u säga att vi kommer inom 3 timmar, så att man vet under vilken tid man ska va inne.... Rynkar på näsan
    Har du fått en ny tid som dom ska komma på imorn?
  • IdaPierre

ne dom skulle väl ringa imorgon igen...så irriterande att jag missade dom idag...åh ja som blev så glad

• jennifaer

Aylas: åh vad roligt själv läser jag till dietist så vi kanske kan komplettera varandras kunskaper lite haha!

IdaPierre: vad typiskt! jag känner verkligen med dig som måste hålla ut en dag till!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-14 16:01:15 följande:
    Hm, när jag tänker efter gillar faktiskt mamma oxå Noa Noa! Trots att hon är stenbock...  Fast vad jag har fattat så är inte stenbockar alls av princip emot att vara kvinnlig och feminin (drottningen är tex stenbock) utan det är lull-lullet som tar emot. 

Men alltså, det är ju så hysteriskt kul (och oerhört tillfredsställande!) att höra dig komplettera med en personlig beskrivning som är som tagen ur stenbockens kapitel ur en atrologibok! Vet du att jag faktiskt skrev just precis det där om att stenbocken mest gifter sig för det juridiska och inte det romantiska men raderade det för jag var rädd att du skulle ta illa upp och att det lät lite FÖR brutalt! Kan ju tillägga att mamma gifte sig i hemlighet med 2 vittnen (ett halvår efter att jag "dök upp") i mörka byxor och skjorta, borgligt i rådhuset. Inte ens en middag efteråt. Need I say more?!

Och det där med listorna är ju oxå jättekul. Min mamma är KÄND för sina listor! Hon skriver listor om ALLT! Och det tog långt tid för henne att fatta (och acceptera, vilket är ju en helt annan sak från att konstatera för en stenbock) att hennes fiskdotter dukar under av blotta användandet av de hemskaste orden som finns; organisera, planera och strukturera... Nu som först har hon fattat att fiskarna ledord är; filosofera, drömma, söka, fantisera... Dryga 20 år tog det - SÅ principfast och övertygad är en stenbock!!
    Haha, finns nog en anledning till att jag i princip aldrig har några smycken på mig.... Jag tycker inte om lull-lull.... men volanger går naturligtvis bra! 

Ingenting blir för brutalt! Säg vad du vill, jag kommer mest garva åt det ändå! Bra egenskap ibland, jag blev mobbad under många år i skolan men inte fan brydde jag mig om det. Jag är den jag är - take it or leave it! Däremot har jag inte så många nära vänner, jag är nog lite för ytlig för det och tycker mig inte ha så stort utbyte av "snick-snack". Är det något typiskt för stenbockar?

Listor är mitt liv. Hela datorn är full av listor, likaså har jag placerat ut listor runt om i huset (kan ju vara bra att ha!). Och nu när jag ska jobba några veckor och gubben ska vara hemma med sonen så skrev jag en A4-sida lång lista vad han ska göra varje vecka. Han höll på att dö!
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 15:37:58 följande:
    Hahah vad roligt skrivet :)
    En del inlägg här på BT gör mig tokig!
  • Sommarbrud

IdaPierre: Vad tråkigt! Åhh hoppas de kommer tidigt imorgon! Ogillar ju skarpt när de inte kommer när de säger!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden