1700tal skrev 2011-02-14 16:01:15 följande:
Hm, när jag tänker efter gillar faktiskt mamma oxå Noa Noa! Trots att hon är stenbock...

Fast vad jag har fattat så är inte stenbockar alls av princip emot att vara kvinnlig och feminin (drottningen är tex stenbock) utan det är lull-lullet som tar emot.
Men alltså, det är ju så hysteriskt kul (och oerhört tillfredsställande!) att höra dig komplettera med en personlig beskrivning som är som tagen ur stenbockens kapitel ur en atrologibok!

Vet du att jag faktiskt skrev just precis det där om att stenbocken mest gifter sig för det juridiska och inte det romantiska men raderade det för jag var rädd att du skulle ta illa upp och att det lät lite FÖR brutalt!

Kan ju tillägga att mamma gifte sig i hemlighet med 2 vittnen (ett halvår efter att jag "dök upp") i mörka byxor och skjorta, borgligt i rådhuset. Inte ens en middag efteråt.

Need I say more?!
Och det där med listorna är ju oxå jättekul. Min mamma är KÄND för sina listor! Hon skriver listor om ALLT!

Och det tog långt tid för henne att fatta (och acceptera, vilket är ju en helt annan sak från att konstatera för en stenbock) att hennes fiskdotter dukar under av blotta användandet av de hemskaste orden som finns; organisera, planera och strukturera... Nu som först har hon fattat att fiskarna ledord är; filosofera, drömma, söka, fantisera... Dryga 20 år tog det - SÅ principfast och övertygad är en stenbock!!

Haha, finns nog en anledning till att jag i princip aldrig har några smycken på mig....

Jag tycker inte om lull-lull.... men volanger går naturligtvis bra!
Ingenting blir för brutalt!

Säg vad du vill, jag kommer mest garva åt det ändå! Bra egenskap ibland, jag blev mobbad under många år i skolan men inte fan brydde jag mig om det. Jag är den jag är - take it or leave it! Däremot har jag inte så många nära vänner, jag är nog lite för ytlig för det och tycker mig inte ha så stort utbyte av "snick-snack". Är det något typiskt för stenbockar?
Listor är mitt liv. Hela datorn är full av listor, likaså har jag placerat ut listor runt om i huset (kan ju vara bra att ha!). Och nu när jag ska jobba några veckor och gubben ska vara hemma med sonen så skrev jag en A4-sida lång lista vad han ska göra varje vecka. Han höll på att dö!

Sommarbrud skrev 2011-02-14 15:37:58 följande:
Hahah vad roligt skrivet :)
En del inlägg här på BT gör mig tokig!