• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    IdaPierre skrev 2011-02-14 17:05:28 följande:
    ne dom skulle väl ringa imorgon igen...så irriterande att jag missade dom idag...åh ja som blev så glad
    Nej men så trist att du missade dem! Bättre lycka imorgon!
  • Skumboll

Jag har fått pris på den andra klänningen;

Milly ville ha 284 USD och Landy 299 USD. Och då skriver Landy att priset är för "bästa kvalitet". Lär ju vara polyester rakt av men har frågat vad de kommer använda.  

• Preggie

GAAAH 1700-tal vilken snygg volangklänning!!!!

Jag är sååå nära på att beställa min spetsklänning nu, kanske redan ikväll.

Har också ett par kilon att gå ner

162 cm
    68 kg
    målvikt 65 (men nu när jag börjar närma mig kanske jag siktar på 62 )

• 1700tal
    Aylas skrev 2011-02-14 16:09:44 följande:

Hihi, fattar inte att att astrologin kan stämma så himla väl

@1700-tal. Examen är i folkhälsovetenskap, så under 5 års tid har jag nu läst om fysiologi, lite nutrition, mycket hälsa och ledarskap och träningslära. Så sitter på BT och glömmer bort att jag måste tentaplugga ganska skönt - ångesten kommer sen...

Eller hur, visst är det konstigt. Förvånad Fattar inte heller varför det stämmer som det gör, kan bara konstatera att även de mest skepiska tecken till slut får acceptera fakta. Det stämmer, det allra mesta iaf och sen är det inte mer med det.. Men som jag brukar säga, vi kan få huvudvärk att försvinna med ett pinner och operera in ett grishjärta i en människa - ska detta verkligen vara SÅÅÅ obegripligt?? Ärligt?  

Sen kan man ju dra det här med vetskapen om stjärnteckens egenskaper till sin spets. Som säljare av förnster tex har jag stor fördel av att veta vilket stjärntecken den potentiella kunder är. Är det ett jordtecken (stenbock, jungfru eller oxe), då poängterar man den praktiska aspekten med våra fönster, de är underhållsfria och sänker uppvärmningskostnaden. Utseendet, spröjs och annat "tjafs" (som ju bara har med utseendet att göra) är mindre viktigt. Är det ett lufttecken (tvilling, våg och vattuman) då är det bara att prata, prata, prata. Om fönster eller annat, det spelar liksom inte så stor roll... Ös på fakta, sånt gillar lufttecken (även om de inte begriper det men oftast gör de konstigt nog det). Till vattentecken (fisk, kräfta och skorpion) gäller det att anamma de estitiska argumenten... Och till eldtecken (lejon, skytt och vädur) där får man bre på om det tjusiga, det skrytsamma och gärna påpeka att grannarna kommer att bli imponerade och undra vad/hur du har gjort/tänkt... Det lockar för dem... Det ska vara snyggt, dyrt (åtminstone SE dyrt ut), tjusigt och lite flärdigt...

Men då kommer ju dina kunskaper till nytta för oss! Hoppas du fixar dina tentor iaf.
    Aylas skrev 2011-02-14 16:13:37 följande:
    Var tvungen att kika på min m2b som är våg. Helt klockren beskrivning av honom, charmig, lätt att älska och ett socialt geni  
    Du kan du ge en bättre beskrivning av vågen än jag. Vågar är knepiga tycker jag... Inte dåliga eller konstiga, bara lite knepiga... Inte så nåbara och greppbara liksom...
  • Farmall

Här är man till doktorn med lillkillen som haft hög feber hela helgen och vips får man hur många sidor som hellst att läsa. Det visade sig vara öroninflammation. Tur jag åkte in med honom.

Ang. zumban så räcker det nog med 3 m2. Det mesta gör man på stället.

Idapierre: Då väntar vi med spänning på morgondagen, hoppas du blir riktigt nöjd.

• Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-14 18:51:20 följande:
    Här är man till doktorn med lillkillen som haft hög feber hela helgen och vips får man hur många sidor som hellst att läsa. Det visade sig vara öroninflammation. Tur jag åkte in med honom.

Ang. zumban så räcker det nog med 3 m2. Det mesta gör man på stället.

Idapierre: Då väntar vi med spänning på morgondagen, hoppas du blir riktigt nöjd.
    Åh jobbigt med sjuka barn:( Hoppas han blir bättre snart.

Men då kanske man kan satsa på zumba för den platsen har jag, verkar roligt :) Ska kolla runt lite på priser.
  • Preggie

Vad tror ni om vår kombo då: jag jungfru - han lejon.....  jag ekonom - han har ett konstnärligt yrke där han får stå i centrum och bli beundrad, haha mitt i prick eller?

• 1700tal
    Miu skrev 2011-02-14 16:28:49 följande:
    Åh, vad roligt 1700tal med en som kan så mycket om stjärntecken. Vad är typiskt för oss jungfruar och vädurar som min blivande är. Passar dom ihop? Tror kanske det eftersom vi har varit tillsammans snart 10 år utan några större problem.

Tror att Landy har börjat sy på min klänning, jag har valt färg och sedan har jag inte hört något alls.

Jag är också supersmal. Väger 41kg till mina 165cm. Jag har blivit smalare konstigt nog efter att våra barn kom. Men vikten kan vara så olika fördelat på alla. Jag ser inte sjukligt smal ut trots att jag väger som ett barn. Man ser att jag är naturligt smal eftersom jag är rund i ansiktet och har kinder. Så har man inte om man har bantat. Nog om det. Alla väger olika helt enkelt. Och visst kan man hitta klänningar i butik trots att man är smal. Jag har ju köpt en i butik som satt perfekt! Inget behövdes ändras.
    Ok, väldigt kort (knns som att jag skriver mer om stjärntecken än kinaklänningar helt plötsligt! ) så är de praktisk, ekonomisk, lugn, brusar mkt sällan upp (har faktiskt ALDRIG sett en jungfru få ett raseriutbrott nån gång)... När en jungfru blir arg biter hon/han ihop och går därifrån. Du är den mest romantiske av jordtecknena (stenbockar och oxar kan annars tycka att romantik är liiite överreklamerat, iaf den amerikaniserade romansen man ser på film. Praktiskt JA, men inte rosaskimrigt direkt).

Din vädur är förmodligen den som exploderar snabbt och frustrerat och skapar ringar på vattnet och du är den som tålmodigt väntar tills vågorna lagt sig igen. Man brukar säga att de vädurar som är lugna och inte exploderar med jämna mellanrum är som en tryckkokare. En vädur BEHÖVER brusa upp ibland och sen lägger det sig lika snabbt igen.Att ni lyckats hålla förhållandet så lyckligt beror nog på att du är en så insiktsfull och intuitiv jungfru att du förstår detta och du känner honom innan och utan numera. Din vädursman (gäller dock inte vädurskvinnor) är förmodligen väldigt romantiskt och gillar storslagna gester och kärleksbevis. Om man då skrattar eller nedvärderar en vädur som tex skrivit en dikt eller köpt 50 röda rosor - då blir han stött, förlämpad och känner sig extremt hånad. Du blir inte förlåten i första taget. Om du däremot höjer honom till skyarna (även om du tycker det är lite överdrivet) som din prins i rustning (för det är PRECIS vad väduren vill vara även om nog svenska vädurar är lite dämpade av vårt lands jämställdhetskultur) så sätter han dit på en pedistal och älskar dig passionerat för all framtid! Det låter överdrivet men sån är väduren - allt eller inget...
    IdaPierre skrev 2011-02-14 16:31:08 följande:
    kom ingen klänning...ja va ute med hundarna i max 10 min. på den lilla stunden hade DHL varit här o kunde inte lämna paketet eftersom de va tvugna att ha 78 kr...så jävla irriterande! Här har man suttit o väntat i 2 timmar på att dom ska komma. Aja...då får ja väl hålla hundarna inne imorgon så ja inte missar dom igen...Tycker det är dåligt at DHL att ringa o säga att vi kommer inom en halvtimme så kom dom efter 2 timmar!!
    Nej, det är inte sant! Då blir det imorgon... Håll ut!
    Skumboll skrev 2011-02-14 17:48:50 följande:
    Haha, finns nog en anledning till att jag i princip aldrig har några smycken på mig.... Jag tycker inte om lull-lull.... men volanger går naturligtvis bra! 

Ingenting blir för brutalt! Säg vad du vill, jag kommer mest garva åt det ändå! Bra egenskap ibland, jag blev mobbad under många år i skolan men inte fan brydde jag mig om det. Jag är den jag är - take it or leave it! Däremot har jag inte så många nära vänner, jag är nog lite för ytlig för det och tycker mig inte ha så stort utbyte av "snick-snack". Är det något typiskt för stenbockar?

Listor är mitt liv. Hela datorn är full av listor, likaså har jag placerat ut listor runt om i huset (kan ju vara bra att ha!). Och nu när jag ska jobba några veckor och gubben ska vara hemma med sonen så skrev jag en A4-sida lång lista vad han ska göra varje vecka. Han höll på att dö!
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 15:37:58 följande:
    Hahah vad roligt skrivet :)
    En del inlägg här på BT gör mig tokig!
    Men gud, du låter EXAKT som min mor. Hon har inte heller några riktigt nära vänner, hon brukar reta sig på att att alla medelålders tanter snackar så mkt skit om varann. Och fåfänga, viktväktare, missunnsamhet och annat "trams"!

Däremot tror jag du har fel i att du skulle vara för ytlig för att skaffa kompisar - jag tror det är du som tycker DE är för ytliga för DIG... Du (om du är typisk stenbock) går inte på allt skitsnack och du går definitivt inte på fenomenet att kvinnor är som rävar ibland och går bakom ryggen på varann. Det gillar du INTE! Skulle jag tro...
    Preggie skrev 2011-02-14 18:34:10 följande:
    GAAAH 1700-tal vilken snygg volangklänning!!!!

Jag är sååå nära på att beställa min spetsklänning nu, kanske redan ikväll.

Har också ett par kilon att gå ner

162 cm
    68 kg
    målvikt 65 (men nu när jag börjar närma mig kanske jag siktar på 62 )
    Men då får du oxå vara med i måndagarnas "invägning" om du vill!

Vad kul att flera av er har kommenterat volangklänningen. Jag som har tittat på så j*****a många klänningar vid det här laget fick faktiskt något av en AHA-upplevelse när jag såg den! Den kanske får bli min volangklänning med stort K...

Sa till och med till mamma (den oromantiska stenbocken ) att jag bara MÅSTE visa henne en klänning jag har hittat! Och jag har i princip gett upp hoppet om de sentimentala snyftningarna från hennes sida när jag tar på mig The One... Hon är dötrött på mitt klänningstjat vid det här laget. Men har en sneaky känsla att denna blir den första hon säger "ÅH, vad fin" om... Hon gillar föstås inte gräddbakelseklänningarna som jag gillar!
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-14 18:59:39 följande:
    Vad tror ni om vår kombo då: jag jungfru - han lejon.....  jag ekonom - han har ett konstnärligt yrke där han får stå i centrum och bli beundrad, haha mitt i prick eller?
    Japp, mitt i prick! Det gäller bara att han håller sig produktiv bara. Du som jungfru får passa dig väldigt noga att aldrig, aldrig kritisera honom, det tål inte ett lejon. Ett lejon vill bli beundrad och medhållen jämt. Risken är att du som praktisk jungfru börjat nagga på honom om han sackar och tappar energin (som ofta periodvis inom konsten). Men var då lite smart och plocka fram gamla verk och (för honom) prestigefyllda ting och lovprisa honom så får han schvung igen... Det är (faktiskt) ganska mkt upp till dig att hålla balansen hos honom mellan att vara uppmuntrande och beundrande och se till att han inte blir FÖR "big headed" och "putting on airs" typ... Ett konstnärslejon är nog inte heelt lätt att balansera men det beror förstås på VAD för konstnärsyrke han har. OM han har en chef som gör allt det jag just beskrivit, jag då får du förstås en mkt lättade tillvaro!
  • 1700tal

Jag säger och tänker att jag ska skriva kort om allt hela tiden men det GÅR inte! Är alldeles för intresserad och engagerad!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden