Miu skrev 2011-02-14 16:28:49 följande:
Åh, vad roligt 1700tal med en som kan så mycket om stjärntecken. Vad är typiskt för oss jungfruar och vädurar som min blivande är. Passar dom ihop? Tror kanske det eftersom vi har varit tillsammans snart 10 år utan några större problem.
Tror att Landy har börjat sy på min klänning, jag har valt färg och sedan har jag inte hört något alls.
Jag är också supersmal. Väger 41kg till mina 165cm. Jag har blivit smalare konstigt nog efter att våra barn kom. Men vikten kan vara så olika fördelat på alla. Jag ser inte sjukligt smal ut trots att jag väger som ett barn. Man ser att jag är naturligt smal eftersom jag är rund i ansiktet och har kinder. Så har man inte om man har bantat. Nog om det. Alla väger olika helt enkelt. Och visst kan man hitta klänningar i butik trots att man är smal. Jag har ju köpt en i butik som satt perfekt! Inget behövdes ändras.
Ok, väldigt kort (knns som att jag skriver mer om stjärntecken än kinaklänningar helt plötsligt!

) så är de praktisk, ekonomisk, lugn, brusar mkt sällan upp (har faktiskt ALDRIG sett en jungfru få ett raseriutbrott nån gång)... När en jungfru blir arg biter hon/han ihop och går därifrån. Du är den mest romantiske av jordtecknena (stenbockar och oxar kan annars tycka att romantik är liiite överreklamerat, iaf den amerikaniserade romansen man ser på film. Praktiskt JA, men inte rosaskimrigt direkt).
Din vädur är förmodligen den som exploderar snabbt och frustrerat och skapar ringar på vattnet och du är den som tålmodigt väntar tills vågorna lagt sig igen. Man brukar säga att de vädurar som är lugna och inte exploderar med jämna mellanrum är som en tryckkokare. En vädur BEHÖVER brusa upp ibland och sen lägger det sig lika snabbt igen.Att ni lyckats hålla förhållandet så lyckligt beror nog på att du är en så insiktsfull och intuitiv jungfru att du förstår detta och du känner honom innan och utan numera. Din vädursman (gäller dock inte vädurskvinnor) är förmodligen väldigt romantiskt och gillar storslagna gester och kärleksbevis. Om man då skrattar eller nedvärderar en vädur som tex skrivit en dikt eller köpt 50 röda rosor - då blir han stött, förlämpad och känner sig extremt hånad. Du blir inte förlåten i första taget. Om du däremot höjer honom till skyarna (även om du tycker det är lite överdrivet) som din prins i rustning (för det är PRECIS vad väduren vill vara även om nog svenska vädurar är lite dämpade av vårt lands jämställdhetskultur) så sätter han dit på en pedistal och älskar dig passionerat för all framtid! Det låter överdrivet men sån är väduren - allt eller inget...

IdaPierre skrev 2011-02-14 16:31:08 följande:
kom ingen klänning...ja va ute med hundarna i max 10 min. på den lilla stunden hade DHL varit här o kunde inte lämna paketet eftersom de va tvugna att ha 78 kr...så jävla irriterande! Här har man suttit o väntat i 2 timmar på att dom ska komma. Aja...då får ja väl hålla hundarna inne imorgon så ja inte missar dom igen...Tycker det är dåligt at DHL att ringa o säga att vi kommer inom en halvtimme så kom dom efter 2 timmar!!
Nej, det är inte sant! Då blir det imorgon...

Håll ut!
Skumboll skrev 2011-02-14 17:48:50 följande:
Haha, finns nog en anledning till att jag i princip aldrig har några smycken på mig....

Jag tycker inte om lull-lull.... men volanger går naturligtvis bra!
Ingenting blir för brutalt!

Säg vad du vill, jag kommer mest garva åt det ändå! Bra egenskap ibland, jag blev mobbad under många år i skolan men inte fan brydde jag mig om det. Jag är den jag är - take it or leave it! Däremot har jag inte så många nära vänner, jag är nog lite för ytlig för det och tycker mig inte ha så stort utbyte av "snick-snack". Är det något typiskt för stenbockar?
Listor är mitt liv. Hela datorn är full av listor, likaså har jag placerat ut listor runt om i huset (kan ju vara bra att ha!). Och nu när jag ska jobba några veckor och gubben ska vara hemma med sonen så skrev jag en A4-sida lång lista vad han ska göra varje vecka. Han höll på att dö!

Sommarbrud skrev 2011-02-14 15:37:58 följande:
Hahah vad roligt skrivet :)
En del inlägg här på BT gör mig tokig!

Men gud, du låter EXAKT som min mor. Hon har inte heller några riktigt nära vänner, hon brukar reta sig på att att alla medelålders tanter snackar så mkt skit om varann. Och fåfänga, viktväktare, missunnsamhet och annat "trams"!
Däremot tror jag du har fel i att du skulle vara för ytlig för att skaffa kompisar - jag tror det är du som tycker DE är för ytliga för DIG...

Du (om du är typisk stenbock) går inte på allt skitsnack och du går definitivt inte på fenomenet att kvinnor är som rävar ibland och går bakom ryggen på varann. Det gillar du INTE! Skulle jag tro...

Preggie skrev 2011-02-14 18:34:10 följande:
GAAAH 1700-tal vilken snygg volangklänning!!!!
Jag är sååå nära på att beställa min spetsklänning nu, kanske redan ikväll.
Har också ett par kilon att gå ner
162 cm
68 kg
målvikt 65 (men nu när jag börjar närma mig kanske jag siktar på 62

)
Men då får du oxå vara med i måndagarnas "invägning" om du vill!
Vad kul att flera av er har kommenterat volangklänningen. Jag som har tittat på så j*****a många klänningar vid det här laget fick faktiskt något av en AHA-upplevelse när jag såg den! Den kanske får bli min volangklänning med stort K...
Sa till och med till mamma (den oromantiska stenbocken

) att jag bara MÅSTE visa henne en klänning jag har hittat! Och jag har i princip gett upp hoppet om de sentimentala snyftningarna från hennes sida när jag tar på mig The One... Hon är dötrött på mitt klänningstjat vid det här laget.

Men har en sneaky känsla att denna blir den första hon säger "ÅH, vad fin" om... Hon gillar föstås inte gräddbakelseklänningarna som jag gillar!