• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-14 19:22:51 följande:
    Jag säger och tänker att jag ska skriva kort om allt hela tiden men det GÅR inte! Är alldeles för intresserad och engagerad!
    Haha ja men vad bra då kanske du orkar säga något om mig och min m2b också? Jag är tvilling och han är stenbock::)
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-14 19:10:17 följande:
    Men gud, du låter EXAKT som min mor. Hon har inte heller några riktigt nära vänner, hon brukar reta sig på att att alla medelålders tanter snackar så mkt skit om varann. Och fåfänga, viktväktare, missunnsamhet och annat "trams"!

Däremot tror jag du har fel i att du skulle vara för ytlig för att skaffa kompisar - jag tror det är du som tycker DE är för ytliga för DIG... Du (om du är typisk stenbock) går inte på allt skitsnack och du går definitivt inte på fenomenet att kvinnor är som rävar ibland och går bakom ryggen på varann. Det gillar du INTE! Skulle jag tro...
    Hahaha, klockrent! Jag brukar tänka när tjejerna snackar skit om varandra att varför kan de inte bara säga det till den det berör så slipper vi andra höra så mycket gojja?  

Du har nog rätt...faktum är att andra tycker att jag är ytlig, men inte jag själv. Jag har en del i bagaget som gjort att jag själv tycker att jag är ödmjuk och lever i nuet. Men andra skulle nog säga att jag bara tänker på pengar och materiella ting.  
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-14 19:10:17 följande:
    Hon gillar föstås inte gräddbakelseklänningarna som jag gillar!
    Haha, jasså, är det stenbocken i mig som inte gillar gräddbakelser alltså!?  
  • Preggie

Hmm tror ni man ska ha underkjol till mermaid-modell?

• Skumboll
    jennifaer skrev 2011-02-14 19:28:47 följande:
    Haha ja men vad bra då kanske du orkar säga något om mig och min m2b också? Jag är tvilling och han är stenbock::)
    Haha, vad roligt! Jag är stenbock och min gubbe tvilling!
    Ska bli kul att höra vad 1700tal har att säga om den kombon!
  • Darling Daisy

Säger som så många andra, här hinner man ju knappt jobba med tanke på hur mycket ni skriver! Smet in på kafferasten och läste ikapp några sidor, så att jag inte skulle missa några godbitar.

1700tal: dina beskrivningar av stjärntecknen är ju helkul! Tänkte försöka beskriva mig själv o se om det stämmer (kommer inte riktigt ihåg vad du skrev för några sidor sedan, så jag kan inte fuska). Jag som vattuman (född 13 feb) är ganska positiv, gillar djur och vackra ting och hatar pappersjobb. Är mer tankestyrd än känslostyrd.
    Har också svårt med en del lull lull, tycker att ett offentligt frieri på typ restaurang med stråkkvartett o knäfallning hade varit piiiiinsamt. (vi förlovade oss genom ett gemensamt "äsch, ska vi inte ta o förlova oss nu?" sen valde vi ut ringarna gemensamt (släta guldringar), hade dom hemma ett bra tag innan vi bestämde oss för att byta ringar 10/10 "för det är lätt att komma ihåg" (och ja, inskriptionen är bara vår respektives namn, inga hjärtan eller datum edyl). 
    I förhållandet (sambon är fisk) är det jag som är den drivande i mycket, vill att saker ska ske ganska raskt, är den som ser möjligheter där han ser hinder. Jag kan bli vansinnig på hans olika projekt (typ bygga en bil från scratch eller göra äppelcider), men blir så lycklig över hans omtanke och kärlek i vardagen. 

Jag hänger gärna med i viktpeppet, har inte vägt mig idag, men hänger på nästa vecka.

Imorse berättade vi för våra mammor att det är bröllop på gång! Vid frukosten (jag, sambon och båda mammorna) så räckte vi över varsitt inbjudningskort  till dom utan att säga nåt. De blev jätteglada och började genast bubbla om mat och gästlista mm.  

• lovvydovvy

Hänger på med vikten jag med!

är 161 lång
    väger 60kg
    vill ner till 55kg

Kör två styrkepass i stationsform och 2-3 pass på crosstrainern varje vecka.

• 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-14 19:28:47 följande:
    Nu har jag ju redan beskrivit tvillingen och stenbocken men då var det inte i komination med varann och dessutom var då mannan tvilling och kvinnan stenbock!

Ok, kvinnlig tvilling... Om man säger så här och det står i viss kontrast till många andra tecken... Och nu kommer detta säkert låta jättehemskt i många av era öron för här kommer ett litet socialt dilemma som kan inträffa med en tvilling. Och glöm nu för allt i världen inte att jag är en fisk och är i tvillingens ögon ganska jobbig... Självinsikt, kallas sånt.

Hursom, jag har en tjejkompis som är tvilling och vi har känt varann i 10 år. Hennes man är oxå tvilling så de är liksom i maskopi med varann. Hon ringer mig på regelbunden basis för att jag står på hennes "sociala lista" och ska därför "avbetas" med ungefär en månads mellanrum. Jag ringer aldrig henne tillbaka utan har väntat i 10 år på att hon ska fatta jag inte håller med sociala listor. Jag umgås spontant och med folk jag gillar på djupet. Men så länge jag står på hennes lista kommer jag inte undan. Så vi bestämmer tid för fika och hon pratar om alla ytliga ting som finns (hennes man, hennes barn, huruvuda sonen är avvänjd från nappen, dricker riktig mjölk och gud vet allt...). Jag verkar jätteintresserad (för jag är ju fisk och gäspar därför inte högt) och hon sticker in lite frågor om vad som händer i mitt liv på vilka jag svarar rätt avvikande och ytligt ("jomen det är såååå bra med mig, sjääälv då - jag ni vet..)

På hennes lista har hon ungefär 50 tjejer och jag är en av dem, varken mer eller mindre. Vi har känt varann i 10 år och hon vet ingenting om mig. Och jag vet ingenting om henne.. Och vi pratar och pratar och pratar... Om absolut ingenting. Jag fattar noll och tycker såna vänskapsförhållanden är ganska jobbiga för jag vet liksom inte vad jag ska göra med dem...

Ok, nu har jag målat upp en förskräcklig bild av tvillingen. Sorry, så är det förstås inte... Se det istället som en utmålning över hur de KAN gå när en fisk och en tvilling inte förstår varann men tvillingar är SÅ socialt lagda att de inte kan släppa taget vilket fisken skulle ha gjort för långe sen..

Så ta det inte som det låter, tänkte bara ge en fisks aspekt på en kvinnlig tvilling, hm.. Hoppas du inte blir sur nu. Det skulle nog min tvillingkompis bli om hon hörde detta... Obestämd

Men jag har väldigt goda nyheter för ditt förhållande (gud - jag låter ju som en spåtant, kanske skulle börja ta betalt ). En stenbock och en tvilling bör gå mkt bra ihop! Du är ganska pladdrig, social, pedantisk (fast inte så ordningsam som jordtecknena) och kan vända på en femöring. Du är en kameliont du oxå. Man brukar ta marilyn monroe som exempel (som var tvilling) och titta på de olika "roller" hon antog utan att ens tänka på det. Det finns familjebilder av henne (som den madonnalika modernsgestalten då hon inte vet att hon blir filmad) där det inte finns ett uns att den sexikon hon var för resten av världen som fascinerar många. Hon gjorde sig inte på, hon antog alla roller för att hon VAR alla rollerna. En tvilling behöver aldrig förställa sig, de är alltihop av bara farten.

Din stenbock är förmodligen precis så (ovanligt) ordningssam och prydlig som du vill och förmodligen har han rättat sig ganska mkt efter dina krav i hemmet och på den sociala banan. Kanske är han lite för butter och inåtvänd för dig ibland och förmodligen blir du då och då frustrerad över att han inte kommunicerar. Om du kritiserar en stenbocksman kan han bli ganska sur och gå och tjura mkt längre än vad du tycker är nödvändigt. Han är ekonomiskt lagt och den egenskapen gillar du nog hos honom snarare än irriterar dig på. Kanske tycker du ibland att han är liiite för snål. Stenbockar gillar att hålla i pengarna och även om du oxå gillar pengar på banken så är du bättre på att spendera dem än vad han nånsin kommer att bli...

Nå? Väntar med spänning på att nån ska säga att jag har HELT fel i allt! Känner att jag drog det lite längre hos tvillingen... Hoppas du tar det med en nypa salt! Av min tvillingkompis "sociala lista" har hon säkert majoriteten på sin sida och de flesta tycker hon är fantastisk och hängiven sina kompisar!
  • Sommarbrud

Vad roligt att vi har sån bredd på tråden :)

På torsdag ska jag och prova på zumba på gymmet ska bli spännande...

Och nästa vecka ska jag beställa min klänning längtar!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden