• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Ja, känns som det föll lite platt nu. Personligen tycker jag det ger liv åt en tråd när man har lite bredd och det här med våra vikten har vi redan pratat om massor... Vi får väl inboxa varann istället då, tyckte bara det hade varit smidigt och trevligt eftersom vi är ett återkommande gäng här i tråden som vill gå ner i vikt.

• jennifaer

1700tal: ja då var det kanske inte rätt för dig ändå:)

och för min del får ni absolut fortsätta på ert lilla sidospår, även om det inte är något jag själv tänker hänger på så har jag absolut inget emot om ni andra gör det. Det är ju alltid bra med lite extra pepp!Skrattande

• IdaPierre
    1700tal skrev 2011-02-14 09:51:07 följande:
    ÅÅHm vad spännande!! Kommer den idag då tror du eller imorg??
    Jag tror den kommer komma imorgon. Den är i västerås nu o ja bor typ 20 mil därifrån så den kommer säkert imorgon...hihi..åh nu längtar jag...men va fort det har gått. Beställde den två dagar efter nyår o den är redan i Sverige...hoppas bara nu att den är fin o passar mej. Jag vet redan lite ändringar ja ska göra..lr ja ska sy dit lite glitter iaf :) Åh vad ja längtar nu..
  • Malin24

Oj missade att läsa på några dagar och fick 30 sidor att gå igenom:)

Nu är min klänning äntligen beställd men så lång tid det tar att få svar från Bella..de måste ha supermycket att göra..
    Hur har ni gjort med betalning, ska man göra det direkt vid beställningen?Jag förstod inte riktigt när man fyllde i allt på ordern om man behövde göra det direkt eller kan göra det under processen..ngn som vet?

Vad har ni för tips på tyg till den här klänningen?

http://www.splasposa.com/fotos-vestidos-novias/daroca2011.html

Bella föreslog Duchess Satin...ngn som vet om det är fint?

• IdaPierre
    1700tal skrev 2011-02-14 10:26:26 följande:
    Ja, känns som det föll lite platt nu. Personligen tycker jag det ger liv åt en tråd när man har lite bredd och det här med våra vikten har vi redan pratat om massor... Vi får väl inboxa varann istället då, tyckte bara det hade varit smidigt och trevligt eftersom vi är ett återkommande gäng här i tråden som vill gå ner i vikt.
    Haha...klart ni får komma in på lite sidospår...forumena finns ju för att man ska få kunna diskutera med varandra. Det gör väl inget om ni diskuterar lite andra saker än kinaklänningarna...det hör ju ihop med varandra lixom. Plus att man fått en "kontakt" med varandra här i tråden :)
  • Sommarbrud

Ja men faktiskt, det är roligt när vi får lite mer kontakt! Och vi pratar ju redan om en massa saker, jag har tex fått lite tips om dagis :) Å det hör ju inte till kinaklänningar... SÅ vi kan väl bara fortsätta som vanligt ? Men på måndagar måste vi rapportera antingen via inboxen eller här :) O jag behöver verkligen er hjälp så peppa på!

• jennifaer

Här är förresten klänningen jag är sugen på att beställa! Tror ni att de skulle kunna göra den bra på hos milly? Dessutom har jag ingen riktigt bra bild på framsidan men det kanske jag kan leta upp en liknande och visa dem? Sen har jag ju tyvärr inte Ivankas kropp men men det kanske går bra ändåGlad

• Sommarbrud
    IdaPierre skrev 2011-02-14 10:46:01 följande:
    Jag tror den kommer komma imorgon. Den är i västerås nu o ja bor typ 20 mil därifrån så den kommer säkert imorgon...hihi..åh nu längtar jag...men va fort det har gått. Beställde den två dagar efter nyår o den är redan i Sverige...hoppas bara nu att den är fin o passar mej. Jag vet redan lite ändringar ja ska göra..lr ja ska sy dit lite glitter iaf :) Åh vad ja längtar nu..
    Men vad spännande det blev! Längtar tills imorgon när den kommer :)
  • Wintercandles
    jennifaer skrev 2011-02-14 11:11:55 följande:

Här är förresten klänningen jag är sugen på att beställa! Tror ni att de skulle kunna göra den bra på hos milly? Dessutom har jag ingen riktigt bra bild på framsidan men det kanske jag kan leta upp en liknande och visa dem? Sen har jag ju tyvärr inte Ivankas kropp men men det kanske går bra ändåGlad

Underbar klänning :) Tycker inte alls man behöver ha kropp som henne för att bära upp klänningen. Tycker du om den så go for it.
  • to die for
    1700tal skrev 2011-02-12 17:15:38 följande:
    Åh, vad fin! Den gillade jag verkligen! Och vilket bra pris, oj vad billigt. Ska bli jättespännande att se bilder på den i "verkligheten" sen.
    Jösses Amalia så fort den här tråden växer, hinner ju inte med i svängarna.
    Ska absolut ta bilder när jag får hem klänningen.

Är lite nervös över att den inte ska vara lika fin på mig som på modellen. Allt tenderar ju att sitta så snyggt om man är lång och smal. Själv är jag ganska medelstor/liten på alla sätt och vis, 166 cm lång stl 36 och timglasformad figur. Hur som helst så känner jag att jag har råd att chansa här, fick klänning, "garderobspåse" och underkjol för 1500 kr ink frakt.

Och för övrigt är jag lejon som ska gifta mig med en vädur Glad 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden