• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-13 21:36:06 följande:
    Men har du markerad midja och hyfsad platt mage? Eller "valkar" kring magen? Ursäkta den ofina frågan men det är bara för att få en uppfattning om propotionerna.
    men hyffsad platt mage o jag jobbar på det mer :) Men sen e den lite lösare efter W´s ankomst
  • Preggie
    1700tal skrev 2011-02-13 21:17:52 följande:
    Jag tror att 2:an sitter bäst och mest smickrande på men är 4:n är mest romantiskt. Spetsen är jättefin på den. Kommer du beställa den från Milanoo?AH, kul med en till som beställer mer än en klänning!
    Mmm kul och kul, snarare världens största beslutsångest....  Jag funderar även på att beställa en strl 42 även om mina mått säger minst 44, håller på att gå ner i vikt och det om något är väl en sporre! (eller så är det bara dumt haha)
  • Sommarbrud

Hmm ja

1700tal skrev 2011-02-13 21:17:52 följande:
    Jag tror att 2:an sitter bäst och mest smickrande på men är 4:n är mest romantiskt. Spetsen är jättefin på den. Kommer du beställa den från Milanoo?AH, kul med en till som beställer mer än en klänning!
    jag tänkte testa o beställa en från milanoo sen kanske en till från ngt annat ställe bror på hur den blir o ja om jag  behver fler... Ahhh !!
  • 1700tal

Apropå inget men förresten; nån pratade det här med midjeformare/nåt slags formande underklädesplagg förut. Minns ej vad det hette. Nån som har köpt sån/vet hur det är/har provat/ska köpa/har länkar till köpstället etc?

Jag funderar på nåt som "nyper" midjan (inte platta ihop alltihop liksom) vid en eventuell mermaidklänning i spets. Om ni förstår... Ingen korsett eller annat obekvämt. Kommer inte ihåg vad det hette men folk har refererat till det som "kroppsstrumpa"(föga sexigt men effektivt). Idéer? Funka till mermaid?

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-13 21:43:39 följande:
    Apropå inget men förresten; nån pratade det här med midjeformare/nåt slags formande underklädesplagg förut. Minns ej vad det hette. Nån som har köpt sån/vet hur det är/har provat/ska köpa/har länkar till köpstället etc?

Jag funderar på nåt som "nyper" midjan (inte platta ihop alltihop liksom) vid en eventuell mermaidklänning i spets. Om ni förstår... Ingen korsett eller annat obekvämt. Kommer inte ihåg vad det hette men folk har refererat till det som "kroppsstrumpa"(föga sexigt men effektivt). Idéer? Funka till mermaid?
    Ja är det ngn som vet ? Kan vara intressant.

Sen en helt annan fråga är det ngn som har provat att solduscha ? Funderar på det men har aldrig gjort det
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 21:43:39 följande:

Jag har en.... en spanx!
    Skitfult man funkar iaf bra på mig! Lite svår att få på sig men jag tycker inte att den är obekväm. 

www.spanx.com/product/index.jsp&cp=2992553.3010055&parentPage=family
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-02-13 21:37:24 följande:
    Mmm kul och kul, snarare världens största beslutsångest....  Jag funderar även på att beställa en strl 42 även om mina mått säger minst 44, håller på att gå ner i vikt och det om något är väl en sporre! (eller så är det bara dumt haha)
    Join the club! Fast lite kul är det väl ändå...?
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:40:45 följande:
    Hmm jajag tänkte testa o beställa en från milanoo sen kanske en till från ngt annat ställe bror på hur den blir o ja om jag  behver fler... Ahhh !!
    Ok. Alltså, spontant skulle jag säga (fast 4:an var underbar) att du ser ut ungefär som jag och jag skulle ärligt talat inte ta en modell som 4:an. Nu tycker säkert en del att jag är brutal med det beror ju på vad man vill ge klänningen för uppdrag liksom. Vill man bara att den ska vara fin och vacker så gör det ju inget men vill man att den ska förvandla en till 2 strl mindre, ge supersmal midja och en lång och jämnt fördelad kropp då blir det inte samma sak... Jag har oxå 42 i byxor just nu (blir nog 40 om 5-7 kg men aldrig mindre, är liksom skapt med höfter) och midja/platt mage och är mindre upptill än nedtill. Och då blir 2:an (el likn) det ultimata.. Jag ska oxå leta upp en mer slimmad spetsklänning åt det hållet men den måste ha en helt annan form. Vågrätt band i midjan är uteslutet för min del tex, då trollas min midja bort helt, vilket är en av de få tillgång jag vill framhäva. Knepigt det här...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 21:52:10 följande:
    Jag har en.... en spanx!
    Skitfult man funkar iaf bra på mig! Lite svår att få på sig men jag tycker inte att den är obekväm. 

www.spanx.com/product/index.jsp?productId=405...
    Just det, så var det! Men hur gör man när man går på toaletten?! Förvånad Måste man dra av hela? De jag har hört har sagt att det är en helsike att ta av och på, en ren brottningsmatch varje gång! Och måste man ha med ben, lite onödigt under en vid klänning eller? Eller hålls de inte på plats annars? Men har för mig jag har sett utan ben... Obestämd
  • Preggie
    1700tal skrev 2011-02-13 21:54:35 följande:
    Join the club! Fast lite kul är det väl ändå...?
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:40:45 följande:
    Hmm jajag tänkte testa o beställa en från milanoo sen kanske en till från ngt annat ställe bror på hur den blir o ja om jag  behver fler... Ahhh !!
    Ok. Alltså, spontant skulle jag säga (fast 4:an var underbar) att du ser ut ungefär som jag och jag skulle ärligt talat inte ta en modell som 4:an. Nu tycker säkert en del att jag är brutal med det beror ju på vad man vill ge klänningen för uppdrag liksom. Vill man bara att den ska vara fin och vacker så gör det ju inget men vill man att den ska förvandla en till 2 strl mindre, ge supersmal midja och en lång och jämnt fördelad kropp då blir det inte samma sak... Jag har oxå 42 i byxor just nu (blir nog 40 om 5-7 kg men aldrig mindre, är liksom skapt med höfter) och midja/platt mage och är mindre upptill än nedtill. Och då blir 2:an (el likn) det ultimata.. Jag ska oxå leta upp en mer slimmad spetsklänning åt det hållet men den måste ha en helt annan form. Vågrätt band i midjan är uteslutet för min del tex, då trollas min midja bort helt, vilket är en av de få tillgång jag vill framhäva. Knepigt det här...
    Ja det är faktiskt jätteroligt!!

Det låter som om vi alla har samma figur!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden