• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

ÅHH sitter o försker välja tre klänningar så ni kan hjälpa mig beställa men datorn hänger sig hela tidenRynkar på näsan

• lovvydovvy
    sunsey skrev 2011-02-12 21:07:18 följande:

Lovvydovvy: Den sista klänningen, den med spets är så fin!! Passar dig bra! Det gäller att prova och prova en massa. Till sist hittar man sin klänning precis som sin prins Glad

Absolut, ska snart ut och prova igen, hoppas hitta klänningen med stort K som gör att jag glömmer alla andra!
    1700tal skrev 2011-02-12 21:33:35 följande:
    Haha, du låter som en tvättäkta och klockren fisk! På gott och ont. Jag är precis likadan. Vi fiskar bör passa oss så folk inte trampar på oss dock. Vi måste lära oss att stå på oss och våga säga ifrån. Ibland iaf... Det är inte för inte som fiskar är lärare, vårdpersonal (dock inte läkare för det är för ambitiöst för oss, vi lockas till det vårdande, inte inkomst eller titlar), präster och finns överrepresenterade i ALLA serviceyrken. 

Jaså, blev den så bulsig när du fäste upp den? Den såg ju ganska nätt ut. Jämfört med min gräddbakelser (order maräng i dessa sammanhand är ju bannlyst, kallar min lik vispad grädde istället... ) Kanske fungerar bättre med klänningar som redan har draperingar därbak, kan tänka mig att släpet "smälter in" bättre då.

På min andra klänning ska de sy på såna handtag att haka upp släpet med. Hur nu det ska gå med ett 1,5 m långt jättedraperat släp (har tydligen fått totalt storhetsvansinne i klänning 2 )!

Jo, jag har beställt och betalat 2 klänningar varav jag har fått den ena än så länge (finns i mitt galleri och i typ 700 bildinlägg i tråden ). Sen har jag köpt och fått en ivory mantillaslöja (finns i galleri) och beställt (igår) en liknade (men längre och med pärlbroderier på spetsen) slöja i light champagne med mörkare champagnefärgade pärlor. Men den var ju en kompettering så har inte hunnit betala den än. Inte lätt att hänga med i mina svängar ju!

Ska jag vara krass och ärlig (och erkänna att jag är lite knäpp) så tror jag att jag kommer beställa 2 klänningar till. En helt i spets, så långt ifrån maräng man kan komma. Nåt i stil med din. Och en med fladdriga chiffongvågor/volanger/tyll och nån tuff krage. En av dessa kommer nog vara en mermaid. Sen tänkte jag suga på dessa 4 karameller fram till bröllopet, spara den jag gifter mig i och sälja de andra 3 på blocket eller här i köp och sälj.
    Ha ha, började plugga till sjuksköterska innan jag ändrade mig och är nu färdig ekonom, kanske inte så fiskigt men älskar odrning och reda. Söker dock jobb som administratör vilket i grund och botten handlar om att ge service.

Har sett din klänning och slöja, sååå fina! Klänningen blev väldigt vacker utan broderier och "glittret". Tycker du gör helt rätt i att beställa fler klänningar, massor att välja på! Hade budgeten tillåtit det hade jag nog gått på samma linje men icke.

Inte superbylsig men med alla underkjolar och spets så såg det inte så fint ut när de hyskade upp den. Tror det är som du säger att det är finare att hyska upp en klänning som redan har lite draperingar.
    Skumboll skrev 2011-02-12 21:43:57 följande:
    Lovvydovvy: Spetsklänningen var ju superfin på dig! Men jag tyckte även att chiffongvarianten var väldigt fin... 
    Tackar, har grav beslutsångest ang vilket håll jag ska gå åt, enkel eller maffig.
  • Sommarbrud

Lovvydovy: Du är så fin i spets klänningen!

Nu blir jag lite sugen på att beställa en sån med kanske inte ska säga ngt till killen o smygbeställa två, en i spets o en utan svåra beslut:)

Nej nu blir det sängen för mig eftersom min dator hänger sig hela tiden!

God Natt

• 1700tal
    sunsey skrev 2011-02-12 22:16:02 följande:
    1700tal: Var och tittade på dina bilder. Klänningen var snygg och slöjan fin. Tänkte fråga dig eftersom du har ju beställt o fått din klänning.. När du tog dina mått tog du på dig ett par klackskor??

Ja, du har ju tid att beställa fler klänningar, låter som en bra idé Glad

Jag kan tycka det är lite synd att man bara får ha ett bröllop... Tänk om man fick ha bröllop var 5år (med samma man menar jag då fast nytt ställe och ny klänning). Som en typ av tradition eller nåt..
    Det hade varit skoj.
    Det får man ju - förnyelse av löften kallas det visst!

Tack förresten, ja vi får se om det blir den eller en annan.

Klackarna - det brukar stå i mätinstruktionerna beroende på tillverkare. Antingen står det ju höjd inklusive klackar på en gång eller din höjd + klackar.  Nej, jag mätte inte med klackar på. Vet att jag är 176 cm och att jag ska ha 4-5 cm klackar. Minns inte vilket jag angav (4 el 5 cm) men den blir lagom oavsett. Har inte köpt mina skor än men jag vet ju vilken höjd jag trivs i utan att jag blir onormalt girafflik. Gör ju inget om tårna sticker ut en cm men illa om man snubblar. Så resonerar jag.
  • Luxuz

Hej!
    Jag tänkte höra vilket material ska ni få på era klänning, ni som har beställt?
    Jag skickade ett mail till Bella (hos milly) och fick tillbaka en quotation. Där står det att tygerna som de ska sy upp klänningen är: Elastic satin, interlining, lining, beads and boning. Det jag undrar över är hur är elastic satin? Det känns som att man vill att en bröllopsklänning inte ska vara så elastisk, eller?

Sen så står det längs ner i mailet att click to order now. Är det då jag skriver in mått och färg? Klänning jag skickade in har släp, men det vill jag inte ha, möjligen bara litet. Ska jag maila och säga det nu? Och om jag behöver underkjol?
    Hoppas någon kan svara på mina frågor!

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-12 16:22:12 följande:
    Hur mkt har du tänkt att gå ner i vikt då?

Vattuman - hehe, mitt ex var vattuman så lite inside info har jag allt. Vattumannens motto är "jag vet" och det är precis vad du gör... Om allt... Till vissas förtret ibland. Du har åsikter om allt (sk dock inte blandas ihop med negativa åsikter), älskar att debattera, ventilera, fundera, diskutera och komma fram till saker. Du är dock godhjärtad och är förmodligen en stark förespråkare av jämlikhet. Av din och din fisksambo är det du som står för handlingsförmågan, värderingarna och avgör "hur det ska vara".

Du kan ibland uppfatta din sambo som lite "flummig", disträ och stundom nästan irriterande oförmögen på att ta initiativ. Mellan vattuman och fisk brukar man säga att vattumannen är "läraren" och fisken är "eleven" och bara om båda parter accepterar dessa roller fungerar förhållandet riktigt bra. Den svåra uppgiften är för vattumannen att öppna sig för fiskens djup och ibland bara låta saker och ämnen vara som fisken vill, dvs outforskade och obestämda och för fisken att låta vattumannen ha "rätt" ibland och gå på djupet i diskussioner som fisken egentligen aldrig vill ta. Vattumannen är rak på sak och fisken slingrar sig... 
    En klockren beskrivning av både mig o sambon!! Så häftigt att läsa om sig själv när det är en främling som skriver

Jag drar nog storlek 46 nu och vill självklart gå ner så mycket som möjligt! Har uteslutit kolhydrater en dryg månad nu och gått ner sex kilo. Om jag har tur och vikt nedgången fortsätter så kommer jag nog att komma i en storlek 40 när det är dags. Fast det är ju omöjligt att sia om, så frågan är ju hur jag gör med beställningen av klänning?

Jag har ju inte visat vad jag gillar för klänningar. Men eftersom sidan verkar lite mysko just nu (ser två omgångar tråd efter varandra liksom...), så kan jag nog inte ladda upp några bilder. Får återkomma senare.

• Skumboll

Nu blir jag lite orolig vad gäller längdmåttet när jag läser det 1700tal skrivit....

Jag har bestämt för mig att man skulle skriva in sin längd utan klackar men hollow-hem måttet skulle vara med klackhöjd. 
    Snälla, säg att det är rätt annars får jag panik! Obestämd

Luxuz: Bra fråga, min klänning jag beställt är en chiffongvariant. Under det använder de elastic satin, jag frågade milly varför de använder det istället för vanlig satin och fick detta svar;
    "Because elastic satin is lighter than duchess satin and your original dress is very flowing,so we select this fabric."
    Jag låter det vara så, jag hoppas de vet vad de gör....

• Darling Daisy

Den här är ganska fräck!

Annars är jag ett fan av spets!!! Fast vet inte hur det skulle se ut på mig som är lite rundare än pinnmodellerna...
  • Luxuz
    Skumboll skrev 2011-02-12 22:42:20 följande:
    Nu blir jag lite orolig vad gäller längdmåttet när jag läser det 1700tal skrivit....

Jag har bestämt för mig att man skulle skriva in sin längd utan klackar men hollow-hem måttet skulle vara med klackhöjd. 
    Snälla, säg att det är rätt annars får jag panik! Obestämd

Luxuz: Bra fråga, min klänning jag beställt är en chiffongvariant. Under det använder de elastic satin, jag frågade milly varför de använder det istället för vanlig satin och fick detta svar;
    "Because elastic satin is lighter than duchess satin and your original dress is very flowing,so we select this fabric."
    Jag låter det vara så, jag hoppas de vet vad de gör....
    Mmm... jag tycker inte att min klänning är så "flowing"...

www.maggiesottero.com/dress.aspx

Men det är väl som du säger, de vet nog vad de gör...
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 22:26:23 följande:
    Absolut, ska snart ut och prova igen, hoppas hitta klänningen med stort K som gör att jag glömmer alla andra!
    1700tal skrev 2011-02-12 21:33:35 följande:
    Haha, du låter som en tvättäkta och klockren fisk! På gott och ont. Jag är precis likadan. Vi fiskar bör passa oss så folk inte trampar på oss dock. Vi måste lära oss att stå på oss och våga säga ifrån. Ibland iaf... Det är inte för inte som fiskar är lärare, vårdpersonal (dock inte läkare för det är för ambitiöst för oss, vi lockas till det vårdande, inte inkomst eller titlar), präster och finns överrepresenterade i ALLA serviceyrken. 

Jaså, blev den så bulsig när du fäste upp den? Den såg ju ganska nätt ut. Jämfört med min gräddbakelser (order maräng i dessa sammanhand är ju bannlyst, kallar min lik vispad grädde istället... ) Kanske fungerar bättre med klänningar som redan har draperingar därbak, kan tänka mig att släpet "smälter in" bättre då.

På min andra klänning ska de sy på såna handtag att haka upp släpet med. Hur nu det ska gå med ett 1,5 m långt jättedraperat släp (har tydligen fått totalt storhetsvansinne i klänning 2 )!

Jo, jag har beställt och betalat 2 klänningar varav jag har fått den ena än så länge (finns i mitt galleri och i typ 700 bildinlägg i tråden ). Sen har jag köpt och fått en ivory mantillaslöja (finns i galleri) och beställt (igår) en liknade (men längre och med pärlbroderier på spetsen) slöja i light champagne med mörkare champagnefärgade pärlor. Men den var ju en kompettering så har inte hunnit betala den än. Inte lätt att hänga med i mina svängar ju!

Ska jag vara krass och ärlig (och erkänna att jag är lite knäpp) så tror jag att jag kommer beställa 2 klänningar till. En helt i spets, så långt ifrån maräng man kan komma. Nåt i stil med din. Och en med fladdriga chiffongvågor/volanger/tyll och nån tuff krage. En av dessa kommer nog vara en mermaid. Sen tänkte jag suga på dessa 4 karameller fram till bröllopet, spara den jag gifter mig i och sälja de andra 3 på blocket eller här i köp och sälj.
    Ha ha, började plugga till sjuksköterska innan jag ändrade mig och är nu färdig ekonom, kanske inte så fiskigt men älskar odrning och reda. Söker dock jobb som administratör vilket i grund och botten handlar om att ge service.

Har sett din klänning och slöja, sååå fina! Klänningen blev väldigt vacker utan broderier och "glittret". Tycker du gör helt rätt i att beställa fler klänningar, massor att välja på! Hade budgeten tillåtit det hade jag nog gått på samma linje men icke.

Inte superbylsig men med alla underkjolar och spets så såg det inte så fint ut när de hyskade upp den. Tror det är som du säger att det är finare att hyska upp en klänning som redan har lite draperingar.
    Skumboll skrev 2011-02-12 21:43:57 följande:
    Lovvydovvy: Spetsklänningen var ju superfin på dig! Men jag tyckte även att chiffongvarianten var väldigt fin... 
    Tackar, har grav beslutsångest ang vilket håll jag ska gå åt, enkel eller maffig.
    Vad fin klänningen var i profil oxå... Du passar verkligen jättebra i den där.

Haha, en fisk som kom på bättre tankar alltså! Bra jobbat! Jag har några fiskar i min närhet som har irrat in sig i banor som både civilekonomer och civilingenjör. De skapar onekligen en frisk fläkt bland alla stenbockar, kräftor och jungfrur som brukar jobba med pengar, papper och ordning och reda. Men det lustiga är att min ekonomiske och juridikstudernade, superpresterande och organiserade (i studiesammanhang)kräfta här hemma inte för sitt liv klarar att slå hål i de betalda räkningarna och sätta in dem under rätt flik i rätt pärm. Det går inte! GÅR inte!! Och det ska tydligen vara en medfödd förmåga hos alla kräftor. Pyttsan. Och vem får då ta tag i pappren och att skapa ordning? Den oorganiserade och oekonomiska fisken har gått och blivit ett kontollfreak inom de områdena!

Astrologins vägar äro outgrundliga...

Men en sak måste ni fiskar säga mig. Jag har funnit en sak som har stämt hs ALLA fiskar hittills (och jag har en hel drös omkring mig i bland släkt och vänner). Alla fiskar har en mer eller mindre press/önskan/vilja att hålla en snygg "fasad" om kring sig vad gäller hemmet. Det ska vara snyggt, städat och prydligt när folk kommer. MEN oavsett hur långt gången denna mani är, hur rent fiskarna än har i hemmet så har allihop en "dumpningsplats" nånstans i huset! Där slänger man in all "skit" när folk ska komma eller när man gör en "snabbstädning". Det kan vara vinden, ett källarrum eller bara en enda garderod som är "skräpgarderoben" som i sin tur rensas (i ett av fiskarnas ständiga mer organiserade "städryck") mer sällan. Stämmer detta in på er andra fiskar? Åtminstone jag är sån och folk som (tror att de) "känner" mig blir helt chockade om de öppnar ett badrumsskåp! Det stämmer liksom inte med resten av lägenheten, dvs det som folk ser.

Stämmer det hos er oxå??

Nej, du går ögonen i kors... Bäst att knyta mig och lyssna till polens vattenfall som porlar utanför fönstret. För snart måste man ju åka hem till kalla Sverige igen, huuu, Snö och minusgrader, fy och usch! Har nästan övertalat sambon att köpa hus här i fortet.. Han är oxå gruvligt trött på det där avlånga landet och han läser faktiskt (som av en händelse ) företagsengelska denna termin. Tänkta sig så lämpligt...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden