• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Vi kommer åka till hösten, varmt, stränder men inte så mycket ligga och sola. Mest äventyr...
    Inte helt fel med hotellnatt heller. Vi kommer sova hemma på bröllopsnatten. Däremot ska vi njuta av en helg för oss själva om två veckor. Vila ut en helg utan barn. Behövs ju ibland. Hoppas ni också kan göra det någon gång ibland.

• Darling Daisy
    Aylas skrev 2011-02-11 22:34:23 följande:
    Småland är en favorit och vårt "vigsellandskap" (kan man säga så?) Jag gillar djupa skogar och stugor med röda knutar...
    Ja, det är vackert här!
    Jag kommer från gnällbältet (mälardalen) från början! 
  • Skumboll
    Farmall skrev 2011-02-11 22:53:56 följande:
    Vi kommer åka till hösten, varmt, stränder men inte så mycket ligga och sola. Mest äventyr...
    Inte helt fel med hotellnatt heller. Vi kommer sova hemma på bröllopsnatten. Däremot ska vi njuta av en helg för oss själva om två veckor. Vila ut en helg utan barn. Behövs ju ibland. Hoppas ni också kan göra det någon gång ibland.
    Låter härligt med värme! Speciellt om man tittar ut idag....
    Ibland funderar jag på om det är dumt att bo på hotell just på bröllopsnatten, man kommer dit sent, sover några timmar innan man ska hem igen... nåja, det blir nog skönt ändå. 
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-02-11 22:56:47 följande:
    Låter härligt med värme! Speciellt om man tittar ut idag....
    Ibland funderar jag på om det är dumt att bo på hotell just på bröllopsnatten, man kommer dit sent, sover några timmar innan man ska hem igen... nåja, det blir nog skönt ändå. 
    Så kände vi också.

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med barna imorgon.  Ingen sovmorgon direkt..
    Godnatt allihop, får väl se om man orkar gå igenom alla sidor imorgon..... blir väl ett antal innan man kommer in här igen.
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-11 21:46:22 följande:
    Sommarbrud:
    Vet inte om man får lägga in någon länk här,
    men jag kan lova att jag inte har någon som hellst koppling till detta företagen
    och inget heller för den delen. Länken är till det företaget jag hittade på tradera och som jag mailat lite med.
    De ska kunna få hem kostym till sonen i strl. 86 Tror att det skulle kunna passa då. Tror du inte?

www.kq.fi/
    Jo men det borde funka! Tack för länken ligger nu sparad, bra priser var det oxå :)
  • Sommarbrud

Jag bor i täby utanför sthlm:)
    Resa ja vi åker 6 dagar till NY direkt efter vi gift oss, lille W ska vara hemma hos mormor och morfar sen när vi kommit hem är vi hemma i 4 dagar o sen flyger vi till Nice i två veckor med lille W och mina fräldrar så skönt!

Åhh ni får inte prata om dagis jag har inte satt w i kö ännu.... så han lär ju få börja när han e 18 år!! Måste ta tagi detta i  helgen men snart ska jag ut och gå sen in till stan o lyssna på ett band som vi vill ha på vår bröllopsfest...

Vilka datum gifter ni er? Vem är först ut?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-12 09:50:02 följande:
    Jag bor i täby utanför sthlm:)
    Resa ja vi åker 6 dagar till NY direkt efter vi gift oss, lille W ska vara hemma hos mormor och morfar sen när vi kommit hem är vi hemma i 4 dagar o sen flyger vi till Nice i två veckor med lille W och mina fräldrar så skönt!

Åhh ni får inte prata om dagis jag har inte satt w i kö ännu.... så han lär ju få börja när han e 18 år!! Måste ta tagi detta i  helgen men snart ska jag ut och gå sen in till stan o lyssna på ett band som vi vill ha på vår bröllopsfest...

Vilka datum gifter ni er? Vem är först ut?
    Då bor ni nära varandra!

Äh, täby har väl inte så långa köer till dagis? Och lille W är väl inte så stor ännu? 
    Barnen behöver ju inte börja på dagis på ettårsdagen...
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-12 10:04:25 följande:
    Då bor ni nära varandra!

Äh, täby har väl inte så långa köer till dagis? Och lille W är väl inte så stor ännu? 
    Barnen behöver ju inte börja på dagis på ettårsdagen...
    Jo men jag tror köerna e ganska långa, min kompis har satt sin dotter i kö o hon e 4 veckor.. Men han ska inte brja förräns han e 2 så lite är det ju kvar :)

Vem bodde jag nära ?

Jag frsker välja ut tre favorit klänningar så ska ni få rsta vilken jag ska köpa :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-12 10:21:04 följande:
    Jo men jag tror köerna e ganska långa, min kompis har satt sin dotter i kö o hon e 4 veckor.. Men han ska inte brja förräns han e 2 så lite är det ju kvar :)

Vem bodde jag nära ?

Jag frsker välja ut tre favorit klänningar så ska ni få rsta vilken jag ska köpa :)
    Haha, så konstigt det blev. Vi bor ganska nära varandra, bor i österåker.

Nu har jag iofs bara sökt specialförskolor i täby men upplevde det som att många hade ganska korta köer. Men det beror ju säkert på område och numera kanske det är längre köer.

Spännande! Ska bli kul att se vilka du väljer.  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-12 10:32:36 följande:
    Haha, så konstigt det blev. Vi bor ganska nära varandra, bor i österåker.

Nu har jag iofs bara sökt specialförskolor i täby men upplevde det som att många hade ganska korta köer. Men det beror ju säkert på område och numera kanske det är längre köer.

Spännande! Ska bli kul att se vilka du väljer.  
    Men då bor vi ju nära :)

Ja jag hoppas det är korta men alla har sagt att jag e galen som inte satt honom i kö, men men det brukar lösa sig :)

Ja jag har ju några klänningar att välja mellan har så många favoriter...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden