• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-11 21:25:09 följande:
    Sommarbrud och 1700-tal! Super fina klänningar!!
    Jag älskar ju 50 & 60 talare, även om de inte alltid är super smickrande så är de ju ara såå grymma!!

Idag kom mina tyg prover från kina Skrattande Blir ivory el light champange, har inte kollat ordentligt i bra ljus än, men det blir inte vit! BEställde den mest för att kunna jämföra med de andra...

Gissa vad, idag är det 1 år kvar till vi gifter oss!! GALET!
    Hmm, kul att höra lite om er andra och få veta vilka ni är Skrattande
    Jag är 26 år, våg och jobbar som sjuksköterska.. Spännande detta med 1700-tals utlägg "om oss" Skrattande heheheh
    Jag och mannen bor med vår knäppa katt, letar större boende och planerar då självklart bröllop Hjärta
    Hah jag fick verkligen tänka till undrar när de gifter sig.. smart tjej Tungan ute
    ja men 1700tal hade ju väldigt massa rätt skoj faktiskt!
  • Sommarbrud

Oceans bride: Vart ska du beställa ifrån ?

• Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 21:25:19 följande:
    Farmall: du kan mer än mig :)
    Ja det skulle vara skoj om Wilton kan gå fram annars får den ena tärnan bära honom men han hatar att vara still så det blir spännande kanske får vara ute och leka :) Vad ska er son ha på sig ?
    Ja det var ju smart, vi har ju dessutom hans gud mor som tärna. Det ska jag ha i tanken. Bra där! Har tänkt att han ska ha finbyxor och vinröd väst, kravatt och vit stjorta. Om jag nu får tag i det. Vad ska er son ha på sig?
    Jag älskar ju 50 & 60 talare, även om de inte alltid är super smickrande så är de ju ara såå grymma!!

Idag kom mina tyg prover från kina Skrattande Blir ivory el light champange, har inte kollat ordentligt i bra ljus än, men det blir inte vit! BEställde den mest för att kunna jämföra med de andra...

Jag är 26 år, våg och jobbar som sjuksköterska.. Spännande detta med 1700-tals utlägg "om oss" Skrattande heheheh
    Jag och mannen bor med vår knäppa katt, letar större boende och planerar då självklart bröllop Hjärta
    Förstår det känns stort nu när det är ett år kvar...spännande. Jag valde också ivory.
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-11 21:30:23 följande:
    Ja det var ju smart, vi har ju dessutom hans gud mor som tärna. Det ska jag ha i tanken. Bra där! Har tänkt att han ska ha finbyxor och vinröd väst, kravatt och vit stjorta. Om jag nu får tag i det. Vad ska er son ha på sig?

Ja helst skulle jag vilja ha vit väst med likadan kravatt som hans pappa vet inte vad han ska ha ännu.. Men har int ehittat ngt så smått ännu skrik till om du hittar. Annars får han ha smoking på sig det ska gästerna ha så det funkar och det har jag hittat.
  • Farmall

Jag har hittat en säljare på tradera som jag funderar på. Beror på vad sambon ska ha. Vill ju att de ska se lika ut, det är så gulligt tycker jag. Ska kolla. Kanske ska kolla ebay igen....hihi är ju där jämt, farligt farligt!

• Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 21:28:14 följande:
    Oceans bride: Vart ska du beställa ifrån ?
    Jag beställer från milly.. Har haft bra kontakt med dem och gillar att jag kommer få se en test klänning..
    Men jag ska prova lite klänningar innan jag beställer. Är fortfarande kluven om jag ska ha en ganska tajt modell, typ sjöjungfrumodell i spets, eller den ja lade in häromdagen som är i chiffong eller en som är mer 50-tals inspirerad, kluven helt enkelt! Men det lutar åt den i chiffong eller spets. 50-tals inspirerat har jag ibland vid andra tillfällen....
  • Darling Daisy

Hur funkar de amerikanska storlekarna? Tänkte roa mig lite på ebay nu när ni har inspirerat mig. 
    Vilken amerikansk storlek motsvarar svenska stl 98/104?  

• Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-02-11 21:40:07 följande:
    Hur funkar de amerikanska storlekarna? Tänkte roa mig lite på ebay nu när ni har inspirerat mig. 
    Vilken amerikansk storlek motsvarar svenska stl 98/104?  
    Det bästa är att mäta. Mitt råd är att inte gå efter storlekarna. Vår dotter är 3,5år och hennes klänning beställde vi i 5-6år! Vi mätte henne och trodde den skulle vara stor på vissa ställen så vi skulle få sy in den, men den satt perfekt.
  • Sommarbrud

Nu får jag ge mig för ikväll verkar inte som om sonen ska sova inatt heller :(
    Så ska gå runt lite med honom nu så kanske han kan somna om ngn timme.

Imorgon ska jag kolla ebay grundligt!

Hej hej !

• Farmall
    Sommarbrud:
    Vet inte om man får lägga in någon länk här,
    men jag kan lova att jag inte har någon som hellst koppling till detta företagen
    och inget heller för den delen. Länken är till det företaget jag hittade på tradera och som jag mailat lite med.
    De ska kunna få hem kostym till sonen i strl. 86 Tror att det skulle kunna passa då. Tror du inte?

http://www.kq.fi/?lang=swe
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden