S2011 skrev 2011-02-12 17:16:20 följande:
ååh.. nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag lagt klänning och underkjol i varukorgen och sen chickat ur och tänkt "hm.. nästa vecka, då gör jag det!"
jag vet inte vilken storlek jag ska våga mig på! är som bäst på viktnedgångsvägen, men vet ju inte hur det kommer sluta. ska jag våga mig på en 40, som ju är slutmålet (och den strl jag hade innan jag la på mig en jäkla massa kilon) eller ska jag beställa en 42 och tro på att det går att snöra in den om det skulle behövas?
det skiljer ju inte så fasligt mycket, ca 5 cm mellan storlekarna..
hur gör man?
@1700-tal, har du något att säga om en våg (jag) och dennes sambo kräftan? så himla fascinerad av dina återberättelser här innan
Hm, glöm inte att räkna med "snörningsmånen", den är underskattad. Jag beställde ju efter att de syr exakt de mått man säger och det gör de ju. Men då var det inte medräknat att dra i snörningen alls. Om du förstår vad jag menar... Alltså de mått man anger var utan att man drog nåt i snörningen. Å andra sidan om man har mkt "mjukdelar" vid viss övervikt som är fördelade så man är mjuk över ryggen där klänningen slutar upptll, ja då vill man ju inte dra så hårt eftersom det pöser över.

Jag kände lite så när jag provade min första ggn (med då 10 kg för mkt och 10 cm för mkt i omkrets att det GICK jättebra att snöra och det såg bra ut framtill men inte perfekt bak. Men att snöra ihop från en 42 till 40 är en baggis. Om det nu är 5 cm mellan strl som du säger, då snörade jag alltså in 2 strl och det var fullt gångbart.

En strl däremot är nog lagom. Läste dessutom på en mätsida att när man mäter midjan till nåt med snörning ska man dra åt måttbandet när man mäter. Det ska man dock inte runt höften eller bysten.
Vad gäller vågen får jag återkomma med någon annans stulna ord. Vågar har liksom gått mig förbi, känner inte ens några konstigt nog...

Men kräftan kan du iaf skatta dig lycklig för, håll i honom (inte för att han kommer gå nånstans, det brukar vara tvärtom - de kan kännas lite efterhängsna om något vilket ju bara är trevligt i en äkta make

) för du kommer aldrig träffa någon som sätter familjen och DIG före allt annat!