• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-12 16:36:49 följande:
    Intressant med astrologi. Jag är fisk och min sambo är också fisk.. Vad kan du säga om den kombinationen 1700-tal?
    Ah, en fisk till! Haha, då får jag citera en beskrivning som jag hittade en gång (ett av mina ex var fisk - nu låter det som jag har massa ex men de råtar faktiskt vara samma stjärntecken som ni), det här låter hemskt så du får ta det med en nyta salt och lite humor :

Två fiskar som möts jämförs med två förvirrade själar som av någon anledning stöter ihop med varann med en smäll, lever ett känslofyllt, intensivt och stormigt förälskat känsloliv under period för att tillslut slitas ifrån varandra och på var sitt håll fortsätta famla sig genom livet i förvirring och se tillbaka på tiden tillsammans och undra vad 17 som hände!

Kan tillägga att den beskrivningen INTE skrevs av en fisk, troligen av ett lite bittrare tecken utan nån känsla för romans...

Nåväl, fiskar är ju det mest utpräglade och kompicerade känslotecknet. Vissa tycker vi är döjobbiga, andra tycker vi är fascinerande. En sak är iaf säker och det är att ingen nånsin bör få för sig att de kan greppa om en fisk! Och om ni kan hålla fast vid det, hålla fascinationen för varann vid liv och inte ge upp och bli uttråkade, ja då kan jag knappt tänka med ett bättre förhållande. Men det är jag det... Och jag är ju oxå fisk så jag är nog partisk. Men fiskar tycker oftast om varann, vi hittar varann och förstår varann. Vilket inte alls alla tecken gör med en annan av samma tecken.

Det brukar stå att alla tecken passar med sitt eget tecken och det stämmer inte!
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-02-12 13:25:12 följande:
    Vad våghalsiga ni är... säger som farmall, skulle aldrig våga låta någon av våra släktingar bona övernattningsstället. Men det låter jättemysigt!

Känns lite slöseri med pengar ja, men det är första natten utan sonen och vi har lyckats få hjälp av en utomstående som tar honom hela helgen så det känns som man får passa på!
    Som sagt, det kan gå hur som helst, men vi åker på bröllopsresa dagen efter och inte har någon annan att ta hänsyn till så är det värt risken. Kanske blir det socker och kanske blir det ännu bättre än hotell  

Enormt vacker klänning förresten!

@to die for; häftig klänning!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-12 16:27:56 följande:

Denna, fast med snörning i ryggen och eventuellt tunna axelband. 

Tycker den här klänningen är SÅÅÅÅ mkt snyggare och mer romantisk än din första... Och riktigt vacker på dockan oxå, inte bara på pinnmodellen. Ok, dockan var väl inte nån plussize hon heller (inte för att du är det heller) men tycker man får en bättre känsla av hur den ser ut "på riktigt", och inte på cat walken...

Förresten - jag fick svar från Milly nu. Jag KUNDE byta underdelen av kjolen mot ivory istället för light champagne! Och fick quotation få min slöja! och beställde den!

Sen har jag faktiskt skickat en fråga om de kan göra klänningen helt i satin istället för taft. Men det kansek är för sent... Men gillade verkligen den lyxiga känslan på light champagne-satinet, är riktigt sugen på det. Dessutom är ju (som vi tidigare sagt) light champagne mkt mattare än ivorysatinet.... Hoppas, hoppas...
  • 1700tal
    to die for skrev 2011-02-12 16:41:38 följande:
    Det blev den här: www.lightinthebox.com/_p163827.html Glad
    Ska hålla er uppdaterade om hur det går.
    Åh, vad fin! Den gillade jag verkligen! Och vilket bra pris, oj vad billigt. Ska bli jättespännande att se bilder på den i "verkligheten" sen.
  • S2011

ååh.. nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag lagt klänning och underkjol i varukorgen och sen chickat ur och tänkt "hm.. nästa vecka, då gör jag det!"

jag vet inte vilken storlek jag ska våga mig på! är som bäst på viktnedgångsvägen, men vet ju inte hur det kommer sluta. ska jag våga mig på en 40, som ju är slutmålet (och den strl jag hade innan jag la på mig en jäkla massa kilon) eller ska jag beställa en 42 och tro på att det går att snöra in den om det skulle behövas?
    det skiljer ju inte så fasligt mycket, ca 5 cm mellan storlekarna..

hur gör man?

@1700-tal, har du något att säga om en våg (jag) och dennes sambo kräftan? så himla fascinerad av dina återberättelser här innanSkäms 

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-12 17:11:10 följande:
    Tycker den här klänningen är SÅÅÅÅ mkt snyggare och mer romantisk än din första... Och riktigt vacker på dockan oxå, inte bara på pinnmodellen. Ok, dockan var väl inte nån plussize hon heller (inte för att du är det heller) men tycker man får en bättre känsla av hur den ser ut "på riktigt", och inte på cat walken...

Förresten - jag fick svar från Milly nu. Jag KUNDE byta underdelen av kjolen mot ivory istället för light champagne! Och fick quotation få min slöja! och beställde den!

Sen har jag faktiskt skickat en fråga om de kan göra klänningen helt i satin istället för taft. Men det kansek är för sent... Men gillade verkligen den lyxiga känslan på light champagne-satinet, är riktigt sugen på det. Dessutom är ju (som vi tidigare sagt) light champagne mkt mattare än ivorysatinet.... Hoppas, hoppas...
    Jag vet, den är sååååå fin. Mår nästan lite dåligt för att jag beställde den andra nu. What to do? Obestämd
    Inte kan man väl byta ut den andra klänningen mot denna? Skit å fan å blä. 

På den översta bilden tycker jag inte klänningen är speciellt fin egentligen, de olika lagren faller så konstigt. Den ser betydligt finare ut på den undre bilden där modellen inte är lika smal. Hittade fler bilder på denna klänning på en "riktig" människa och jag blev helt förälskad....
  • Skumboll

Kolla, här är en till fin bild på klänningen och personen är ju inte speciellt smal... 

• Wintercandles
    S2011 skrev 2011-02-12 17:16:20 följande:
    ååh.. nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag lagt klänning och underkjol i varukorgen och sen chickat ur och tänkt "hm.. nästa vecka, då gör jag det!"

jag vet inte vilken storlek jag ska våga mig på! är som bäst på viktnedgångsvägen, men vet ju inte hur det kommer sluta. ska jag våga mig på en 40, som ju är slutmålet (och den strl jag hade innan jag la på mig en jäkla massa kilon) eller ska jag beställa en 42 och tro på att det går att snöra in den om det skulle behövas?

hur gör man?

@1700-tal, har du något att säga om en våg (jag) och dennes sambo kräftan? så himla fascinerad av dina återberättelser här innanSkäms 
    Jag hade nog allt beställt för den större storleken för att vara på den säkra sidan. Du kan ju alltid gå till sömmerska här hemma sen & få den insydd om det skulle bli för stort när det närmar sig :)

Uhh själv är jag så ivrig att få svar från Milly, men dom verkar ha fullt upp. Tar ju hur lång tid som helst att få svar på ett mail. Jag & Bella håller på att diskutera tyget i min klänning. Nervöst när vi inte förstår varandra riktigt hur slutresultatet kommer se ut :?
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-12 17:16:20 följande:

hur gör man?

Hm, glöm inte att räkna med "snörningsmånen", den är underskattad. Jag beställde ju efter att de syr exakt de mått man säger och det gör de ju. Men då var det inte medräknat att dra i snörningen alls. Om du förstår vad jag menar... Alltså de mått man anger var utan att man drog nåt i snörningen. Å andra sidan om man har mkt "mjukdelar" vid viss övervikt som är fördelade så man är mjuk över ryggen där klänningen slutar upptll, ja då vill man ju inte dra så hårt eftersom det pöser över. Obestämd Jag kände lite så när jag provade min första ggn (med då 10 kg för mkt och 10 cm för mkt i omkrets att det GICK jättebra att snöra och det såg bra ut framtill men inte perfekt bak. Men att snöra ihop från en 42 till 40 är en baggis. Om det nu är 5 cm mellan strl som du säger, då snörade jag alltså in 2 strl och det var fullt gångbart. En strl däremot är nog lagom. Läste dessutom på en mätsida att när man mäter midjan till nåt med snörning ska man dra åt måttbandet när man mäter. Det ska man dock inte runt höften eller bysten.

Vad gäller vågen får jag återkomma med någon annans stulna ord. Vågar har liksom gått mig förbi, känner inte ens några konstigt nog... Men kräftan kan du iaf skatta dig lycklig för, håll i honom (inte för att han kommer gå nånstans, det brukar vara tvärtom - de kan kännas lite efterhängsna om något vilket ju bara är trevligt i en äkta make ) för du kommer aldrig träffa någon som sätter familjen och DIG före allt annat!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-12 17:26:42 följande:
    Kolla, här är en till fin bild på klänningen och personen är ju inte speciellt smal... 

Jamen den sitter ju urflott på nån som inte är pinnsmal. Den där har du lyckats med tror jag - den är underbar!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden