• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • to die for

Zumba är jätteroligt. Har införskaffat en "hightechvariant" till vårt nyinköpta XBOX 360 Kine www.kinectspel.se/zumbafitness.html

Har dock än så länge varit alldeles för slö för att prova. Är inte mitt vanliga energiska jag på vintern direkt...

• Farmall
    to die for skrev 2011-02-14 12:08:00 följande:
    Zumba är jätteroligt. Har införskaffat en "hightechvariant" till vårt nyinköpta XBOX 360 Kine www.kinectspel.se/zumbafitness.html

Har dock än så länge varit alldeles för slö för att prova. Är inte mitt vanliga energiska jag på vintern direkt...
    Häftigt, det får du berätta mer om när du provat. :)
  • Skumboll
    lovvydovvy skrev 2011-02-14 08:21:56 följande:
    Angående stödplagg under klänningen: har själv provat en variant av dessa och tyckte den var sååå skön att ha på, gav stöd för hållningen och kändes som den skulle vara bra för min rygg som har en förmåga att värka efter en lång dag på fötterna. Att göra nummer ett var inga problem men nummer två vill jag inte ens tänka på hur man skulle lyckas med...
    En av de bästa sakerna med stödplagget tyckte jag var att klänningen jag hade på mig föll så otroligt mycket finare, en satinklänning så lite utslätande magi under var ett måste...
    Jag håller med dig helt, jag tycker inte att den är ett dugg obekväm (som många hävdar!) utan ger ett skönt stöd för hållningen! Det behöver jag som annars känner mig som en liten hösäck....

Det var ju bra att höra att det funkar att göra nummer ett iaf, kanske jag inte behöver bekymra mig för det...
  • Skumboll

Jag kan också vara med i er viktgrupp..... inte för att jag behöver gå ner något, men jag skulle gärna omfördela vikten lite...eller jämnfördela snarare.
    Jag är 157 kort och väger 57 kilo. Bara för en fem år sedan vägde jag tio kilo mindre och så smal vill jag inte gärna bli igen.

Buhu, jag verkar vara den enda stenbocken här! Tungan ute

• 1700tal

Jag har förresten hittat en kinatillvarkare till! Och länken går dessutom till en volangklänning jag har spanat in som är SÅÅ fin! 

http://www.weddingdressmart.com/Model-Novias-Bridal-Dress-Style-ZN310/277

IdaPierre skrev 2011-02-14 10:53:38 följande:
    Haha...klart ni får komma in på lite sidospår...forumena finns ju för att man ska få kunna diskutera med varandra. Det gör väl inget om ni diskuterar lite andra saker än kinaklänningarna...det hör ju ihop med varandra lixom. Plus att man fått en "kontakt" med varandra här i tråden :)
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 10:57:57 följande:
    Ja men faktiskt, det är roligt när vi får lite mer kontakt! Och vi pratar ju redan om en massa saker, jag har tex fått lite tips om dagis :) Å det hör ju inte till kinaklänningar... SÅ vi kan väl bara fortsätta som vanligt ? Men på måndagar måste vi rapportera antingen via inboxen eller här :) O jag behöver verkligen er hjälp så peppa på!
    Ja men då kör vi på det! Majoriteten av de aktiva har talat... De som inte gillar det får väl hojta om det bli outhärdligt. Eller hålla för ögonen eller hoppa över de styckena. Som jag (som inte har barn) gjorde med era dagisinlägg. Men inte störde det mig ett dugg, tycker bara det är roligt med trådar som den här där man går utanför ämnena ibland. Hade vi bara hållt oss till ämnet skulle inte tråden vara så aktiv...
    jennifaer skrev 2011-02-14 11:11:55 följande:

Här är förresten klänningen jag är sugen på att beställa! Tror ni att de skulle kunna göra den bra på hos milly? Dessutom har jag ingen riktigt bra bild på framsidan men det kanske jag kan leta upp en liknande och visa dem? Sen har jag ju tyvärr inte Ivankas kropp men men det kanske går bra ändåGlad

Tyckte oxå hennes klänning var fin.. Milly skulle nog klara att göra den. Skulle inte förvåna med m de redan har gjort ett par sedan hennes bröllop!
    IdaPierre skrev 2011-02-14 10:46:01 följande:
    Jag tror den kommer komma imorgon. Den är i västerås nu o ja bor typ 20 mil därifrån så den kommer säkert imorgon...hihi..åh nu längtar jag...men va fort det har gått. Beställde den två dagar efter nyår o den är redan i Sverige...hoppas bara nu att den är fin o passar mej. Jag vet redan lite ändringar ja ska göra..lr ja ska sy dit lite glitter iaf :) Åh vad ja längtar nu..
    Då bänkar vi oss alla vid datorn i morgon i spänd förväntan och håller tummarna är den är underbar! Hoppas du tar kort och lägger upp direkt!
    to die for skrev 2011-02-14 11:21:27 följande:
    Jösses Amalia så fort den här tråden växer, hinner ju inte med i svängarna.
    Ska absolut ta bilder när jag får hem klänningen.

Är lite nervös över att den inte ska vara lika fin på mig som på modellen. Allt tenderar ju att sitta så snyggt om man är lång och smal. Själv är jag ganska medelstor/liten på alla sätt och vis, 166 cm lång stl 36 och timglasformad figur. Hur som helst så känner jag att jag har råd att chansa här, fick klänning, "garderobspåse" och underkjol för 1500 kr ink frakt.

Och för övrigt är jag lejon som ska gifta mig med en vädur Glad 
    Men då hr du ju fin figur till de flesta klänningar du med! Det blir säkert jättebra. Och billigt var det ju, som sagt!

Lejon och vädur - ojojoj, då går det hetlevrat till! Då får ni båda kämpa för att tillåta den andra att stå i centrum ibland eftersom ni båda anser ni är födda med den rättigheten! Glödig passion istället för gulligull-romantik skulle jag gissa? Jag var sambo med en vädur i 2,5 år - pust vad jobbigt det var... Men du som är lejon klarar alla ggr av en krävande vädur bättre än vad en fisk gör.
  • IdaPierre

Fick nyss ett samtal från DHL min klänning är på ingång!!! aaaaa....inom en haltimme kommer dom med "paketet" till mej...åh nu är ja fasen nervös..hahaha!!
    78 kr kommer ja få betala..det va någon administrativt belopp...men de gör mej inget...fasen klänningen va ju jätte billigt så va gör 78 kr till :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 11:36:51 följande:
    Ja det skulle passa mig att kra hemma oxå faktiskt eftersom jag har barn o en sambo som jobbar jämt. Hmm kanske ska köpa
    Behöver man mkt golvplats hemma till det, ni som provat? Dum fråga kanske... Obestämd Räcker det med ett 4-5 2m i vardagsrummet typ?
    Skumboll skrev 2011-02-14 14:01:07 följande:
    Jag håller med dig helt, jag tycker inte att den är ett dugg obekväm (som många hävdar!) utan ger ett skönt stöd för hållningen! Det behöver jag som annars känner mig som en liten hösäck....

Det var ju bra att höra att det funkar att göra nummer ett iaf, kanske jag inte behöver bekymra mig för det...
    Nej, det är kanske inte nåt man brukar bekymra sig om! Men tänkte tanken att behöva be nån följa med i på toaletten och snöra upp klänningen och visa mina snygga "pantalong-ålaskinn" och sen be dem gå ut igen... Fniss... Vem då iså fall? Haha, skulle få bli maken i så fall! Hm, passar liksom inte in i min fåfänga bild av mig på bröllopsdagen (glamolös och strålande vacker) att böka sig in på toan och trassla med en sån där grej..

Men kan tänka mig att skaffa en iaf för jag har en drös sidenklänningar från Noa Noa (alla fiskars drömbutik!) som nog skulle sitta väldigt fint med en sån under. Sen kan man ju se om den går att ha till klänningen oxå...
    Skumboll skrev 2011-02-14 14:11:14 följande:
    Jag kan också vara med i er viktgrupp..... inte för att jag behöver gå ner något, men jag skulle gärna omfördela vikten lite...eller jämnfördela snarare.
    Jag är 157 kort och väger 57 kilo. Bara för en fem år sedan vägde jag tio kilo mindre och så smal vill jag inte gärna bli igen.

Buhu, jag verkar vara den enda stenbocken här! Tungan ute
    Oj, vägde du 47 kg? Då måste du sett ut som en fågelunge... 57 kg låter ju lagom för din längd. Hur vill du omfördela/jämnfördela vikten då? Hur tänker du?

Men att du är enda stenbocken har sin logiska förklaring... Du är ju stenbock! Du är praktisk, logist och organiserad... Gillar INTE pluttplutt, lullilull, gulligull och sockersött fnuttifnutt i någon form. Det är ju bara fånigt (och lite patetiskt) i dina ögon. Därför vänder nog de flesta stenbockar faktiskt på klacken och går när de gläntar på dörren till BT. Särskilt när de läser lite i alla "det är MIIIN dag och jag vill ha allas ögon på MIIIIG"-trådar... Då ryser stenbockar och fnyser på näsan åt sånt "trams"...   En massa låtsaskristaller, favors, balonger med hjärtan, små gulliga berättelser i festhäftet, såpbubbelflaskor med rosetter på osv osv är förmodligen urfjantigt i dina ögon, eller hur? Nästan lite pinsamt...

Min mamma är oxå stenbock och hon är väldigt svår att få med på noterna. Dagens "överdrivna" och dyra bröllop är bara ett "ståhej" i hennes mening. Att gifta sig innebär stabilitet och trygghet för henne, inget annat....
  • 1700tal
    IdaPierre skrev 2011-02-14 14:28:53 följande:
    Fick nyss ett samtal från DHL min klänning är på ingång!!! aaaaa....inom en haltimme kommer dom med "paketet" till mej...åh nu är ja fasen nervös..hahaha!!
    78 kr kommer ja få betala..det va någon administrativt belopp...men de gör mej inget...fasen klänningen va ju jätte billigt så va gör 78 kr till :)
    Nej men HJÄLP vad fort det gick!! Haha, minns hur det kändes. Det var samma sak, DHL ringde och sa att nu är den här!
  • Sommarbrud
    men oj oj vad spännande !!
  • jennifaer
    Ojojoj och jag som sitter på föreläsning och inte kan sitta bänkad framför datorn! Hoppas den är precis så fin som du önskar:)

Och förresten tycker jag inte riktigt att vi ska klanka ner på oss (mig) som är smala för jag kvalar in på 47 kg på 1,65m . Så ni kanske förstår varför jag behöver specialbeställa en klänning, jag ser ut som en liten pinne haha!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden