Sommarbrud skrev 2011-02-14 11:36:51 följande:
Ja det skulle passa mig att kra hemma oxå faktiskt eftersom jag har barn o en sambo som jobbar jämt. Hmm kanske ska köpa
Behöver man mkt golvplats hemma till det, ni som provat? Dum fråga kanske...

Räcker det med ett 4-5 2m i vardagsrummet typ?
Skumboll skrev 2011-02-14 14:01:07 följande:
Jag håller med dig helt, jag tycker inte att den är ett dugg obekväm (som många hävdar!) utan ger ett skönt stöd för hållningen! Det behöver jag som annars känner mig som en liten hösäck....
Det var ju bra att höra att det funkar att göra nummer ett iaf, kanske jag inte behöver bekymra mig för det...

Nej, det är kanske inte nåt man brukar bekymra sig om!

Men tänkte tanken att behöva be nån följa med i på toaletten och snöra upp klänningen och visa mina snygga "pantalong-ålaskinn" och sen be dem gå ut igen... Fniss... Vem då iså fall? Haha, skulle få bli maken i så fall! Hm, passar liksom inte in i min fåfänga bild av mig på bröllopsdagen (glamolös och strålande vacker) att böka sig in på toan och trassla med en sån där grej..
Men kan tänka mig att skaffa en iaf för jag har en drös sidenklänningar från Noa Noa (alla fiskars drömbutik!) som nog skulle sitta väldigt fint med en sån under. Sen kan man ju se om den går att ha till klänningen oxå...

Skumboll skrev 2011-02-14 14:11:14 följande:
Jag kan också vara med i er viktgrupp..... inte för att jag behöver gå ner något, men jag skulle gärna omfördela vikten lite...eller jämnfördela snarare.
Jag är 157 kort och väger 57 kilo. Bara för en fem år sedan vägde jag tio kilo mindre och så smal vill jag inte gärna bli igen.
Buhu, jag verkar vara den enda stenbocken här!

Oj, vägde du 47 kg? Då måste du sett ut som en fågelunge...

57 kg låter ju lagom för din längd. Hur vill du omfördela/jämnfördela vikten då? Hur tänker du?
Men att du är enda stenbocken har sin logiska förklaring... Du är ju stenbock!

Du är praktisk, logist och organiserad... Gillar INTE pluttplutt, lullilull, gulligull och sockersött fnuttifnutt i någon form. Det är ju bara fånigt (och lite patetiskt) i dina ögon. Därför vänder nog de flesta stenbockar faktiskt på klacken och går när de gläntar på dörren till BT. Särskilt när de läser lite i alla "det är MIIIN dag och jag vill ha allas ögon på MIIIIG"-trådar... Då ryser stenbockar och fnyser på näsan åt sånt "trams"...

En massa låtsaskristaller, favors, balonger med hjärtan, små gulliga berättelser i festhäftet, såpbubbelflaskor med rosetter på osv osv är förmodligen urfjantigt i dina ögon, eller hur? Nästan lite pinsamt...
Min mamma är oxå stenbock och hon är väldigt svår att få med på noterna. Dagens "överdrivna" och dyra bröllop är bara ett "ståhej" i hennes mening. Att gifta sig innebär stabilitet och trygghet för henne, inget annat....